Dagens ord: Måneder (januar-december)
Fra : schlafen

Dato : 19-05-08 08:48

"Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
det har jeg også.....

inspireret af denne morgens regnvejr....:

Max Werner - Rain in May
http://www.youtube.com/watch?v=UKKCmNVISwQ

Tidligere brugte ord:
Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bike,
Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Cry/ Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo,
Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,
Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Helt/Hero,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, Jack, Justice, King,
Kiss, Latin, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man/Mand, MILF., Milk,
Milk, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Måneder (jan-dec), Night, Nobody,
Nordic, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins,
Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine,
Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You.

Fra : Broegger

Dato : 19-05-08 09:13

April in Paris er et dejligt nummer. Ikke mindst når Mills Brothers og
Count Basie hjælper hinanden! http://www.youtube.com/watch?v=MNd5bww9tX4

DAD har lavet Jacketless in December. Den har jeg desværre ikke kunnet
finde på Tuben. Det nummer syntes jeg er skruet helt suverænt sammen.

Runrig har lavet nummeret Maymorning. Det er fra den første plade med den
"nye" forsanger Bruce Guthro. http://www.youtube.com/watch?v=afGcGWdn6F0

Og så kan vi slutte af med Springsteen. 4th Of July, Asbury Park.
http://www.youtube.com/watch?v=Usb9N2czOO8

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Holst

Dato : 19-05-08 09:32

Så må jeg jo straks lægge Secret Oktober med Duran Duran på bordet. Det
var en B-side fra starten af 80'erne, men er et af mange fans meget
værdsat nummer.

Duran Duran - Secret Oktober
http://www.youtube.com/watch?v=ij9v2dh3tPs (Original B-side)
http://www.youtube.com/watch?v=m9SKyTfkBL0 (live, 98')
http://www.youtube.com/watch?v=I96_1kryd7E (cover)

Fra : schlafen

Dato : 20-05-08 08:27

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> Og så kan vi slutte af med Springsteen. 4th Of July, Asbury Park.
> http://www.youtube.com/watch?v=Usb9N2czOO8

Mange godt bud, men lige præcis dette nummer gi'r stafetten.....

Det var dette nummer som Danny Federici (med harmonikaen) ønskede at optræde
med - i hvad der viste sig at være hans sidste optræden med The E-Street
Band (20. marts 2008) - han døde desværre af kræft få uger efter.

Fra : Broegger

Dato : 20-05-08 09:37

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev

> [...]
> optræde med - i hvad der viste sig at være hans sidste optræden med
> The E-Street Band (20. marts 2008) - han døde desværre af kræft få

Tak for historien og stafetten. Jeg går lige i tænkeboks.

Fra : Sv-e

Dato : 19-05-08 10:23

schlafen wrote:
> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....
>
> inspireret af denne morgens regnvejr....:
>
> Max Werner - Rain in May
> http://www.youtube.com/watch?v=UKKCmNVISwQ

Barbra Dicson

January/february

http://www.youtube.com/watch?v=4LYz5mPUY2Q

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-08 13:53

schlafen skrev:

> Måneder (jan-dec)

Everyone's feeling pretty
It's hotter than *July*
Though the world's full of problems
They couldn't touch us even if they tried
From the park I hear rhythms
Marley's hot on the box
Tonight there will be a party
On the corner at the end of the block

http://youtube.com/watch?v=hyqClwGu_Sk

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-05-08 13:58

schlafen wrote:

Vi ta'r lige en Springsteen mere "Independence Day" (4. juli):
http://www.youtube.com/watch?v=p4SRvHc7ed0

Og hvorfor så ikke lige Boney M med "Calendar Song":
http://www.youtube.com/watch?v=NeIRyxNMiAw

Pilot med "January":
http://www.youtube.com/watch?v=Tr0DcXOlxfI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 19-05-08 14:19

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....
>
> inspireret af denne morgens regnvejr....:
>
> Max Werner - Rain in May
> http://www.youtube.com/watch?v=UKKCmNVISwQ

April come she will med Simon and Garfunkel.
I den synges der om månederne fra april til september.
http://youtube.com/watch?v=xUkl5YQJfEo

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-05-08 14:20

Det er forår, så jeg holder mig i de måneder.

Siw Malmkvist med April April findes på youtube i en version med alt for
svag lydstyrke, så det bliver med en nyere svensk sangerinde:

Åsa Fång - April April

http://www.youtube.com/watch?v=pGKq0r6jYKA

Mit favoritnummer fra 90erne, som nok er ved at fortabe sig i glemsel sammen
med alt andet fra samme periode, er af en tysker og med italiensk tekst, som
handler om foråret:

Sash! - La Primavera

http://www.youtube.com/watch?v=D-h_XLLoJHk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 19-05-08 15:40

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i meddelelsen
> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....

Pat Metheny Group - April Joy
http://www.youtube.com/watch?v=7BM2eECe9Sw

Earth, Wind & Fire - September
http://www.youtube.com/watch?v=iknEJf9cPeY
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : MM

Dato : 19-05-08 16:36

> [...]
> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....
>
> inspireret af denne morgens regnvejr....:

Blues Oyster Cult - Then Came the Last Days of May:

Fra : MM

Dato : 19-05-08 16:38

> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....
>
> inspireret af denne morgens regnvejr....:
>
> Max Werner - Rain in May
> http://www.youtube.com/watch?v=UKKCmNVISwQ

Blue Oyster Cult - Then Came the Last Days of May:
http://www.youtube.com/watch?v=4V3zi8j3vNM

Fra : tjaa

Dato : 19-05-08 20:18

"MM" <msquaredFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Blue Oyster Cult - Then Came the Last Days of May:
> http://www.youtube.com/watch?v=4V3zi8j3vNM

Guns N' Roses - November Rain
http://www.youtube.com/watch?v=siBoLc9vxac

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-08 20:29

tjaa skrev:

> Guns N' Roses - November Rain
> http://www.youtube.com/watch?v=siBoLc9vxac

Jeg undrede mig også over, at den ikke var foreslået endnu.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Pernille

Dato : 19-05-08 20:26

> [...]
> "Jeg har et svagt punkt for countrysangerinder"
> det har jeg også.....
>
> inspireret af denne morgens regnvejr....:

Her er et rigtig godt nummer.
Harry Belafonte med Try to remember (the kind of September)
Han synger mest om september, men også om december.
http://youtube.com/watch?v=9IN7qpM1dEY

Fra : Broegger

Dato : 19-05-08 20:46

"Pernille" <Hovedst@den> skrev news:4831d451$0$15872
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Her er et rigtig godt nummer.
> Harry Belafonte med Try to remember (the kind of September)
> Han synger mest om september, men også om december.
> http://youtube.com/watch?v=9IN7qpM1dEY

Det er en dejlig sang! Den minder mig om dengang, jeg i sin tid, lærte at
danse engelsk vals på danseskolen.

Fra : Pernille

Dato : 20-05-08 14:59

Fra : Me&My

Dato : 21-05-08 18:07

Den med neil sedaka må da være oplagt...

Neil Sedaka - Calendar Girl

http://youtube.com/watch?v=zgDZOhQbmRs

Me&My