Dagens ord: Græsk
Fra : Broegger

Dato : 14-05-08 21:58

Hej

En lille niche skal der være plads til, så dagens ord bliver "Græsk". lad
os se hvad fantasien rækker til. Jeg vælger kun at smide et link til dagens
ord som inspiration, men det bliver så en af mine absolutte favoritter.

Bjørn Afzelius og nummeret Ikaros (fra den græske mytologi).
http://www.youtube.com/watch?v=uKjyVrr4-lw

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-05-08 23:53

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> En lille niche skal der være plads til, så dagens ord bliver "Græsk".

De græske bogstaver er ikke på mit tastatur, og det ville nok heller ikke
hjælpe til at finde de græsksprogede sange, når man ikke har lært græsk.

Umiddelbart kom jeg i tanker om sangen Akropolis Adieu, som i Danmark blev
spillet på tysk. På youtube findes den på fransk:

Mireille Mathieu - Acropolis Adieu

http://www.youtube.com/watch?v=lJPZyy_mPJk

En græsk sangerinde blev kendt for sine fransksprogede grandprixsange,
L'Amour Est Bleu, 1967 og Après Toi, 1972. Sidstnævnte gav endda Luxembourg
en af mange sejre i MGP. Senere har hun mest optrådt med tysksprogede sange,
her med en tysk tekst til en kendt græsk melodi:

Vicky Leandros - Das lied von zorba

http://www.youtube.com/watch?v=ftkzgLgR5wo

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-05-08 06:03

Græsk, så kommer man ikke uden om Mikis Theodorakis

http://www.youtube.com/watch?v=39ZxflllCao

mvh Eva

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-05-08 06:24

> [...]
> ord som inspiration, men det bliver så en af mine absolutte favoritter.
>
> Bjørn Afzelius og nummeret Ikaros (fra den græske mytologi).

....og her endnu flere "svenskere" - fra det internationale melodunde Grand
Prix Grækenlands bidrag:
Antique - Die For You
http://www.youtube.com/watch?v=P4QD2ek9Kaw

Zorba the Greek
http://www.youtube.com/watch?v=cXNApZ2ALiQ

Rufus Wainwright - Greek Song
http://www.youtube.com/watch?v=iiKMqz2MhWE
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-05-08 12:55

Broegger wrote:
> Hej
>
> En lille niche skal der være plads til, så dagens ord bliver "Græsk".

Øv der er jeg totalt lost, græsk er ikke lige min kop the
Men jeg fandt da denne her, den lugter da lidt af emnet:
http://www.youtube.com/watch?v=P-tpqmRJL-g

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-08 15:31

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote:

> [...]
> ord som inspiration, men det bliver så en af mine absolutte favoritter.
>
> Bjørn Afzelius og nummeret Ikaros (fra den græske mytologi).

Septicflesh er da græske :)

<http://youtube.com/watch?v=IHd4nMeCLJI>

/thomas

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-05-08 16:07

Nana Mouskouri er jo også græsk - her synger hun vist på modersmålet?

http://www.youtube.com/watch?v=ekK0hfinbvM&feature=related

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 15-05-08 16:37

Hej Broegger

> En lille niche skal der være plads til, så dagens ord bliver "Græsk".

Når man siger græsk, ja så tænker man på fødder og Zorba the Greek.

Anthony Quinn spillede en fremragende Zorba og han var jo
også med i Navarones kanoner som også udspilles i Grækenland.

Her er lidt bryllupsmusik fra den sidstnævnte film

Guns of Navarone - Greek Folk Song
http://www.youtube.com/watch?v=HoGu8B1bNJQ&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 16-05-08 09:14

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:482c588a$0$15895
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> også med i Navarones kanoner som også udspilles i Grækenland.
>
> Her er lidt bryllupsmusik fra den sidstnævnte film

Minder... minder! Feeeed film. Den giver stafetten.

Og så må jeg sige at jeg har fortrudt valget af ord. Hende Nana damen giver
mig bare så meget lyst til at være voldelig! Og det ligger ellers ikke til
mig!

Fra : Max

Dato : 16-05-08 09:28

Hej Broegger

> Minder... minder! Feeeed film. Den giver stafetten.

Ja, specielt fordi man har set den i sin ungdom hvor den var ny.

> Og så må jeg sige at jeg har fortrudt valget af ord. Hende Nana damen
> giver mig bare så meget lyst til at være voldelig! Og det ligger
> ellers ikke til mig!

Ja, hun kan bringe det bedste frem i en :)

Jeg takker for stafetten og kommer med et nyt ord her i aften.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 15-05-08 20:14

Demis Roussos - good bye my love good bye
http://www.youtube.com/watch?v=7nZKMm-nOsc
Mikkel

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-05-08 21:05

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> [...]
> dagens
> ord som inspiration, men det bliver så en af mine absolutte favoritter.

Jeg kunne med min Beavis og Butthead tankegang, godt have fået noget værre
noget ud af dagens ord, men skal nok lade være

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 08:34

Bjarne K. skrev:

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message

> Jeg kunne med min Beavis og Butthead tankegang, godt have fået noget
> værre noget ud af dagens ord, men skal nok lade være

Butthole Surfers?

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-05-08 08:41

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> wrote in message
> Bjarne K. skrev:
>>

> Butthole Surfers?

I den lette "ende"

Tourette Cowboy - Canadian Buggery
http://www.youtube.com/watch?v=kbNmQKurQnM

Selv om det ikke er nogen musik video

Bjarne K.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-05-08 10:39

Broegger wrote:
> [...]
> ord som inspiration, men det bliver så en af mine absolutte favoritter.
>
> Bjørn Afzelius og nummeret Ikaros (fra den græske mytologi).

Jeg er ikke så aktiv i denne type tråd, men noget af det første jeg kom
i tanker om, var da Basil Poledouris. Eller han er måske ikke græker?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-05-08 13:56

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
> Jeg er ikke så aktiv i denne type tråd, men noget af det første jeg kom i
> tanker om, var da Basil Poledouris. Eller han er måske ikke græker?

Ikke mere end George Michael, hvis fødenavn er Georgios Kyriacos Panayiotou
og født i London. Basil Poledouris var født i Kansas og døde i Los Angeles.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-05-08 01:13

Per Hagemann wrote:

> Ikke mere end George Michael, hvis fødenavn er Georgios Kyriacos
> Panayiotou og født i London. Basil Poledouris var født i Kansas og døde
> i Los Angeles.

Okay.

--
Peter Knutsen