Dagens ord: Justice
Fra : Broegger

Dato : 05-05-08 12:37

Hej

Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
af det!

Jeg vil konstatere at det skal gælde for alle. Så fra "And justice for
all" tager vi One. Metallica fra deres stærkeste side!
http://www.youtube.com/watch?v=-j39ABZyzek

Så tager jeg Blackmores Night og sangen Wish you were here. Candice
stemme og Blackmores guitar syntes jeg yder den sang fuld retfærdighed!
http://www.youtube.com/watch?v=qoYbVosc93U

Og lad mig så se hvad refærdighed er for jer

Listen over brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country,
Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo,
Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings,
Fever, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix,
Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Highway,
Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Latin,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man/Mand, MILF., Milk, Milk,
Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night, Nobody, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Speed, Spring,
Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins,
Unknown, Walk, Water, Wedding, Weekend, Wheel, Whiskey, Wine, Woman,
Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You,

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-08 14:04

Broegger skrev:

> Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes af det!

Den franske elektroduo Justice hittede med "D.A.N.C.E.", men her er en
anden, mindre glad og lidt kontroversiel video. Ligesom nævnte hits
tekst handlede om Michael Jackson, har jeg set en anmelder sammenligne
dette nummer med skrækstemningen i "Thriller", og jeg vil foreslå, at
videoen kan måske ses som en millenniumudgave af Jacksons
bandevideoer:

http://www.youtube.com/watch?v=zOP0IECS2FY

Lemars "If There's Any Justice", er en gang retrosoul, som lige så
godt kunne være indspillet for 40 år siden, men som jeg er ret pjattet
med:

http://www.youtube.com/watch?v=5dOqsqX07ho

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-05-08 11:47

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> [...]
> nummer med skrækstemningen i "Thriller", og jeg vil foreslå, at videoen
> kan måske ses som en millenniumudgave af Jacksons bandevideoer:

Det er da bare drengestreger

Bjarne K.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-05-08 14:34

Broegger wrote:
> Hej
>
> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan
> udledes af det!

Rolling Stones med "Rough Justice":
http://www.youtube.com/watch?v=7NHKSpXik-E

Police med "Every Breath You Take":
http://www.youtube.com/watch?v=WwqhhZnl8G4

Judas Priest med "Breaking The Law":
http://www.youtube.com/watch?v=OYn5hxeFt10

Mine 3 bud på lidt, der har med justice at gøre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : schlafen

Dato : 05-05-08 14:46

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=qoYbVosc93U
>
> Og lad mig så se hvad refærdighed er for jer

Fra den nylige tildeling i Rock'n'Roll Hall of Fame
John Mellencamp - Authority Song
http://www.youtube.com/watch?v=e1tSc0UNoVk

Fra : Martin Bak

Dato : 05-05-08 15:59

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice

Fedt ord

Bob Marley: I shot the sheriff
http://www.youtube.com/watch?v=XAixXMbyOBc

Johnny Cash - San Quentin
http://www.youtube.com/watch?v=1zgja26eNeY

Poul Dissing - 25 minutter endnu
http://www.youtube.com/watch?v=FehOvVq5DNk

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Broegger

Dato : 06-05-08 20:17

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev news:fvn7ao$7r2$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Bob Marley: I shot the sheriff
> [...]

Denne perlerække giver så staffetten. Fedt klip med Dissing!

Og så skal den her da også lige med.
The KLF - Justified and the ancient.
http://www.youtube.com/watch?v=_8TLxa9Icc8

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-08 18:48

Martin Bak skrev:

> Poul Dissing - 25 minutter endnu
> http://www.youtube.com/watch?v=FehOvVq5DNk

Nogen der ved hvem kvinden i slutningen af klippet er?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-05-08 19:55

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> enriched usenet with:

> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
> af det!

Bobby Fuller 4 - I fought the law
http://www.youtube.com/watch?v=my7WTG2OJUo

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 20:26

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message

> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
> af det!

Så må jeg starte med "Good Morning Judge" med 10CC:
http://youtube.com/watch?v=sDJgvj7h-5Y

Outlaws med "Ghost Riders In The Sky":
http://youtube.com/watch?v=bFjqlx8eSfQ

Bob Marley har være der med "I Shot The Sheriff", men skal vi ikke også tage
den med Clapton:
http://youtube.com/watch?v=10qLYy6hiFQ

/Alex

Fra : Mathias

Dato : 05-05-08 21:04

Broegger skrev:
> Hej
>
> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
> af det!

Vi har haft Police, men vi har vist haft Sting. Her med en sang der
skifter mellem, hvad jeg mener er, 7/8 og 4/4. Og det giver et meget
underligt flow i sangen. Og det er svært ikke at klappe i takt når
omkvæddet sætter ind.

Love is Stronger than Justice
http://youtube.com/watch?v=OnnUDGLnUzE

Justice var godt nok en af de første der blev nævnt, men jeg har
falsettet "DVNO, four capital letters printed in gold" hele weekenden.

Så her er den uden for citat.
http://youtube.com/watch?v=e_XzCR2MbrU

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-08 19:04

Mathias skrev:

> Justice var godt nok en af de første der blev nævnt, men jeg har
> falsettet "DVNO, four capital letters printed in gold" hele
> [...]

Den er også fed. Og efter at have læst teksten og læst nogle
kommentarer forstår jeg også næsten, hvad den handler om.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 05-05-08 22:16

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
> af det!

Justice betyder retfærdighed, og det har politi og andre myndigheder ikke
patent på. I 1972 skabte John Mogensen en slagsang mod Fællesmarkedet, som
med visse modifikationer stadig kan bruges både mod EU-forfatningstraktater
og mod fremmedinvasionen.

John Mogensen - Danmarks Jord for de Danske

http://www.youtube.com/watch?v=W47HlYnV2go

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-08 19:19

Per Hagemann skrev:

> [...]
> både mod EU-forfatningstraktater og mod fremmedinvasionen.
>
> John Mogensen - Danmarks Jord for de Danske

Wow. Jeg ville have fået mere lyst til at stemme ja.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-05-08 09:27

On 05 May 2008 11:37:21 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Hej
>
>Takker for stafetten. Dagens ord bliver Justice og hvad der kan udledes
>af det!

Noget af det mest oplagte er vel
10cc med "Good Morning Judge"
http://youtube.com/watch?v=2Wibi6fmvoI