Dagens ord: Bridge
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 27-04-08 13:30

Dagens ord er bridge.

Jeg er glad for at få stafetten, før en anden tog ordet bridge. Nu kan jeg
få dette nummer med i legen.
Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=vQOYCXKfpt4

Følgende ord er brugt:

Ace, Alone, America, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil,
Birthday, Black, Blue, Bike, Booze, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/Øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/Mad, Forkortelser, Feeling,
Friend/Ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/Piger,
Grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/Himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Latin, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Milk, Mind, Monday, Money, Moon,
Mother, Night, Nobody, Ocean, One/En, Pain, Peace, Pearl, Pets, Pigenavne,
Queen, Pray, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Surprise, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Train,
Twins, Unknown, Walk, Water, Wedding/Bryllup, Weekend, Wheel / Hjul,
Whiskey, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/Dig

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Max

Dato : 27-04-08 13:48

Hej Lars

> Dagens ord er bridge.

Denne her ligger lige til højrebenet, en legendarisk duo.

Paul Simon & Art Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
http://www.youtube.com/watch?v=sbFEnoITiWE

--
Mvh Max

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-04-08 14:15

Lars Kyndi Laursen skrev:

> Dagens ord er bridge.

Max' højreben var hurtigere end mit, men vi kunne også tage den med
Aretha Franklin, her fra en Grammyuddeling og med en energisk
prisoverrækkelse til start:
http://youtube.com/watch?v=DBvsW6yQGZ8

Man skal vente lidt på ordet, men det er der da på Leonard Cohens
smukke "Stranger Song":
http://youtube.com/watch?v=RLq7Aqd_H7g

> Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
> http://www.youtube.com/watch?v=vQOYCXKfpt4

Ja, den er fin, og god lille video også.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Holm

Dato : 27-04-08 14:18

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Dagens ord er bridge.

Jamen, i rock'ens hellige navn

Limp Bizkit - "Build A Bridge"
http://youtube.com/watch?v=dggCzC7XAn8

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-04-08 15:15

Så skal denne her absolut med:

"Burning bridges" m. Mike Curb Congregation fra filmen "Kellys Helte".

Fantastisk sang og fantastisk film.
http://www.youtube.com/watch?v=zCjWQHpu3bY

mvh Eva

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-08 15:16

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Dagens ord er bridge.

Rolling Stones med "Anybody Seen My Baby" fra albummet "Bridges To Babylon":
http://www.youtube.com/watch?v=GyTzn3YrwmA

John Lennon med "Whatever Gets You Thru The Night" fra albummet "Walls And
Bridges":
http://www.youtube.com/watch?v=Ho1yJwvWCrw

Humleridderne med "Brobygningshysteri":
http://www.youtube.com/watch?v=v7J3yWYIiYQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 27-04-08 15:36

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> skrev

> Dagens ord er bridge.

Yes. 80'er pop. WAX og building a bridge to your heart.
http://www.youtube.com/watch?v=E0g5gKp2BHg

Og lidt romantisk country skal der også til. The Judds og deres Love can
build a bridge. http://www.youtube.com/watch?v=1_YYMRQ1Bd0 Faktisk et ret
fedt nummer.

Og så er det svært at tænke på en bro uden at se San Francisco for sig. Så
her er Scott McKinzie og San Francisco. Det må da kunne kaldes en
klassiker!
http://www.youtube.com/watch?v=eKeXkhxiq6I

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-04-08 15:48

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> Og så er det svært at tænke på en bro uden at se San Francisco for sig. Så
> her er Scott McKinzie og San Francisco. Det må da kunne kaldes en
> [...]

Den kan IKKE spilles for tit - et suverænt nummer, som jeg bare elsker.

mvh Eva

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 28-04-08 06:07

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> enriched usenet with:

> Yes. 80'er pop. WAX og building a bridge to your heart.
> http://www.youtube.com/watch?v=E0g5gKp2BHg

Du får stafetten for at bringe mig tilbage til min tidlige ungdom. Den har
jeg ikke hørt i mange år

Fra : Broegger

Dato : 28-04-08 06:57

> Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> enriched usenet with:

> Du får stafetten for at bringe mig tilbage til min tidlige ungdom. Den
> har jeg ikke hørt i mange år

Takker for æren. Er straks tilbage med et ord af en eller anden art.

Fra : schlafen

Dato : 27-04-08 16:19

Judds nummer udsat for:
Cher, Neneh Cherry & Chrissie Hynde - Love can built a bridge (nemlig et
fedt nummer)
http://youtube.com/watch?v=O3bNPAYoVFk

Bruce Springsteen - Brothers under the bridge
http://youtube.com/watch?v=7BCBvg62jJA

Prince - Graffti Bridge
http://youtube.com/watch?v=1qHLJBUDzIo

Survivor - Burning Bridges
http://youtube.com/watch?v=aAEOTsA2Pq0

T-Pau - Bridge of Spies
http://youtube.com/watch?v=5EARm7TkZj8

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-04-08 17:21

On Sun, 27 Apr 2008 14:29:56 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Dagens ord er bridge.

T'Pau - "Bridge Of Spies"
http://www.youtube.com/watch?v=6xoOHfhUTuI