jeres favorit Metal?
Fra : sigurno

Dato : 27-04-08 09:58

Send et link til dit favorit Metal band. Jeres aller bedste band eller
nummer.

F.eks. stødte jeg på denne:

http://www.youtube.com/watch?v=WDtTQHw92ws&feature=related

og det er ikke så tosset, med et udvalg til nogen af os som ikke hører meget
metal.
Der er flere af den slags lister på You Tube. Noget af det er "Metal Opera".

Added: November 27, 2007 (Less info)
a new list revised for November, 2007.

20) Spheric Universe Experience: "So Cold"
19) Human Fortress: "Schattentor"
18) Paradise Lost: "The Enemy"
17) Rhapsody of Fire: "Silent Dream"
16) Fozzy: "Enemy"
15) Avantasia: "Chalice of Agony"
14) Thunderstone: "Tool of the Devil"
13) Amorphis: "House of Sleep"
12) Saurom: "Krisalida"
11) Dream Theater: "Caught in a Web"
10) Angra: "Breaking Ties"
9) Pyramaze: "Souls in Pain"
8) Megadeth: "Sleepwalker"
7) Twilightning: "Plague House Puppet Show"
6) Blind Guardian: "Fly"
5) Nightwish: "Amaranth"
4) Wingdom: "Marionette"
3) Dragonforce: "Through the Fire and Flames"
2) Kamelot: "Ghost Opera"
1) Sonata Arctica: "For the Sake of Revenge"
Category: Music

Denne liste hører så til ovenstående link.

Havde aldrig troet at jeg ville kunne lide at høre Metal.

Mvh.

Sigurno

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 12:15

On Sun, 27 Apr 2008 10:57:56 +0200, "sigurno" <pawlova@cafeer.dk>
wrote:

>Send et link til dit favorit Metal band. Jeres aller bedste band eller
>nummer.

Jeg er faktisk rigtig glad for metal, men på en klar førsteplads
kommer gothic metal, og Within Temptation:

http://www.youtube.com/watch?v=yQfPJVE16i4

>1) Sonata Arctica: "For the Sake of Revenge"

Av, dem havde jeg ikke hørt i lang tid. Kom lige til at hænge på røret
en halv times tid med dette fede band :)

>Havde aldrig troet at jeg ville kunne lide at høre Metal.

Er det ikke dejligt når ens fordomme bliver gjort til skamme?

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Holm

Dato : 27-04-08 14:26

sigurno wrote:

> Send et link til dit favorit Metal band. Jeres aller bedste band eller
> nummer.

Tool er og bliver noget af det ypperste i mine ører...
De har udgivet mindst 6 albums...jeg har i hvert fald 6

Hermed tre videoer fra deres seneste album "10000 Days" fra 2006.

"Right in Two"
http://youtube.com/watch?v=Tvkm1g53l04

"Vicarious"
http://youtube.com/watch?v=UUXBCdt5IPg

"The Pot"
http://youtube.com/watch?v=sxEHLPhGriQ

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-08 15:23

sigurno wrote:
> Send et link til dit favorit Metal band. Jeres aller bedste band eller
> nummer.

Jeg lytter ikke så meget til ny-metal, men lyttede da en hel del til
old-school engang.

Blandt andet KISS (fra 70'erne):
http://www.youtube.com/watch?v=TgsoJrzplUI

Og AC/DC (helst med Bon Scott):
http://www.youtube.com/watch?v=ggLbeVlvpKw

Men det kan vel knap nok betegnes som metal i dag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holm

Dato : 27-04-08 21:57

Per Beer Hansen wrote:
> Og AC/DC (helst med Bon Scott):
> http://www.youtube.com/watch?v=ggLbeVlvpKw
>
> Men det kan vel knap nok betegnes som metal i dag

Mnjåårh...det ved jeg snart ikke.
For mit vedkommende var det AC/DC, der startede det hele.
Første gang jeg hørte Back In Black, som jeg stadig synes er et
forrygende album.

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Dopedog

Dato : 28-04-08 12:37

> [...]
>
> Og AC/DC (helst med Bon Scott):
> http://www.youtube.com/watch?v=ggLbeVlvpKw
>
> Men det kan vel knap nok betegnes som metal i dag

Hvis Tool, Nightwish og Within Temptation kan beskrives som metal, jo, så
kan KISS og AC/DV også

Fra : Holm

Dato : 28-04-08 14:25

Dopedog wrote:
> Hvis Tool, Nightwish og Within Temptation kan beskrives som metal, jo, så
> kan KISS og AC/DV også

AD/HD ?

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 28-04-08 21:20

Opeth er helt klart et af mine yndlingsbands og nok det eneste band, der til
tider bruger "monster-vokal" som jeg kan lytte til uden at jeg nødvendigvis
"pumper" hehe.
http://www.youtube.com/watch?v=htvh5adBVLY
Fra det kommende nye album. Dejligt melankolsk og varieret, selvom sangen
selvfølgelig er blevet skåret ned (den kommer desværre nok ikke på boogie
alligevel :D)

Pain of Salvation er et dejligt svensk prog-metal band, som kan det hele med
power-stykker og skæve jazz-taktarter og en sindssyg sanger, der spænder
over fire oktaver OG SPILLER SINDSSYG guitar samtidig :)
http://www.youtube.com/watch?v=y6tOZfdMheI&feature=related
Overhovedet ikke en video, men stadig fed sang.

Deep Purple er nok mit første old school metal band (ved godt, at de ligger
lige mellem hard rock og heavy, men så'n er det bare. I min bog er grænsen
tynd).
http://www.youtube.com/watch?v=4YuQMIeK28U
Live-version af Burn

Symphony X er endnu et dejlig prog/power band, der kører nørdestilen med
mytologi-koncepter på næsten alle deres plader. Her er den meget cheeset
musikvideo fra deres nyeste skive, som ikke er deres bedste, men som nok er
lettest tilgængelig.
http://www.youtube.com/watch?v=GUn4jXZko5E

Og så er der selvfølgelig TOOL, men dem har andre nævnt :)

Svenske Meshuggah er et band, som jeg stadig synes kræver hyldest. Musikken
er egentlig simpel, men samtidig utrolig teknisk... skæve taktarter, sjove
rytmer, fusionsjazzede soloer... jadajajaja...
og så en robotagtig mekanisk tight råbevokal.
http://www.youtube.com/watch?v=PUMyZjxNUtc

----
Det var lige top 5 fra mig af ATM, da det varierer konstant.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-08 23:14

"sigurno" <pawlova@cafeer.dk> wrote in

> Send et link til dit favorit Metal band. Jeres aller bedste band eller
> nummer.

Den heavy metal plade der gjorde det største indtryk på mig, var da jeg i
min spæde ungdom første gang hørte Van Halens debutplade "Van Halen".

Link til numrene fra pladen:

1.Runnin' With The Devil:
http://youtube.com/watch?v=tpX3NhpRGdE
2.Eruption:
http://youtube.com/watch?v=8w-0bSo9OcI
3.You Really Got Me:
http://youtube.com/watch?v=0YRqkRmRocQ
4.Ain't Talkin' 'Bout Love:
http://youtube.com/watch?v=YzB-3oKIfRw
5.I'm The One:
http://youtube.com/watch?v=uQexJVHVLdA
6.Jamie's Cryin':
http://youtube.com/watch?v=LLVd6C9AO9A
7.Atomic Punk:
http://youtube.com/watch?v=1XrdzdsRcE0
8.Feel Your Love Tonight:
http://youtube.com/watch?v=5ItwgGl66eM
9.Little Dreamer:
http://youtube.com/watch?v=NAMOq1mYZsA
10.Ice Cream Man:
http://youtube.com/watch?v=bh0eDkJ-Ras
11.On Fire:
http://youtube.com/watch?v=b7EyLzUyp6w

Fra : Holm

Dato : 29-04-08 07:39

Kent Oldhøj wrote:
> Den heavy metal plade der gjorde det største indtryk på mig, var da jeg i
> min spæde ungdom første gang hørte Van Halens debutplade "Van Halen".

Det er skægt...
Van Halen har fået det vildeste comeback på min iPod her på det seneste.
Jeg fandt deres dobbelte live-album til en billig penge.
Det er stor, stor kunst

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : -V-

Dato : 30-04-08 05:18

On 28 Apr., 22:20, "Sren Kjeldsen" <lordseve...@tele2adsl.dk> wrote:
> Opeth er helt klart et af mine yndlingsbands

Også mit!!!

> Fra det kommende nye album.

Som jeg har lyttet til et par gange.
En god blanding af Ghost Reveries og Damnation, men ikke noget
revolutionerende under solen.

'Heir Apparent' minder om 'The Funeral Portrait', og det er jo
udelukkende godt.
Resten skal jeg lige lytte lidt mere til.

-V-