Sweet Home Alabama
Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 13:13

Jeg tror de fleste kender subj. med Lynyrd.
I sangen får Neil Young lidt med på vejen - bla. refereres der til en af
hans sange, der tilsyneladende er mindre flatterende for sydstaterne.

Nogen der ved hvilken sang der henvises til?

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 13:28

"Steen Jensen" <isteen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> hans sange, der tilsyneladende er mindre flatterende for sydstaterne.
>
> Nogen der ved hvilken sang der henvises til?

Sangen heder "Southern Man"

Om forholdet mellem Lynyrd Skynyrd og Neil Young er der skrevet side op og
stolpe ned:

http://www.thrasherswheat.org/jammin/lynyrd.htm

/Alex

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 13:52

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Om forholdet mellem Lynyrd Skynyrd og Neil Young er der skrevet side op og
> stolpe ned:

Nu er jeg så lidt på den - for jeg kan lide begge dele.
Er jeg mon så bi-musikalsk?

Fra : Max

Dato : 21-04-08 14:40

Hej Steen

> Nu er jeg så lidt på den - for jeg kan lide begge dele.

Hvorfor det, millioner har det helt sikkert på samme måde.

> Er jeg mon så bi-musikalsk?

Jeg har det lidt sådan at det ikke rigtig rager mig en fjer
hvad andre mener om musikken, jeg er gammel nok til
at afgøre om jeg kan lide det eller ej, og jeg har nøjagtig
lige så meget ret som alle andre.

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 16:15

Max:

> Jeg har det lidt sådan at det ikke rigtig rager mig en fjer
> hvad andre mener om musikken, jeg er gammel nok til
> at afgøre om jeg kan lide det eller ej, og jeg har nøjagtig
> lige så meget ret som alle andre.

Selvfølgelig har du det, men der er nogen der går op i så
små detaljer, som fx at det ene orkester bruger sydstatsflag
som udsmykning, og det andet ikke kan lide sydstatsflag.

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 16:34

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig har du det, men der er nogen der går op i så
> små detaljer, som fx at det ene orkester bruger sydstatsflag
> som udsmykning, og det andet ikke kan lide sydstatsflag.
>
> /mike

Det tror da fanden...sydstatsflaget bruges i visse rascistiske kredse som
symbol, så det giver ikke ligefrem de bedste associationer...fair eller ej.

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 17:05

Allan Krautwald <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror da fanden...sydstatsflaget bruges i visse rascistiske kredse som
> symbol, så det giver ikke ligefrem de bedste associationer...fair eller ej.

Ja, og så er der andre der bare vifter med det - uden egentligt at vide
hvad det går ud på.

Fra : Max

Dato : 21-04-08 17:18

Hej Steen

> Ja, og så er der andre der bare vifter med det - uden egentligt at
> vide hvad det går ud på.

Gad vide hvor mange der tænker på hvad dannebrog oprindelig
var symbolet på ?

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 17:24

Allan Krautwald:

> Det tror da fanden...sydstatsflaget bruges i visse rascistiske kredse som
> symbol, så det giver ikke ligefrem de bedste associationer...fair eller
> ej.

Det siger du ikke..!
Det var jo det jeg antydede. Det politiske element i rockmusikken
er der ikke så mange danskere der går op i, heller ikke hvad der
synges om i teksterne generelt. Bare det svinger...

Leonard Cohen er heller ikke noget man finder højt på
hitlister i Canada:

Give me crack and anal sex
Take the only tree that's left
and stuff it up the hole
in your culture
Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder.

Leonard Cohen - The Future
http://www.youtube.com/watch?v=OYzOzLDIpT4

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 17:51

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:

> Give me crack and anal sex

Yes baby, rock n roll!
Jeg er 100% ligeglade om nogle bands vifter med et sydstatsflag, går med
skovmandsskjorter, eller har krøllet hår.

Når bare musikken spiller, så er alt det andet ligegyldigt for mig

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:00

> Yes baby, rock n roll!
> Jeg er 100% ligeglade om nogle bands vifter med et sydstatsflag, går med
> skovmandsskjorter, eller har krøllet hår.
>
> Når bare musikken spiller, så er alt det andet ligegyldigt for mig

Præcis. Ellers ville jeg heller ikke gide at høre Savage Rose eller U2, men
politisk korrekthed skal ikke ødelægge en god sang

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:18

> Præcis. Ellers ville jeg heller ikke gide at høre Savage Rose eller U2,
men
> politisk korrekthed skal ikke ødelægge en god sang
>
> /Alex

For at imødegå evt. misforståelser...jeg talte kun om de forkerte
sammenhænge sydstatsflaget bruges i...jeg forholdt mig ikke til Sweet Home
Alabama...men det skal jeg da gerne gøre....JEG ELSKER DET NUMMER

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:28

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> For at imødegå evt. misforståelser...jeg talte kun om de forkerte
> sammenhænge sydstatsflaget bruges i...jeg forholdt mig ikke til Sweet Home
> Alabama...men det skal jeg da gerne gøre....JEG ELSKER DET NUMMER

Hehe, man kan da heller ikke andet end at elske det på en gang simple og
flotte riff.
Jeg forholdt mig nu heller ikke til andet end, at jeg var enig i at musikken
er vigtigere end indpakningen. Ok, der er nogle få ting jeg ville vende mig
imod, men folk kan sgu spille rock i burka eller indsvøbt i sydstatsflag, og
putte næsten hvad som helst i deres tekster for min skyld, bare musikken
rykker

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 21:44

Alex Linaa:

> [...]
> vende mig imod, men folk kan sgu spille rock i burka eller indsvøbt i
> sydstatsflag, og putte næsten hvad som helst i deres tekster for min

Det finder nok også sit naturlige leje, når det bliver for rabiat.

SKINHEAD OI,OI,OI¡¡1488
http://www.youtube.com/watch?v=F-r3pUDz27w

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:48

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Det finder nok også sit naturlige leje, når det bliver for rabiat.
>
> SKINHEAD OI,OI,OI¡¡1488
> http://www.youtube.com/watch?v=F-r3pUDz27w

Ja ok, der ER grænser. Got your point

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 21:59

Alex Linaa:

> Ja ok, der ER grænser. Got your point

Godwin's law!

Nå, nu må jeg altså til at finde ud af det med gratis musik
på TDC som Holst skriver om. I stedet for at glo på
absurde videoer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 22:07

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Nå, nu må jeg altså til at finde ud af det med gratis musik
> på TDC som Holst skriver om. I stedet for at glo på
> absurde videoer.

Ja gør det.
Jeg har lige hentet Doobie Brothers Greatest Hits, det er der noget ved

/Alex

Fra : Steen Jensen

Dato : 22-04-08 07:10

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Ja gør det.
> Jeg har lige hentet Doobie Brothers Greatest Hits, det er der noget ved
>
> /Alex

Long Train Coming - og så er det osse totalt ligegyldigt hvorfor de
hedder Doobie Brothers - folk der ikke ryger tjald må gerne være med
alligevel

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 21:37

Alex Linaa:

> Præcis. Ellers ville jeg heller ikke gide at høre Savage Rose eller U2,
> men politisk korrekthed skal ikke ødelægge en god sang

Det kan jeg godt forstå. Jeg tænkte også på mere radikale
indslag og så et billed af en forstadsfrue der handler ind
i Kvickly, mens hun nynner The Future uden at ane hvad
der står i teksten.

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:46

> Det kan jeg godt forstå. Jeg tænkte også på mere radikale
> indslag og så et billed af en forstadsfrue der handler ind
> i Kvickly, mens hun nynner The Future uden at ane hvad
> der står i teksten.

Ja, der er nogle indbyggede modsætninger.
Men jeg lytter da også til både AC/DC og Zeppelin, uden jeg af den grund er
satanist.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 21:53

> Men jeg lytter da også til både AC/DC og Zeppelin, uden jeg af den grund
er
> satanist.

Sikkert? )

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 22:07

> Sikkert? )

Svaret vil sikkert afhænge en hel del af hvem du spørger

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 22:23

> Svaret vil sikkert afhænge en hel del af hvem du spørger
>
> /Alex

Hæ hæ

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 24-04-08 00:03

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> fjer
> hvad andre mener om musikken, jeg er gammel nok til
> at afgøre om jeg kan lide det eller ej, og jeg har

Og kunstnerne har vel frihed til at skrive den tekst de vil.
Jeg kan da huske et nummer med Brecker Brothers der hedder
"Don't Get Funny With My Money". Genialt nummer, tekst
og titel hentyder til at de følte sig snydt af deres
pladeselskab.

/Bo.