Saltede citroner
Fra : Henrik

Dato : 24-05-08 02:56

Jeg synes at have set en opskrift på saltning eller konservering af
citroner - men kan ikke genfinde den.

Umiddelbart foresvæver det mig at man skar citronen i tynde skiver (med
skal) og lagde dem i et glas, godt fyldt med salt. Men de eneste opskrifter
jeg lige kunne finde, var noget med at skære citronen i både og hælde vand
ved.

Jeg ved ikke lige hvilke retter jeg skal bruge det til (ud over at jeg ville
stå tilbage med en masse citronsalt) - så forslag til retter er velkomne.

Kan samme proces laves med usprøjtede appelsiner?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-05-08 06:00

Henrik skrev:

> Jeg synes at have set en opskrift på saltning eller konservering
> af citroner - men kan ikke genfinde den.

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på marokkanske saltede citroner, fx

· http://www.madabc.dk/madabc-dk-2/frontpage.aspx?id=0&dbid=44728a8e-00ba-4fea-885c-5d610e6a6c0c

> Kan samme proces laves med usprøjtede appelsiner?

Prøv! Og skriv her om resultatet.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-05-08 12:51

Jamie Oliver lavede dem i en udsendelse, og jeg mener at have set
opskriften i en af hans bøger. Denne opskrift ligner vist hans, og den
er uden vand:
http://www.foodnetwork.com/food/recipes/recipe/0,,FOOD_9936_13445,00.html
I følge den kan appelsiner konserveres på denne måde, men der ikke så
mange ting at bruge dem til.

-Steen Hansen

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-05-08 12:57

Steen Hansen wrote:
> Jamie Oliver lavede dem i en udsendelse, og jeg mener at have set
> opskriften i en af hans bøger. Denne opskrift ligner vist hans, og den
> er uden vand:
Faktisk så er det vist hans opskrift

-Steen Hansen, Aalborg

Fra : MLN

Dato : 26-05-08 08:28

Camilla Plum har en opskrift i bogen "et ordentligt brød" ......
Jeg kan godt knaste den ind her hvis nogen er helt vilde, jeg er netop ved
at afprøve dem selv og går og venter på de er klar til indhalering.

Yours
Martin

Fra : Henrik

Dato : 27-05-08 21:37

"MLN" skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt knaste den ind her hvis nogen er helt vilde, jeg er netop ved
> at afprøve dem selv og går og venter på de er klar til indhalering.

Lad blot dine fingre vandre hen over tastaturet - jeg er lutter øjne!

H.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-05-08 15:36

"MLN" <martinFJERNES@mln.dk> wrote in message
> Camilla Plum har en opskrift i bogen "et ordentligt brød" ......
> Jeg kan godt knaste den ind her hvis nogen er helt vilde, jeg er netop ved
> at afprøve dem selv og går og venter på de er klar til indhalering.

Ja, dem har jeg altid et glas af - de er gode i en simregryderet eller som
smagsgiver til riskogning - eller fiskedampning i ovn - eller til at stoppe
inden i en kylling eller - eller - ja, de er bare gode at ha'.

Margrete www.smagsuniverset.dk