Græsk landmandsgryde.
Fra : Thomas Thomassen

Dato : 19-05-08 19:06

Har netop været på Rhodos.
Fik sidste aften en rigtig god middag: Græsk landmandsgryde.
Har efter hjemkomsten søgt efter opskriften til denne ret, men uden
held.
Findes opskriften et sted??

På forhånd tak.

V.h.
En forventningsfuld

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-05-08 19:28

Thomas Thomassen (slet 9GR7D) wrote:
> [...]
> Fik sidste aften en rigtig god middag: Græsk landmandsgryde.
> Har efter hjemkomsten søgt efter opskriften til denne ret, men uden

Jeg tror jeg fik nøjagtig samme ret, da jeg var på Rhodos for snart 10
år siden. Som jeg husker det, fik man en stentøjsgryde ind, som blev
holdt varm af fyrfadslys, og så kunne man selv tage.

Det smagte rigtigt godt - og den opskrift kunne jeg da også godt tænke
mig :)

Mvh Christian

Fra : Henrik

Dato : 19-05-08 19:29

Det kunne være rigtig sjovt, hvis du havde det græske navn på retten.
Den kan dog blive svær at genskabe, da hvert sted sin opskrift.

Henrik

"Thomas Thomassen (slet 9GR7D)" <kyndby2003@9GR7Dyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:12112207370.618068587171674@dtext.news.tele.dk...

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-05-08 07:34

> [...]
> Fik sidste aften en rigtig god middag: Græsk landmandsgryde.
> Har efter hjemkomsten søgt efter opskriften til denne ret, men uden

Prøv her:

http://realgreekrecipes.blogspot.com/

Fra : PTC@LA.COM

Dato : 20-05-08 08:43
Fra : kim rasmussen

Dato : 20-05-08 22:03

PTC@LA.COM skrev:
>Det kunne vaere "Stifado"
>http://www.google.com/search?q=Stifado&rls=com.mic
>rosoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=i e7

Hej
Det kunne være Kleftiko som er en lammegryde
lavet i gryde i ovnen eller ildfast potte med
kartofler, vin,grøntsager,friske krydderurter
,hvidløg og feta eller kefaletyri ost.
Dette er min yndlingsret når jeg besøger Rhodos
som jeg skal i August måned.

Her er et link som jeg har fået af den græske kok
på en af de dejlige restauranter i nærheden af
bargaden.

http://lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=111

Hilsen Kim Rasmussen