brød der stadig er lækker dagen efter
Fra : MaG

Dato : 13-05-08 16:02

Hejsa!

Jeg søger en opskrift på nogle gode brød som stadig er gode og ikke tørre
dagen efter, det må gerne være nogle forskellige da det skal på et buffet
bord. Gerne groft brød eller brød med kerner i. Det må meget gerne være
store brød eller møllehjul...de må også gerne kunne opvarmes igen.

Håber i kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : (-Peter-)

Dato : 13-05-08 09:09

On 13 Maj, 17:01, "MaG" <ma...@fredslund.biz> wrote:
> [...]
> bord. Gerne groft brød eller brød med kerner i. Det må meget gerne være
> store brød eller møllehjul...de må også gerne kunne opvarmes igen.

Du kunne også overveje at hæve dejen koldt færdigformet natten over og
så bage friskt!

Mvh
Peter

Fra : MaG

Dato : 13-05-08 17:43

....Du kunne også overveje at hæve dejen koldt færdigformet natten over og
så bage friskt!...

Der skal bages til 40 personer, det bliver nok lidt meget dej at have på
køl, men hvis du har en super opskrift er det da værd at prøve...

Hilsen
Maria

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 13-05-08 19:19

MaG wrote:

> [...]
> et buffet bord. Gerne groft brød eller brød med kerner i. Det må
> meget gerne være store brød eller møllehjul...de må også gerne kunne

Se opskriften på rugbrød som jeg sendte i
news:9942e$481e0f3a$55187ca0$31194@news.arrownet.dk. Det holder sig fint
i adskillige dage hvis det lægges i plastpose og skæres lige inden
serveringen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Anders Truelsen

Dato : 14-05-08 03:15

Hej Maria

Jeg laver 32 boller af

1 øl
2 dl. youghurt naturel
ca 5 dl. vand
ca 5 g. gær
ca 30g. maldon salt.
200 g. havregryn
500 g. tipo 00 mel (fåes i Netto)
800g hvedemel.

Den bliver ret fugtigt, men det betyder at du ikke behøver at ælte
den.
Den tåle at står natten over på køkkenbordet hvis den er i en rimeligt
lufttæt beholder.
Når du slår dejen op skal du blot folde den et par gange, men aldrig
forsøge at ælte den.
Herefter kan du skære den til boller eller hvad du nu har lyst til.

mvh.
/a