Dryppet
Fra : Zarinaen

Dato : 01-05-08 05:13

Hej Gruppe!

Der er vel ikke en der kan hjælpe mig med "kokkeordet" for dryppe

Alså i dette tilfælde er det, melon og Italiensk salami dryppet med
basillikumolie

Sofie

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-05-08 12:20

Zarinaen skrev:

> Der er vel ikke en der kan hjælpe mig med "kokkeordet" for
> dryppe
>
> Alså i dette tilfælde er det, melon og Italiensk salami
> dryppet med basillikumolie

For mig lyder det som om det skal tages bogstaveligt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : fix

Dato : 01-05-08 21:02

Zarinaen wrote:
> [...]
>
> Der er vel ikke en der kan hjælpe mig med "kokkeordet" for dryppe
>
> Alså i dette tilfælde er det, melon og Italiensk salami dryppet med

Dråbevis??

finn

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 02-05-08 03:25

On May 1, 12:12 pm, Zarinaen <f...@mash4077.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er vel ikke en der kan hjælpe mig med "kokkeordet" for dryppe
>
> Alså i dette tilfælde er det, melon og Italiensk salami dryppet med

Staenket?

Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-08 11:58

<hago@dcs.qmul.ac.uk> skrev i en meddelelse

> Staenket?
>
> Hanne

Jeg har heller aldrig hørt andet end dryppe, men der skal nok være
et eller andet fint fransk ord inden for gastronomiverdenen der
betyder det samme.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 02-05-08 05:03

On May 2, 11:57 am, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> Jeg har heller aldrig hørt andet end dryppe, men der skal nok være
> et eller andet fint fransk ord inden for gastronomiverdenen der
> [...]

Det var ogsaa mere for at foreslaa noget andet - jeg taenkte paa
Englesk (hvor man nok ville bruge "drizzle"), og forsoegte saa med en
oversaettelse.

Hanne I London

Fra : Padre

Dato : 02-05-08 18:46

hago@dcs.qmul.ac.uk skrev:

> Det var ogsaa mere for at foreslaa noget andet - jeg taenkte paa
> Englesk (hvor man nok ville bruge "drizzle"), og forsoegte saa med en
> oversaettelse.

Når du fx. drypper en kalkun, hedder det på engelsk "basting".

Hvad det hedder på fransk kan jeg ikke huske lige nu. Det kommer sikkert
kl. 3 i nat.

--
padre

Fra : N/A