Saftpresser
Fra : Margrete Johansen

Dato : 21-04-08 21:39

Hej gruppe.
Nogen her der kender denne: Philips Alu saftpresser HR 1861?
Jeg vil gerne vide om der er nogen der har erfaringer med denne maskine -
kan den holde til de hårde rodfrugter? Til privat brug, derfor begrænsede
mængder.
Nem at gøre ren?
Hilsen Margrete

www.smagsuniverset.dk

Fra : noone

Dato : 22-04-08 03:00

> Nogen her der kender denne: Philips Alu saftpresser HR 1861?

Det eneste jeg ved om den, er at den kun må køre 40 sekunder ad gangen -
det er ikke ret meget.

Citat fra brugervejledningen, som kan findes på Philips' hjemmeside: "Lad
ikke juiceren køre i mere end 40 sekunder ad gangen, når du presser større
mængder frugt og grønt, og lad den køle tilstrækkeligt af, inden den
startes igen."

> Jeg vil gerne vide om der er nogen der har erfaringer med denne
> maskine - kan den holde til de hårde rodfrugter? Til privat brug,
> derfor begrænsede mængder.

Jeg ville nok finde en anden model. Min billige Exido, som kan findes hos
diverse isenkræmmere, har da uden at blive mærkbart varm kørt i flere
minutter i træk, når jeg skulle lave flere liter juice til mig og mine
gæster.

noone

Fra : Margrete Johansen

Dato : 22-04-08 17:29

> [...]
> diverse isenkræmmere, har da uden at blive mærkbart varm kørt i flere
> minutter i træk, når jeg skulle lave flere liter juice til mig og mine

Tak for det - det var lige sådan en bemærkning jeg kunne bruge. Ellers nogle
forslag?

Margrete www.smagsuniverset.dk

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 22-04-08 18:56

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos

> Tak for det - det var lige sådan en bemærkning jeg kunne bruge. Ellers

Jeg har en Gastroback pro 1200. Fantastisk maskine, hvor alt det der skal
kunne holde er lavet i stål. Den er dyr, men holder længe. Kan købes billigt
på tysk ebay hos pålidelige forhandlere.
Den ser sådan ud:

http://www.gastroback.de/entsafter/design-juicer-advanced.html

mvh

Anders
www.vinkritik.dk
http://spisdrik.blogspot.com

Fra : Margrete Johansen

Dato : 22-04-08 20:08

> [...]
> kunne holde er lavet i stål. Den er dyr, men holder længe. Kan købes
> billigt på tysk ebay hos pålidelige forhandlere.

Hej Anders.
Tak - jeg har tilmeldt mig ebay.de og kigger der. Den ser god ud.
Mvh. Margrete www.smagsuniverset.dk