fly-benplads
Fra : marlene

Dato : 22-05-08 08:26

hej
vi er ret nye ang. fly.

første gang.
vi fløj med spainair og havde super god plads omkring os, vi var 9 pers. som
sad på række bag hinanden,
det var så sterling der fløj hjem, for det første var vi forældre og tre
børn spredt ud over tre rækker og ikke ved siden af hinanden,
hvilke for os ikke er ok, samtidig sad vi bare tæt for en femmer, heller
ikke så fedt,

nu skal vi afsted igen, og vi kan se, at vi kan sikre pladser på forhånd -
for at sidde samlet, men med merpris på 80-155 pr. pers.
den er jeg ikke hed på, synes jo lige billetten er pænt betalt.
det ser heller ikke ud til at der er forskel i rækkeafstanden, udover de
røde pladser, så kan det jo være lige fedt at betale det ekstra,
fordi tjæreborg pr. oprigning lover at de aldrig skiller børn og forældre i
flyet, - men holder de det?

hvad gør i?
er der forskel på hvem man flyver med?
eller er der bare få steder i flyet man kan holde ud at sidde, 5,5 timer er
da en slags tid, særlig for børnene.
hvad skal vi se efter og tage højde for?

malenemor

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-05-08 14:34

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> hvad gør i?

Vælger at flyve med selskaber hvor man kan få den service man ønsker. Regn
med at komme til at betale ekstra.

> er der forskel på hvem man flyver med?

Som forskellen mellem en bybus, en taxi og en lejet limousine

> eller er der bare få steder i flyet man kan holde ud at sidde, 5,5
> timer er da en slags tid, særlig for børnene.
> hvad skal vi se efter og tage højde for?

Hvis du vil undgå at stå op i bussen, så tag en taxi.

Undtagelsesvis er der charterselskaber der mod merpris leverer forskellige
services som f.eks ekstra benplads.

Generelt får man hvad man betaler for. Betaler man et absolut minimum for
sin flybillet, så skal man ikke regne med at få mere end et absolut minimum
af service og ydelser.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-05-08 12:24

> [...]
> røde pladser, så kan det jo være lige fedt at betale det ekstra,
> fordi tjæreborg pr. oprigning lover at de aldrig skiller børn og forældre

Hej

hvis det er vigtigt må I jo vælge at betale. Jeg ved ikke ret meget om
charterselskaber, men jeg har hørt, at deres opfattelse af "sammen" måske
ikke er den samme som forældrene. Er man sammen, hvis man er på hver sin
side af midtergangen? Eller hvis man sidder lige bag ved hinanden ved
midtergangen? Hvis pladserne er vigtige kan man få det som man vil - det er
bare et spørgsmål om at betale.

> hvad gør i?
> er der forskel på hvem man flyver med?

Det er der. På www.seatguru.com kan du se hvor lang seatpitch er. Der kan
være op til 5 cm, hvilket kan være ret meget på de lange ture. Vi flyver
næsten kun rutefly og her forsøger jeg olci (on line check inn). Det er ikke
altid det er muligt at olci men hvis der er, kan man sikre sig de pladser
man ønsker. Vi rejser kun to sammen, men sidder stort set altid sammen. Jeg
må indrømme, at forbindelsen er langt mere vigtig end sædekomfort. Jeg
prioriterer også selskaber der er med i Star Alliance aht. points. Er der
flere muligheder kigger jeg efter selskaber der har avod. Men når alt kommer
til alt, er prisen meget vigtig, men så accepterer jeg også, at komforten er
mindre.

> eller er der bare få steder i flyet man kan holde ud at sidde, 5,5 timer
> er da en slags tid, særlig for børnene.
> hvad skal vi se efter og tage højde for?

Tja. Hvis I ikke betaler, er det jo en akademisk diskussion - I får de
pladser, som selskabet vil give jer. Er det rutefly bør man se om olci er en
mulighed. Brug seatguru til at finde de gode pladser. Hvilke pladser der er
gode er jo smag og behag. De er jo egentlig fuldstændig ens. Af hensyn til
andre passagerer vil det være en god ide at i sidder ved siden af børnene

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Kell Christensen

Dato : 25-05-08 11:54

Kennet og Pernille <ikke@nogen.dk> wrote:

> olci (on line check inn)

sljd (så lærte jeg det)

Kell

Fra : -= JF =-

Dato : 23-05-08 20:14

marlene skrev:

> fordi tjæreborg pr. oprigning lover at de aldrig skiller børn og forældre i
> flyet, - men holder de det?
Det korte svar: Nej!

--
Mvh. John

Fra : marlene

Dato : 26-05-08 14:00

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Det korte svar: Nej!
>

> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

tak til alle, en mission her i livet er at blive klogere, måske det lykkedes
)

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 08-06-08 20:49

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er da en slags tid, særlig for børnene.
> hvad skal vi se efter og tage højde for?

En ting du skal være obs på er at der er specielle regler for pladserne
omkring nødudgange hvor blandt andet folk med fysiske problemer og lign.
ikke må side, lige som jeg heller ikke mener at børn må side der, netop
fordi det skal være folk der kan hjælpe lidt ved en evt. nødlanding.

Men jeg syntes faktisk det er ok at man skal/kan betale for at vælge den
plads man ønsker, jeg har lange ben og de gange jeg har rejst med falk
lauritsen har jeg "ønsket" ekstra benplads til mig og konen, hver gang har
vi været heldige og få den ekstra plads.

Denne gang når vi skal afsted har de endelig fået en aftale i stand med
Sterling om at man kan købe sin plads i flyet, det er jeg glad for fordi jeg
så kan bestille og være sikker på min ekstra benplads i stedet for at skulle
vente spændt.

Jeg kan godt se det kan være dyrt hvis man er mange men de kunne jo også
bare have valgt at smide 300 mere på rejsen og lade valg af plads være inkl.
men så var man jo helt sikker på at de sidste der booker bliver spredt på de
få restpladser.

---------------------
sakset fra sterling

Ved rejser med børn:
Børn vil automatisk blive placeret ved siden af en voksen fra samme
reservation.

Bestemmelser for sæder med ekstra benplads ved nødudgangene:
Ekstra benplads forefindes ved nødudgangene, og derfor kan disse sæder - af
hensyn til sikkerheden om bord - kun bestilles, hvis man er voksen, ikke
bevægelseshæmmet, ikke rejser med spædbarn og ikke har fysiske eller
psykiske handicap.
Det er derfor nødvendigt at henvise til anden plads, hvis passageren
eksempelvis er gravid, overvægtig eller bærer gipsbandage.
Hvis der ikke leves op til de foreskrevne sikkerhedskrav, er Sterling
forpligtet til at inddrage sædet og ændre gæstens placering uden refusion af
betaling.
I visse tilfælde kan det forekomme, at Sterling må ændre gæstens sædenummer
for på den måde at imødekomme kundens ønske om sæde med ekstra benplads

--------

se hele teksten her
http://www.sterling.dk/da/home/during_flight/onskeplads_regler.htm

hilsen