rom - weekend tur
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 04-05-08 10:33

Vi vil til rom en tur på en lille weekendtur.

Kan I anbefale nogen eller er det bare at finde en billig flyrejse og et
hotel dernede ?

mvh
Bendt

Fra : Eric Bentzen

Dato : 04-05-08 15:46

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> Vi vil til rom en tur på en lille weekendtur.
>
> Kan I anbefale nogen eller er det bare at finde en
> billig flyrejse og et hotel dernede ?

Det er billigt at flyve til Rom, og det er også nemt at
bestille et hotelværelse på nettet. Jeg har ikke selv
erfaring med "weekend-arrangører", men ofte får
bureauerne bedre priser på hotelværelser, end man kan
få som privatperson, så jeg ville da lige tjekke og
sammenligne.

Det næste spørgsmål bliver sikkert, om man skal vælge
et hotel i Termini-kvarteret (nær hovedbanegården)
eller ej. Vi har altid boet nær Termini, hvor
flertallet af hotellerne er billigere end i det
absolutte centrum. Som i f.eks. København er kvarteret
lidt snusket, men vi har altid følt os trygge, og med
et buskort kan man hurtigt komme rundt til alting med
bus eller metro.

Se f.eks.
http://www.sitestory.dk/rejser/facts/romfacts.htm og
http://www.rom-guide.dk/ for fakta, tips og
inspiration.

Mvh.
Eric Bentzen

Fra : Frøken Jensen

Dato : 04-05-08 22:18

On 04/05/08 16:45, in article
481dcc0c$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Eric Bentzen"
<EricBentzen@fjerndettesitestory.dk> wrote:

> [...]
> lidt snusket, men vi har altid følt os trygge, og med
> et buskort kan man hurtigt komme rundt til alting med

Jeg vil afgjort anbefale at bo i det absolutte centrum, så I slipper for at
bruge tid på transport. Jeg var der en uge i oktober og ville have været ked
af ikke at bo så centralt. Jeg ville have været endnu mere ked af det, hvis
jeg kun havde været der en weekend. Vi boede på Hotel Adriano og fløj med
Star Tour. Det var ok.
rom-guide.dk som Eric anbefaler finder jeg også rigtig god...
God tur, uanset hvad I vælger :)

Fra : Eric Bentzen

Dato : 07-05-08 05:57

"Fr ø ken Jensen" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> On 04/05/08 16:45, in article
>
> Jeg vil afgjort anbefale at bo i det absolutte
> centrum, så I slipper for at
> bruge tid på transport. Jeg var der en uge i oktober
> og ville have været ked
> af ikke at bo så centralt.
(snip)

Det har du selvfølgelig ret i, hvis man kun vil opholde
sig i det absolutte centrum. Vil man derimod se Santa
Maria Maggiore, Colosseum, Palatin, Forum, Pyramiden,
Potteskårshøjen, Katakomberne, Borghese, Ostia Antica,
Frascati, Tivoli (m.m.) eller det hyggelige og lidet
overrendte Monti-kvarter, er det "decentrale"
Termini-kvarter nok mere centralt end det absolutte
centrum. Det er også bekvemt, hvis man kommer og rejser
med Leonardoekspressen fra Fiumicino lufthavnen. Det er
en afvejning: hvad vil man, og hvad vil man betale.
Jeg for min del har aldrig haft noget imod 15 - 30
minutters transport (inkl. ventetid), for at komme ind
til "det absolutte" centrum. Det er jo i sig selv en
oplevelse at køre i bus eller metro. Man kommer tættere
på folk, end man gør noget andet sted, og åbner man
øjnene, lærer man noget.

Sjovt kan det også være, som da min kæreste fik et sæde
i bussen ud mod midtergangen. Jeg stillede mig ved
siden af, hvorpå min kærestes romerske side-kvinde
straks hvislede en velment advarsel: "Attenzione!".
Eller hvad med når den bagerste halvdel af en stuvende
fyldt bus pludselig begynder at råbe "Polizia, polizia
!!!". Hvad der var sket, fandt vi aldrig ud af, men
chaufføren kørte uanfægtet videre, og koret forstummede
efter en tid. Det kan være varmt, det kan være trangt -
men kedeligt er det aldrig!

Eric