iMac skuffelse på Mac Expo
Fra : Lars Pallesen

Dato : 18-07-01 16:21

Øv, øv, og atter øv! Det blev altså heller ikke denne gang at vi skulle
introduceres for en nydesignet iMac med fladskærm. Bare en sølle
opgradering af hastigheden og en smule mere RAM. Ikke engang en ny farve
på det velkendte iMac-design kunne det blive til.

Hvis ikke Apple snart gør noget drastisk ved iMac'en, så vil alle
begynde at opfatte den som "yesterdays news". Et design fra 1998 er ikke
ligefrem noget der signalerer nytænkning og teknologisk overlegenhed
indenfor personlige computere.

Eneste trøst er, at éns egen gamle iMac stadig ligner den sidste nye
model!

Kom igen, Apple! Den næste generation af iMac SKAL være med fladskærm!

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-07-01 17:12

Lars Pallesen <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> model!
>
> Kom igen, Apple! Den næste generation af iMac SKAL være med fladskærm!

Apple ville have lidt svært ved at sælge iMac bundmodel til en flad
tusse ( i Dollar) når de tager $500 for en 15"fladskærm. Men du har ret:
der skal nye boller på iMac suppen, G4 processor og fladskærm. Jeg
forventer at det kommer om 1/2-1 år.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-01 18:28

Hej Lars

Jeg vil undlade kommentarer til omtalte 'keynote', da jeg ikke har set /
hørt den.....

Lars Pallesen wrote:

> [...]
> opgradering af hastigheden og en smule mere RAM. Ikke engang en ny farve
> på det velkendte iMac-design kunne det blive til.

...Men et par alm. kommentarer til det, du skriver vil nok alligevel være
på sin plads. Mht. en redesign af imac'en, - hvorfor dog egentlig det? -
Det er noget af det flotteste, der nogensinde er lavet inden for
elektronik! - Fuldt på højde med det ellers så berømte B&O-design, der nu
har kørt i omkring 28 år med meget små ændringer / tilpasninger. Og såvidt
jeg da ellers kan se i den branche, så sælger B&O da stadig godt, - ligeså
sælger iMac'en stadig både pga. kvalitet og design i kombination.

> [...]
> begynde at opfatte den som "yesterdays news". Et design fra 1998 er ikke
> ligefrem noget der signalerer nytænkning og teknologisk overlegenhed

Nå ja! - "Gammel kærlighed ruster ikke" siger man jo... Og det tror jeg
faktisk også gælder for iMac'ens vedkommende. Nu ved jeg jo ikke, hvor
gammel du er og om du var med fra SE, Classic og LC perioden, men der lød
nøjagtig de samme toner, - at _nu_ måtte Apple tage sig sammen, nu _skulle_
der ske noget - for ellers......, men ikke desto mindre kørte de to
'compact designs' gennem mere end 7 år hver! - Og der står - og bruges -
stadig mange hundrede tusinde af dem verden over.

Jeg ville langt hellere, at der kom iMacs i hastigheder 600, 700, 800mhz
med mindst 256mb RAM og en 17" skærm som standard - men i fuldstændig den
samme 'klassiske' iMac design. Det vil fx. pga. det større kabinet give
bedre muligheder for fx. at montere 2-3 ekstra HD + ekstra PCI slots.

Jeg vil også langt hellere have et 1gbit netkort istedet for. Netværk
blivef jo også mere og mere brugt i 'de små' hjem.

> Eneste trøst er, at éns egen gamle iMac stadig ligner den sidste nye
> model!

Tjah, der var heller ikke den store forskel på en LC og en Performa 565, -
eller en SE og en ColorClassic II..... OK, de kendte farver skal bevares,
men der må godt komme nye til. Jeg har faktisk hørt nogle sige, at de ville
gerne, man kunne købe iMacs i rent hvidt design, da det ville passe ind i
deres 'Hi-Tech' møblement... -)

> Kom igen, Apple! Den næste generation af iMac SKAL være med fladskærm!

Nej! Nej! og atter NEJ! Du tænker overhovedet ikke på de tusinder bare her
i Danmark, der har store problemer med at se en skærm, hvis ikke der er en
meget høj kontrast. ??

De LCD/TFT skærme, der er på markedet for nuværende er alt for ringe i
kvalitet. Det gælder både i opdateringsfrekvenser, kontrast og
farvegengivelse. Og skal / vil du have en skærm, der blot er nogenlunde, så
kommer du op i priser, der ikke er til at betale sig fra.

Jeg har stået og kigget på en 15" skærm til 2500kr. og en 15" til 30000kr.
(VST HGrade), og der var ikke den store forskel i hverken kontrast eller
farve. Forskellen lå udelukkende i opdateringsfrekvenserne. Hvis man
sammenligner det med konventionelle skærme, så ville det svare til at gå
fra en skærm med 80fps til 240fps! - Brugsvinklen var heller ikke
nævneværdig større 65 grader i forhold til 45 grader uden refleks.
Punktstr. hhv. 0,27 og 0,19, - og i modlys var de ens - altså ubrugelige...
- Det vil jeg ikke give 27500kr. ekstra for!

Helt ærlig, så kan jeg ikke se, hvorfor nogle mennesker er så TFT
fikserede, når det gælder for stationære skærme. Det er da bedøvende
ligegyldigt. Gælder det bærbare, er det en helt anden snak....

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-07-01 19:16

> [...]
>
> Jeg vil også langt hellere have et 1gbit netkort istedet for. Netværk
> blivef jo også mere og mere brugt i 'de små' hjem.

Hvis folk kan opgradere deres iMac er der mange der ikke køber pro
modellerne, derfor ingen opgraderingsmulighder.

Mht. nætværk, kan du sige "FireWire" ? Den nuværende 1. generatiom FW
kan du smide 50 megabyte igennem per sekund, har du brug for meget mere
i et hjemmenetværk? Du kan kopiere en 40 GB på kvarter.

> [...]
> gerne, man kunne købe iMacs i rent hvidt design, da det ville passe ind i

Jamen så køb da en "Snehvide" model!

> [...]
> fikserede, når det gælder for stationære skærme. Det er da bedøvende
> ligegyldigt. Gælder det bærbare, er det en helt anden snak....

TFT skærme sluger meget mere strøm end en CRT. En imac med en fladskærm
ville fylde meget mindre og den vil også være lettere.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-01 19:46

> Jeg vil også langt hellere have et 1gbit netkort istedet for. Netværk
> blivef jo også mere og mere brugt i 'de små' hjem.

1 Gbit netværk ville være at skyde helt over målet. Det er de færeste
firmaer der har Gigabit-net til deres arbejdsmaskiner i dag og en
Gigabit hub/switch koster en halv bondegård, hvilket gør det ubrugeligt
i hjemmet.

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 01:04

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> firmaer der har Gigabit-net til deres arbejdsmaskiner i dag og en
> Gigabit hub/switch koster en halv bondegård, hvilket gør det ubrugeligt

desuden er det de færreste harddiske der kan udnytte mere end 100Mbit.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-01 07:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> desuden er det de færreste harddiske der kan udnytte mere end 100Mbit

Øeh, det er da ellers ikke mere end ca 10mb/s.
--
MVH
Matin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 14:01

> Øeh, det er da ellers ikke mere end ca 10mb/s.

korrekt, men du får ikke konstant skrive/læse hastighed på meget over
det på alle sektore af disken, slet ikke når det dreje sig om små data
mængder.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-01 20:21

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> korrekt, men du får ikke konstant skrive/læse hastighed på meget over
> det på alle sektore af disken, slet ikke når det dreje sig om små data
> mængder.

Investerer man i gigabit-udstyr, så er det vel heller ikke for at overføre
små datamængder. Ved små datamængder når tcp-protokollen heller ikke at
komme op i fart, så det begrænser også udnyttelsen.

PS: Disken kunne fint klare en ext2-formattering, og den kører stabilt.
--
MVH
Matin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 19:59

> Investerer man i gigabit-udstyr, så er det vel heller ikke for at overføre
> små datamængder. Ved små datamængder når tcp-protokollen heller ikke at
> komme op i fart, så det begrænser også udnyttelsen.

selvfølgelig, men en iMac er vel ikke beregnet til at overføre store
datamængder

> PS: Disken kunne fint klare en ext2-formattering, og den kører stabilt.

fedt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-01 22:17

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> selvfølgelig, men en iMac er vel ikke beregnet til at overføre store
> datamængder

Det skulle da lige være iMovie-filer. Min undren gik nu også mere på det at
en moderne HD ikke kunne modtage data med mere end 10mb/s.
--
MVH
Matin Edlich

Fra : Peter Gersmann

Dato : 18-07-01 20:17

In article <3B55C6F4.28A5CB42@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> [...]
> elektronik! - Fuldt på højde med det ellers så berømte B&O-design, der nu
> har kørt i omkring 28 år med meget små ændringer / tilpasninger.

Med Mac OS X er en 15" CRT nok ikke det man savler over. B&O har jo også
ladet nok så nydelige tangentiale pladespillere og mono-anlæg udgå.

Det ville i øvrigt være rart at have friheden til vælge, men efter
cubens død er den billigste modulære mac et ordentligt skrummel, som
ikke er spor billig. Se f.eks. Dell OptiPlex 150 - man vælger kabinet,
processor, disk etc. og skærmen købes løst. Hele computeren kan hænge på
højkant under bordet, så den intet fylder. Smart!

//Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-01 21:13

Hej Peter

Peter Gersmann wrote:

> Med Mac OS X er en 15" CRT nok ikke det man savler over. B&O har jo også
> ladet nok så nydelige tangentiale pladespillere og mono-anlæg udgå.

OK, så vil jeg tillade mig at sige, at 'Cube' var Apples 'tangentiale
pladespiller' - smart design uden den store kvalitet.

Og læs så lige bare lidt videre i det, jeg skrev... - at jeg vil foretrække en
'klassisk' iMac _med_en_17"_skærm_!! _som_standard_

> [...]
> processor, disk etc. og skærmen købes løst. Hele computeren kan hænge på
> højkant under bordet, så den intet fylder. Smart!

Nej lad os da for himlens skyld blive fri for det. Det ville i løbnet af meget
kort tid blive Apples fuldstændige død. Det vil give et opgraderingsræs i
lighed med det efterhånden gyseragtige ræs på PC platformen, - nu har A fået
en B7, så må jeg hellere få en C8...., og det vil samtidig betyde langt flere
fejl og tekniske problemer.

Fra : Simon T

Dato : 18-07-01 22:06

> OK, så vil jeg tillade mig at sige, at 'Cube' var Apples 'tangentiale
> pladespiller' - smart design uden den store kvalitet.

Det er vist en smagssag. Jeg synes personligt godt om Cuben (og for den
sags skyld B&O's tangentialpladespillere - omend min alder forhindrede
mig i at have en selv). Jeg tror bare problemet er at folk har købt
Cuben som en "stationær bærbar". Den er simpelthen for nem at flytte. Vi
har to Cubes på arbejdet og der har *ingen* problemer været med dem. For
de har aldrig været flyttet. Men hvis man flytter for meget rundt på en
stationær kan man løbe ind i lige så mange problemer. Jeg har selv haft
et "head-crash" på min IBM harddisk på grund af for megen flytten
omkring (vi snakker en gang om ugen med offentlig transport).

> Og læs så lige bare lidt videre i det, jeg skrev... - at jeg vil foretrække en
> 'klassisk' iMac _med_en_17"_skærm_!! _som_standard_

Fornuften i det ville være??? Hvis du pludselig har muligheden for at
købe en iMac med plads til udvidelser, ekstra HD og en 17" - så har du
pludselig en fuldblods-Mac, der ikke ville tjene andet formål end at
kannibalisere kunder fra G4'eren.

> [...]
> en B7, så må jeg hellere få en C8...., og det vil samtidig betyde langt flere

Enig! Det vil blive en jungle af opgraderinger, man skal være endog
meget dygtig for at finde rundt i. Og det ville være synd hvis Mac'en
blev lige så kompliceret som PC'erne at købe. Tænk bare tilbage på den
uendelige serie af 62XX & Performa modeller der var engang. Ikke igen!

Og lidt fra det tidligere indlæg:

> Nej! Nej! og atter NEJ! Du tænker overhovedet ikke på de tusinder bare her
> i Danmark, der har store problemer med at se en skærm, hvis ikke der er en
> meget høj kontrast. ??

Erik, helt seriøst (og jeg mener det IKKE ondt): Hvor mange svagtseende
Mac-brugere er der i forhold til normalt seende? Alle mennesker kan ikke
være tilfredse med alle maskiner. Hvis du er svagtseende køber man bare
ikke en maskine med fladskærm. Der er ingen der forhindrer folk i at
købe en G4 med en "ordentlig" skærm i stedet. Den er dyrere helt
sikkert, men hvis du er kørestolsbruger køber du heller ikke "bare en
bil". Det koster sikkert også en god portion penge at bygge sådan en
fætter om...
Jeg er f.eks. også ked af at man ikke kan bruge det gamle Udvidet
Tastatur II med en iMate på de nye G4'ere (pga. den manglende
ejectknap). Men det gør ikke at jeg bruger enhver lejlighed til at komme
med den samme gamle pointe

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-01 02:28

Simon T wrote:

> [...]
> købe en iMac med plads til udvidelser, ekstra HD og en 17" - så har du
> pludselig en fuldblods-Mac, der ikke ville tjene andet formål end at

Jeg synes faktisk, der er mange gode grunde til en løsning med en 17" iMac.
1. Pladsbesparende opbygning. - Alt er samlet i ét.
2. Hjemmebrugerne vil få større udbygningsmuligheder.
3. Prof-brugerne kan have flere stående lige indenfor rækkevidde.

Og jeg vil ikke mene, at der her vil blive tale om 'kanibalisering', da jeg jo også
vil forvente, at der vil komme G4 versioner af en evt. 17" iMac.

Og skal jeg være helt ærlig, så så jeg allerhelst en 19" version. Jeg skal
forhåbentlig i løbet af de næste måneder ud og kigge på nyt - heriblandt en 19"
eller 21" skærm. Det ville da være langt lettere at have det hele i ét. Lige nu har
jeg de tre maskiner, jeg bruger nu sat op i en slags vinkelform fordelt på 2
skriveborde, men jeg har ikke muligheden for at se alle tre skærme i en kort
hoveddrejning, fordi der simpelthen ikke er plads til det, fordi der også skal være
plads til alt det øvrige hardware.

> I.....I
> Og lidt fra det tidligere indlæg:

> Erik, helt seriøst (og jeg mener det IKKE ondt): Hvor mange svagtseende
> Mac-brugere er der i forhold til normalt seende?

Lige så seriøst.... Hvis vi ser på de faktiske brugere i Danmark alene, så er det
potientelle antal et sted mellem 70000 og 130000 mennesker, der vil kunne blive
Mac-brugere.

Ser vi på det reelle tal, så er tallet helt nede omkring 1000-1500, der i
øjeblikket _er_ Mac-brugere.

Tallet har været langt højere, men pga. Blindeinstituttet i Hellerup ihærdige krav
og tvang overfor de studerende, der har/havde fået bevilget Mac som hjælpemidler
til studieformål, så har tallet været for nedadgående i nogle år. - Jeg kender
adskillige, der har fået besked på, at deres bevilling ville blive frataget dem,
hvis de ville fortsætte med at bruge Macintosh computere i deres studier.
Blindeinstituttet kræver simpelthen, at de _skal_ bruge Wintels, - og det selvom
Blindeinstituttet efter den nye lovgivning kun har _rådgivende_ og ikke
_bevilgende_ status!!!

Men efter at nu Amtsrådsforeningen delvist har undsagt Blindeinstituttets
'Jeg-alene-vide-og-bestemme' politik, så er der igen ved at komme gang i
bevillingerne og brugen af Mac til handicappede i al almindelighed og blinde,
svagtseende, ordblinde og en hel del andre handicapgrupper. - Det kan vi rent
faktisk takke iMac'en for!.

Det her drejer sig ikke kun om de almindelige blinde og svagtseende, men også for
en stor del svært ordblinde, der kræver specialudstyr for i det hele taget at kunne
læse. Der findes rent faktisk programmer til brug for ordblinde og folk, der lider
af eftervirkninger efter afasi, der _kun_ laves til Mac, - og det vel at mærke et
dansk produkt. Men pga. Blindeinstituttets indblanding, var det rent faktisk
_forbudt_ kommunerne at bevilge Mac som hjælpemidler efter Bistandsloverns
paragraffer, (nu Serviceloven). - Hvorved både ordblinde og afasi-patienter er
blevet ladt totalt i stikken!

Og skal man lægge en rent økonomisk betragtning, så er det langt billigere for de
bevilgende myndigheder at bevilge Mac end et komplet tilsvarende Wintel udstyr. -
Tænk lige på, at både forstørrelsessystem og talesyntese ere en standarddel af
systemet..., og der kræves kun en ganske lille ekstrabevilling for at få en Mac til
at tale et endda rimelig godt dansk. - I øjeblikket koster et komplet Mac-system
til det formål ca. 22000kr. alt inkl., - computer (iMac), scanner, printer, DK
tale, forstørrelsessystem....

- Et tilsvarende Wintel-system koster pt ca. 38000-42000 kr. !! for det samme!

> [...]
> sikkert, men hvis du er kørestolsbruger køber du heller ikke "bare en
> bil". Det koster sikkert også en god portion penge at bygge sådan en

Enig, - MEN, - stadigvæk er de fleste maskiner til brug for især læsehandicappede
bevilget af det offentlige som hjælpemidler, og du får ikke nogen bevilgende
myndighed til at bevilge en løsning med en G4, hvis du kan få en alt-i-et løsning
til mellem halvdelen og to trediedele af den dyrere G4-løsning.

Køber man selv sine computere, så er det en helt anden snak, så vælger man det, der
passer til det brug, man har.

> [...]
> Tastatur II med en iMate på de nye G4'ere (pga. den manglende
> ejectknap). Men det gør ikke at jeg bruger enhver lejlighed til at komme

Næh, det kan man jo godt sige, men jeg sidder jo med det arbejde, at jeg har
temmelig meget med netop de grupper at gøre. Vi er så heldige her i amtet nu, at de
har fået øjnene op for, at Mac rent faktisk ikke bare kan det samme, men langt hen
ad vejen er endog bedre til formålene end tilsvarende Wintel-løsninger.

Jeg véd da udmærket godt, at Danmark er et lille land i hele det her spil.... Alene
i USA er der flere medlemmer i de forskellige blindeorganisationer end hele den
danske befolkning _tilsammen_. - Jeg sidder fx. som administrator på en news- &
discussiongroup (Visuality under YahooGroups) for netop synshandicappede. Her er
der også flere, der er blevet tvunget til at skifte fra Mac til Wintels, fordi div.
bevilgende myndigheder har modsat sig Mac som værende brugbare løsninger. Det er
ikke spor rart at læse! - Og selv i de to Nisus supportgrupper, jeg er med i, er
der svagtseende, der har valgt Mac, - netop pga det, som Mac kan i modsætning til
Wintels. Flere af dem har også beklaget sig over, at iMac'en kun blev leveret med
en 15" skærm og ikke en 17", og for fx. en studerende, der selv skal betale sit
udstyr, er der stor forskel i prisen, om han vælger en seperat-løsning eller en
alt-i-et-løsning. - Og det uanset hvor i verden det er.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 19-07-01 05:53

In article <1ewrjex.1efmt3j15by8amN%mac@REMOVErhk.dk>, mac@REMOVErhk.dk
(Simon T) wrote:

> Og det ville være synd hvis Mac'en
> blev lige så kompliceret som PC'erne at købe. Tænk bare tilbage på den
> uendelige serie af 62XX & Performa modeller der var engang. Ikke igen!

Ikke igen? Hallo! Hvor har du været siden 1998?

Der er jo også et VÆLD af iMac varianter og revisioner. Og helt ærligt -
en iMac DV SE 1999 eller iMac DV+ - det er da ligeså skrup forvirrende.
For ikke at tale om at der er 4-5 forskellige "PowerBook G3", hvor der
så i øvrigt ikke står andet end "PowerBook" på den sidste. Og så vil jeg
slet ikke ind på PowerMac G4 som vel har 4-5 forskellige bundkort.

Det eneste jeg beder om er en modulær mac i en small form factor med 1
4x AGP plads, 1 pci plads, mulighed for at skifte cd-drev og harddisk.
En moderne LC.

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 14:01

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Det eneste jeg beder om er en modulær mac i en small form factor med 1
> 4x AGP plads, 1 pci plads, mulighed for at skifte cd-drev og harddisk.
> En moderne LC.

= en flad cube

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-07-01 18:16

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> [...]
> blev lige så kompliceret som PC'erne at købe. Tænk bare tilbage på den
> uendelige serie af 62XX & Performa modeller der var engang. Ikke igen!

Jeg kender en der har en iMac på 350 MHz, hvad er det for en model?
Og opgarderingsræs, hvis du ikke kan holde til det, så er svaret ganske
enkelt lad være. Jeg har flere gange hørt at mac brugere generelt skulle
være bedre uddannede osv, men hvis de ikke kan finde ud af en
opgarderingspolitik for dem selv, så kan der ikke gives meget for det.
Typisk mac tankegang, uh der er mange muligheder, det er sørme for
svært.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Karl Antz

Dato : 19-07-01 20:04

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> opgarderingspolitik for dem selv, så kan der ikke gives meget for det.
> Typisk mac tankegang, uh der er mange muligheder, det er sørme for

.... det ku' nu osse tænkes at de meget hellere vil bruge deres tid og
energi på andre ting og bare ønsker sig noget der fungerer. Hvis jeg
nogensinde får en bil igen vil jeg da ikke begrave mig i hvad jeg selv
kunne gøre for at forbedre den - jeg vil meget hellere informere mig
inden købet og så bruge resultatet i længere tid uden at skulle sætte
mig ind i tekniske spidsfindigheder

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-07-01 20:54

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> kunne gøre for at forbedre den - jeg vil meget hellere informere mig
> inden købet og så bruge resultatet i længere tid uden at skulle sætte

Netop, du kan enten gøre det på den måde, eller den anden med
spidsfindigheder. På mac'en kan man kun den simple, dvs. indskrænket og
uden mulighed for dem der gerne vil gøre en ekstra indsats.

Fra : Lars Pallesen

Dato : 19-07-01 00:26

En lille kommentar til din kommentar til min kommentar*g*:

800mhz
med mindst 256mb RAM og en 17" skærm som standard - men i fuldstændig
den
samme 'klassiske' iMac design.<<

Tillykke! I så fald har Steve Jobs lyttet til dine ønsker, for det er
næsten præcis hvad han har lanceret idag på MacWorld Expo - hvis du ser
bort fra 17" skærmen og de 800 Mhz. Check de tre nye iMacs ud på
AppleStore.

gerne, man kunne købe iMacs i rent hvidt design, da det ville passe ind
deres 'Hi-Tech' møblement... -)<<

Så fortalte du dem vel fluks, at Imac'en rent faktisk KAN fås i en
kridhvid udgave - den såkaldte "snow" model, ikke?

mvh Lars Pallesen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-01 02:41

Hej Lars

Lars Pallesen wrote:

> [...]
> næsten præcis hvad han har lanceret idag på MacWorld Expo - hvis du ser
> bort fra 17" skærmen og de 800 Mhz. Check de tre nye iMacs ud på

Jeg skal nok kigge efter, - men jeg synes nu godt Jobs kunne have lyttet
lidt bedre -)))

> [...]
>
> Så fortalte du dem vel fluks, at Imac'en rent faktisk KAN fås i en
> kridhvid udgave - den såkaldte "snow" model, ikke?

Næ, for dengang var 'Snehvide' endnu ikke kommet... - Jeg anbefalede
istedet for den jordbærfarvede med den begrundelse, - at så ville folk da
lægge mrke til den...-)

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-07-01 18:16

> [...]

> næsten præcis hvad han har lanceret idag på MacWorld Expo - hvis du ser
> bort fra 17" skærmen og de 800 Mhz. Check de tre nye iMacs ud på

Hmmm der er nu langt fra 700 til 800, 15" til 17" og 128 til 256
(minimum).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 01:03

> De LCD/TFT skærme, der er på markedet for nuværende er alt for ringe i
> kvalitet. Det gælder både i opdateringsfrekvenser...

Opdateringsfrekvens? - TFT skærme i dag kører rent digitalt, dvs
begrebet eksisterer ikke.

Fra : Jakob H K

Dato : 20-07-01 20:11

> [...]

> opgradering af hastigheden og en smule mere RAM. Ikke engang en ny farve
> på det velkendte iMac-design kunne det blive til.

Dette er det indlæg jeg ikke nåede at skrive Jeg synes også at det
virker meget tyndt. Imacen kan i bedste fald kun siges at være blevet
faceliftet. Jeg fatter ikke at de i det mindste ikke har byttet den
buede glas skærm ud med en plan glasskærm ala sony trinitron.

Men alt i alt virker det lidt tyndt.

Hygge

Jakob H K