Netværksproblem i Windows Vista
Fra : Kim Nørregaard

Dato : 22-04-08 22:56

Hej!

Jeg har et sært problem med netværksforbindelsen på en Toshiba Satellite PC.
Computeren, der kører Vista Basic, har tidligere kørt upåklageligt, og
problemet opstod fra den ene dag til den anden (måske i forbindelse med en
Windows update?).

Netværksforbindelsen er tilsyneladende i orden. Computeren melder ikke om
nogen problemer, og ping'er jeg en internetside ser alt ud til at være i den
skønneste orden. Der er imidlertid ingen forbindelse via browsere, Windows
mail (med en G-mail konto) eller diverse opdateringsfunktioner. Det eneste
sted der er hul i gennem, er når jeg åbner en https-hjemmeside, som er
tilføjet som sikkert web-sted.

Jeg har prøvet at få forbindelse via 2 forskellige netværk (et almindelig
trådløst netværk samt mobilt bredbånd med USB-modem fra 3), men får samme
fejl begge steder.

Jeg tænker at problemet ligger i en sikkerhedsindstilling, og har uden held
prøvet at deaktivere firewall'en (Windows). Jeg har også forsøgt mig med to
forskellige anti-virusprogrammer (Norton og Avast), og her sker der noget
pudsigt: Når programmerne er installeret er der ingen forbindelse, men når
de afinstalleres er der pludselig forbindelse i Internet Explorer, men
stadig ikke i Windows mail eller Mozilla!?!

Jeg har installeret Service Pack 1 til Vista på computeren. Det afhjalp ikke
problemet, men til gengæld slettede det alle mine gendannelsespunkter..

Nogen idéer - jeg er ved at blive vanvittig?

MVH Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-04-08 04:51

On Tue, 22 Apr 2008 23:55:39 +0200, "Kim Nørregaard"
<kimnorregaard(@)gmail.com> wrote:

> [...]
> skønneste orden. Der er imidlertid ingen forbindelse via browsere, Windows
> mail (med en G-mail konto) eller diverse opdateringsfunktioner.

Check, om du (eller et af dine sikkerhedsprogrammer) har fået slået en
(ikke-eksisterende) proxy til. Det kunne give de symptomer, du oplever

-A

Fra : Kim Nørregaard

Dato : 23-04-08 20:50

> Check, om du (eller et af dine sikkerhedsprogrammer) har fået slået en
> (ikke-eksisterende) proxy til. Det kunne give de symptomer, du oplever
>
> -A

Tak for dit forslag. Proxy indstillingerne er slået fra så det er
tilsyneladende ikke det, der er problemet.

MVH Kim