Printserver -hvilken?
Fra : Jakob Færch-Jensen

Dato : 22-04-08 15:12

Hej,
Jeg skal bruge en printserver, så min HP PSC 1510 all-in-one printer
kan bruges både fra kærestens bærbare PC og fra min macbook -men det
er jo en veritabel jungle, så hvad dælen skal jeg kigge efter?
Vores trådløse router er en Belkin, såfremt det har nogen betydning.

Hjælp og forslag og begrundelser modtages med kyshånd!

På forhånd tak

/Jakob

Fra : Jakob Færch-Jensen

Dato : 22-04-08 15:21

Hov forresten, max pris omkring 5-600 kroner!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-08 05:20

Jakob Færch-Jensen <onkelond@gmail.com> wrote:

>Hov forresten, max pris omkring 5-600 kroner!

Dit første problem er at din printer er GDI og det virker ikke med en
printserver, fordi der er flyttet for meget intelligens væk fra
printeren og til pc'en.

Dit andet problem er at man ikke får en ordentlig printserver til
5-600 kr.

Hvis jeg skulle foreslå noget, var det at du brugte bluetooth istedet
og hvis ikke din PSC kan det, så kunne du overveje at skifte den.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jim

Dato : 23-04-08 08:17

"Jakob Færch-Jensen" <onkelond@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

****
Køb en netværksprinter... Det er billigere.
Jeg har selv lige købt en HP 2600n hos Komplett.dk til kun 999,- kr.
Den gamle, en HP 1600, blev pillet fra, da min XP-pc ikke kunne finde den,
selvom den sad på min NAS' printerserver-port.
Jeg er træt af USB-tilslutninger..
Nu servicerer den 3 pc'er, nu den er tilsluttet min router.

Fra : Jakob Færch-Jensen

Dato : 23-04-08 04:12

Hmm. Tak for svar, omend det ikke var helt det jeg håbede på at høre.
Jeg er ikke tilhænger af at skifte ting ud der virker, og min hp
fejler jo ingenting. Men... Vi har også overvejet at tilføje en
netværksharddisk, og de kommer i visse tilfælde med mulighed for
tilslutning af f.eks. en printer, via usb. Ville noget sådan virke?

@Lars Kim -hvad dækker "en ordentlig printserver" over? Jeg skal bare
bruge noget der kan administrere sporadiske printjobs fra 2 bærbare,
den behøver ikke ku alt mulig fancy ;v)

Mvh. Jakob

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-08 15:45

> [...]

>@Lars Kim -hvad dækker "en ordentlig printserver" over? Jeg skal bare
>bruge noget der kan administrere sporadiske printjobs fra 2 bærbare,

Måske er det mig der ikke er opdateret, det er en del år siden jeg har
beymret mig om printservere. Men de erfaringer jeg har haft med
billige af slagsen har været elendige. Jeg har ikke fundet ret meget
ud over HP JetDirect der har fungeret fornuftigt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-04-08 17:30

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> billige af slagsen har været elendige. Jeg har ikke fundet ret meget
> ud over HP JetDirect der har fungeret fornuftigt.

Axis var state-of-the-art dengang HP JetDirect var på kravlestadiet

Og de lever skam endnu http://www.axis.com/products/print_servers/

Ole Thomsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-04-08 13:14

On Tue, 22 Apr 2008 14:11:49 -0700 (PDT), Jakob Færch-Jensen
<onkelond@gmail.com> wrote:

> [...]
>Vores trådløse router er en Belkin, såfremt det har nogen betydning.
>
>Hjælp og forslag og begrundelser modtages med kyshånd!

Løsningen er en DLink DPR-1260 trådløs printserver til omkring 700 kr.

http://kortlink.dk/56qh/

Eminent lille sag som jeg selv har stor glæde af. I følge
dokumentationen understøtter den din PSC-1510 og det endda med scan
over netværk.

<mlr>

Fra : Jakob Færch-Jensen

Dato : 24-04-08 12:43

On 23 Apr., 14:13, Michael Rasmussen <mlr@invalid> wrote:

> [...]
>
> Eminent lille sag som jeg selv har stor glæde af. I følge
> dokumentationen understøtter den din PSC-1510 og det endda med scan

Se det var den slags svar jeg var ude efter :) -tak for hjælpen!
/Jakob

Fra : Jakob Færch-Jensen

Dato : 24-04-08 12:44

Tak for svarene!