fejl i login - hvem kan finde fejlen
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 03-05-08 20:24

Hmmm... Jeg kan ikke finde fejlen. Måske fordi jeg ikke forstår
fejlmeldingen. Er der en af jer derude der kan?

Browseren viser:

Warning: main(../Connections/tinderbox.php): failed to open
stream: No such file or directory in
c:\programmer\easyphp1-8\www\tinderbox\pages\login.php on line 1
Fatal error: main(): Failed opening required
'../Connections/tinderbox.php'
(include_path='.;C:/Programmer/EasyPHP1-8\php\pear\') in
c:\programmer\easyphp1-8\www\tinderbox\pages\login.php on line 1

Og min login side starter som følgende:

<?php require_once('../Connections/tinderbox.php'); ?>
<?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue
= "", $theNotDefinedValue = "")
{
$theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) :
$theValue;
$theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ?
mysql_real_escape_string($theValue) :
mysql_escape_string($theValue);
... o.s.v.

Og i mappen et trin ud og så ind i mappen Connections ligger
tinderbox.php med følgende tekst:

<?php
# FileName="Connection_php_mysql.htm"
# Type="MYSQL"
# HTTP="true"
$hostname_tinderbox = "localhost";
$database_tinderbox = "tinderbox";
$username_tinderbox = "root";
$password_tinderbox = "";
$tinderbox = mysql_pconnect($hostname_tinderbox,
$username_tinderbox, $password_tinderbox) or
trigger_error(mysql_error(),E_USER_ERROR);
?>

Så det der efterspørges skulle jo være på plads.
Hvad kan der være galt??

Håber der er en der kan hjælpe
:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-08 00:22

Lisbeth Schillig <fam.schillig@gmail.com> wrote in

> [...]
> c:\programmer\easyphp1-8\www\tinderbox\pages\login.php on line 1

> <?php require_once('../Connections/tinderbox.php'); ?>

Fejlmeldingen er ret enkel - stien til filen er forkert. Er du sikker på
stien i din require_once er korrekt?

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 04-05-08 14:09

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Fejlmeldingen er ret enkel - stien til filen er forkert. Er du sikker på
> stien i din require_once er korrekt?

Hej Henrik.
Tak for din hurtige tilbagemelding.
Ja, det troede jeg også, men stien passer godt nok. Min login fil ligger i
mappen pages så jeg skal et trin ud, in di mappen Connections og der ligger
filen tinderbox.php = ../Connections/tinderbox.php

Fejlen må være et andet sted....

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 04-05-08 14:25

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Fejlmeldingen er ret enkel - stien til filen er forkert. Er du sikker på
> stien i din require_once er korrekt?

Hej igen.
Sorry, du har fulstendig ret! Godt nok lå mappen og filen lokalt, men den
var ikke blevet lagt på serveren.
Tak for hjælpen.