Udlejning af halv villa
Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-08 22:38

Min gamle far, der er pensionist, agter at udleje en del af sin villa til en
lejer. Den del af hans villa, der skal lejes ud, er ikke matrikuleret og er
således ikke en selvstændig lejlighed. Derfor kan den - så vidt jeg ved -
udlejes på værelse-basis.

Kan nogen her i vores gode gruppe henvise mig til, hvor jeg kan læse om
betingelserne for udlejning på værelse-basis?
Lejeloven kender jeg, dvs. jeg har kendskab til den eksistens, og jeg har
læst udvalgte afsnit. Men lejeloven foreskriver ikke regler om udlejning af
værelser, kun af egentlige lejligheder - så vidt jeg ved.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Jubii

Dato : 27-05-08 07:34

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> læst udvalgte afsnit. Men lejeloven foreskriver ikke regler om udlejning
> af værelser, kun af egentlige lejligheder - så vidt jeg ved.

Nu omtaler lejeloven leje af hus og husrum. Så enklete værelser er altså
dækket af loven i sin helhed.
Så ingen hokus pokus, bare følg lejelovens bestemmelser.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-08 08:47

> Så ingen hokus pokus, bare følg lejelovens bestemmelser.

Og skat har en pjece om de skatten.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=204782&vId=201935&i=5#i204782