flyrejse
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-05-08 23:42

Analogt med rejsen med hotelophold og værelsesbestilling, så
har vores datter givet us biletter til Berlin med fly og
hotelophold.
Rejsen er allerede betalt, inklusive lufthavnsskatter m.v.

Nu er det jeg ser at man ved visse flyselskaber vil opkræve en
ekstra lufthavnsskat som følge af de fordyrede
brændstofpriser, og jeg kan forudse at man så vil kræve ekstra
penge af os i dette tilfælde - men kan man det på det
foreliggende grundlag?

Fra : Bo

Dato : 26-05-08 07:39

On 26 Maj, 01:41, "Arne H. Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
> [...]
> brændstofpriser, og jeg kan forudse at man så vil kræve ekstra
> penge af os i dette tilfælde - men kan man det på det

Scandlines opkrævet PT ekstra et olietillæg
OBS! På grund af de fortsat kraftigt stigende oliepriser indfører
Scandlines et olietillæg.
Olietillægget pålægges bookinger, der gennemføres fra den 15/5 2008 og
frem.

Hvis jeres flyselskab har annonceret "olietillæg" ? det kan ALDRIG
blive ekstra lufthavnsskat, hvis skulle denne skat betales til
lufthavnen
vh Bo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-05-08 15:32

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in news:4839eb40$0$15883
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> brændstofpriser, og jeg kan forudse at man så vil kræve ekstra
> penge af os i dette tilfælde - men kan man det på det

Dels er det ikke en lufthavnsskat men netop et tillæg.

Om og under hvilke forudsætninger flyselskaberne kan opkræve dette tillæg
afhænger af vilkårene for billetten.

Fra : Holst

Dato : 26-05-08 16:29

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> brændstofpriser, og jeg kan forudse at man så vil kræve ekstra
> penge af os i dette tilfælde - men kan man det på det

Det er værd at bemærke, at det er et tillæg, der skal betales til
flyselskabet. Det er ikke en lufthavnsskat.

Men dit spørgsmål går mere på, om de kan opkræve penge af jer. Dette vil
naturligvis afhænge af betingelserne for billettene. Mig bekendt er det
meget normalt, at flyselskaber forbeholder sig retten til at opkræve
ekstra i tilfælde af stigende brændstofpriser. I kan naturligvis forsøge
at tørre denne ekstraudgift af på jeres datter, som har købt billetterne
til jer.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-05-08 17:56

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen
> I kan naturligvis forsøge at tørre denne ekstraudgift af på
> jeres datter, som har købt billetterne til jer.

Aldrig i livet - lidt pli har vi dog trods alt - og vor datter
studerer stadigvæk, så det kan der absolut ikke være tale om.
Det manglede da bare - gaven er en flot gestus, men det skal
naturligvis ikke koste hende ekstra - hvor ufølsomme tror du
egentlig vi er?

Det eneste jeg ville vide var om vi kunne risikere at skulle
betale ekstra, nu når rejsen er betalt. Og ærlig talt: hvis så
skulle være, så har vi råd til at betale det selv.