Hejsa Bo
Ser du der var noget med indpakningen som man skal tage højde for
ved en given hastighed ( din så 4095 / 512 ) forbindelse vil den eksagte
hastighed
( se tabel her )
http://tdc.dk/popups/publish.php?id=6013
men hvis du nærlæser dine abb betingelser så ser du jo at du har bestilt en
hasighed
der ligger mellem 2048 ---> 4096 kbit ( som du siger er hos TDC )
og upload er det 128 ---> 512 kbit
så siger det jo at alt under 80 kbit i upload og 1576 i download at være for
lidt
og du skal således fejlmelde din linie da der ej er restriktioner på port 32
eller på nogen anden port at all
at du kun kan trække 2 mbit er ok efter dine abb betingelser, du kan vælge
at nedsætte din hastighed
som du betaler for til det din linie kan klare, derved får du også en
reduktion i prisen
men tag dog at fejlmeld din linie på 80808047 ( tryk 1 )
/ Niels Pedersen
http://www.qbic.dk
"Bo M Mogensen" <usnet1*@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4836c389$0$27620$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Hvad krav kan man stille til sin udbyder ?
>
> jeg har lavet denne henvendelse :
>
> Kære Postmaster :
>
> Jeg har en 4 mbs forbindelse som jeg primært bruger til ftp -
> I starten da jeg lige havde fået forbindelsen undrede det mig at den ikke
> kunne trække mere 2 mbs - men jeg slog så en linje mere på og den kunne
> også køre 2 mbs , men tiden gik og forbindelsen er blevet mere og mere
> langsom på port 32 ( men køre ellers optimalt på andre ting ) ... nå jeg
> ringede til internet hotline og fik en Rxxx Fxxx , en gemytlig mand der
> ikke lover mere ind han holder og efter som forbindelsen køre optimalt til
> huset så er alting i orden og de finer nuancer i bredbånds teknologien var
> de ikke uddannet til at tage sig af ... jeg forsøgte så at forklare at ,
> forbindelsen jo ikke kunne virke , som den skulle når der var dele af
> downloadet der ikke kørte optimalt ( ftp en ) svinger mellem 13 og 120 kbs
> pr linje ...
> Nå men det var der så ikke noget at gøre ved - så ringede jeg til
> telestyrelsen og fik en Vibeke Hansen tlf. 35450107 - hvor jeg forlagde
> min sag og hun sagde at jeg skulle rette en henvendelse til jer og kunne
> fejlen så ikke udbedres , så skulle jeg sende det vider til ankenævnet
> tlf. 33186900 ... men nu er jeg jo ikke kværulant ( selv om mange har
> beskyldt mig for det
men hvis forbindelsen kan komme til at fungere
> optimalt på port 32 så er jeg sådan set glad
>
> Men nu når vi er ved det , hvorfor er der så den hastigheds begrænsning på
> port 32 ? jeg mener jeg burde well strengt taget selv have lov til at
> bestemme hvordan jeg udnytter min forbindelse ?
>
> Nå men helt eksakt så henvender jeg mig om at min ftp køre for langsomt i
> forhold til hvad den skal kunne yde , er det noget i kan og vil gøre noget
> ved ?
> Jeg er heller ikke helt glad for tdc internet kunde service - jeg mener ,
> det burde da være sådan at der sad en med forstand på den omtalte
> problematik man kunne blive vider stillet til og ikke bare som Rxxxx sagde
> : " Vi er kun uddannet til at tage os af Hr & Fru Danmark problemer , som
> f.eks hvordan man sætter en e-mail konto op"!
> sidst men ikke mindst vil jeg gerne have et svar på hvorfor ftp
> forbindelsen max kan køre med 2 mbs ?
>
> Håber vi finder ud af noget go weekend
>
> Bedste hilsner :
> Bo Mørch Mogensen
>
> --
> --
> signatur på ALLE e-mails :
> Gør en forskel :
http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
>