kan man sælge et www domæne der ikke er le~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-05-08 02:24

jeg har fåer der her svar fra surftown :
hej Bo

"Jeg kan se at du har bestilt flytning/redelegering af domænet
bomogensen.dk - problemet er at det kan du ikke medmindre du ejer domænet
(da flytningen skal accepteres af ejeren).

Best regards / Cordialement / Freundliche Grüße / Venlige hilsener / Vänliga
hälsningar / Vennlig hilsen"

jeg mener hvis ham der har domænet nu ikke vil af med det så har jeg well
reelt betalt for en vare jeg aldrig for ? Det kan de da ikke ?
Hvad gør man ved det ?

Mv.
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 02:40

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> jeg mener hvis ham der har domænet nu ikke vil af med det så har jeg
> well reelt betalt for en vare jeg aldrig for ?

Ja det er vel nærmest forsøg på bedrageri fra din side, du forsøger at
flytte en anden persons "vare" over i dit navn, velvidende om det ikke
er din "vare"

> Det kan de da ikke ?

Nej, og de skal sandelig da heller ikke flytte en vare der ikke er din.

> Hvad gør man ved det ?

Du ser slet ikke et problem i, at du forsøger at flytte et domæne der
ikke tilhører dig ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 00:08

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> Nej, og de skal sandelig da heller ikke flytte en vare der ikke er din.

jeg går ind og søger om det er ledigt og de siger ja og jeg vil gerne købe
det ..hvis et domæne er optaget så er det well ikke til salg ?
jamen det kan da godt være jeg har misforstået noget

Fra : Bjarne

Dato : 18-05-08 09:09

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> det ..hvis et domæne er optaget så er det well ikke til salg ?
> jamen det kan da godt være jeg har misforstået noget

Surftowns betingelser er bl.a.:
"Surftown tager forbehold for domæner oplyst som værende "ledige" og
dermed mulige at registrere, ikke nødvendigvis er tilfældet, da
forespørgsler hos de respektive TLD-administratorer kan forekomme
mangelfulde."

Dette er ganske normalt.

Surftown har en fortrydelsesret, som du bør benytte dig af. Den gælder
ganske vist ikke domæneregistrering, men der er jo netop ikke
registreret noget domæne.

Der står ikke i forretningsbetingelserne, at man skal betale for
forgæves domæneregistrering, og det ville ikke give mening at beholde et
webhotel uden tilhørende DNS.

vh
Bjarne

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 23:34

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
HI Bjarne Tak for svaret :)

> Der står ikke i forretningsbetingelserne, at man skal betale for forgæves
> domæneregistrering, og det ville ikke give mening at beholde et webhotel
> uden tilhørende DNS.

på ingen måde - jeg æder den da , det er da mig der har kløjs i den - eller
jeg troede simpelthend ikke man kunne bestille noget der ikke var ledigt ,
men det kan man så i terorien godt jeg kan selvf ringe til ham Bornholmeren
i Rø der har det og spørge om det er noget han vil af med - fordi så er jeg
strengt taget lige glad med om det er bommogensen.dk eller bomogensen.dk men
enkelhed gør det nu en gang bedst

Bedste hilsner
Bo

Fra : Bjarne

Dato : 19-05-08 09:53

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> strengt taget lige glad med om det er bommogensen.dk eller bomogensen.dk men

Hvorfor tager du ikke bare bomogensen.nu eller mogensen.su - freksempel?

vh
Bjarne

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-05-08 05:07

> Hvorfor tager du ikke bare bomogensen.nu eller mogensen.su - freksempel?

Det gør jeg nok også ...

men nu har jeg fået www.chokmah.dk som egentligt tjerner samme formål

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Bjarne

Dato : 17-05-08 08:32

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
>
> jeg mener hvis ham der har domænet nu ikke vil af med det så har jeg well
> reelt betalt for en vare jeg aldrig for ? Det kan de da ikke ?

Jeg ved ikke, hvordan deres regler er, men Surftown har næppe haft ret
meget mindre arbejde ved at forsøge forgæves at redelegere og meddele
dig fejlen end de ville have haft ved at redelegere.

Du skal naturligvis ikke betale for redelegering, men måske skal du
betale for en bestilling af redelegering?

Bjarne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-05-08 10:36

> [...]

> jeg mener hvis ham der har domænet nu ikke vil af med det så har jeg
> well reelt betalt for en vare jeg aldrig for ? Det kan de da ikke ?

Du kan vel egentlig ikke umiddelbart undsige dig at skulle betale for en
redelegering. Det er jo ikke Surftowns skyld at du ikke ejer domænet.

Hvordan du overhovedet kan finde på at forsøge at flytte rundt på andre
folks ejendom er så en helt anden snak.

Personligt ville jeg rødmende betragte det som lærepenge, og spørge
Surftown om de ikke istedet kunne oprette et nyt domæne på det webhotel jeg
formoder du har bestilt i samme omgang.

Både bommogensen.dk, morchmogensen.dk, bomorchmogensen.dk m.fl er ledigt.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-08 11:54

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> writes:

> [...]
>
> jeg mener hvis ham der har domænet nu ikke vil af med det så har jeg well
> reelt betalt for en vare jeg aldrig for ? Det kan de da ikke ?

Hvad er det lige problemstillingen er? Det er lidt uklart om du har
forsøgt at oprette et domæne, eller om du har forsøgt at lave en
redelegering. Og hvis det var en domæneoprettelse, har surftown så
fortalt dig at domænet var ledigt inden du gennemførte betalingen?

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 14:27

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Hvad er det lige problemstillingen er? Det er lidt uklart om du har
> forsøgt at oprette et domæne, eller om du har forsøgt at lave en
> redelegering.

Det er da tydeligt at det er en redelegering han har forsøgt.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-08 14:34

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> Det er da tydeligt at det er en redelegering han har forsøgt.

Ikke når man læser overskriften. Det er derfor jeg spørger om hvad
det præcis er Bo har købt af surftown, inden jeg begynder at beskylde
ham for bedrageri.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-05-08 14:45

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke når man læser overskriften. Det er derfor jeg spørger om hvad
> det præcis er Bo har købt af surftown, inden jeg begynder at beskylde
> ham for bedrageri.

Man kan IKKE ved et uheld "komme til" at købe et domæne, der allerede er
registreret til en anden.
Jeg prøvede lige for sjovt at prøve at bestille et af mine egne domæner hos
Surftown, så kommer nedenstående tekst på skærmen, så Bo kan ikke have
handlet i god tro.

<SNIP>
Domænet er allerede registreret!
Hvis du mener at det er dit domæne, kan du vælge at overføre det til
Surftown.
Du kan også forsøge at finde et nyt domæne - evt. med et andet suffix (.com
eller .net)

(* xxxxx.dk
Det er mit domæne, og skal overføres til Surftown
</SNIP>

(* her er en afkrydsningsbox hvor man aktivt sætte et kryds som kvittering
for at det er mit domæne og at det skal redelegeres.

Fra : Jens G

Dato : 17-05-08 14:59

On Sat, 17 May 2008 15:34:07 +0200, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Ikke når man læser overskriften. Det er derfor jeg spørger om hvad
>det præcis er Bo har købt af surftown, inden jeg begynder at beskylde
>ham for bedrageri.

Hvis man bestiller med et domænenavn som allerede er i brug, bliver
man spurgt om man mener det er ens eget domæne. Man skal hakke af for
at det er ens eget domæne, og man ønsker at overføre det til Surftown.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 00:14

> [...]
>
> Ikke når man læser overskriften. Det er derfor jeg spørger om hvad
> det præcis er Bo har købt af surftown, inden jeg begynder at beskylde

jamen surftown ved da sikkert hvad de gør ... men normalt så kan man ikke
forsøge at købe et domæne der optaget
jeg køre jo bare på med klik klik indbatalings kort klik færdig begynd

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-05-08 12:29

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> jamen surftown ved da sikkert hvad de gør ... men normalt så kan man ikke
> forsøge at købe et domæne der optaget
> jeg køre jo bare på med klik klik indbatalings kort klik færdig begynd

Det gør de også, og så forventer de nok også at kunder læser hvad det er de
klikker på inden de klikker løs og afgiver deres kreditkortoplysninger ...
det du har fortalt Surftown er at domænet tilhører dig, og du gerne vil
flytte det til Surftown - bevidst eller ubevidst.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 23:35

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ... det du har fortalt Surftown er at domænet tilhører dig, og du gerne
> vil flytte det til Surftown - bevidst eller ubevidst.

ja ja så ved jeg det til en anden gang ...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 00:13

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Det er da tydeligt at det er en redelegering han har forsøgt.

jeg har ikke forsøgt noget som helst enten er noget ledigt eller så er det -
det ikke ...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 00:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> fortalt dig at domænet var ledigt inden du gennemførte betalingen?

ja jeg søget på de og de domæner nogen var ledige andre var ikke også købte
jeg dem som jeg skulle bruge - jeg gik da ud fra når der stod man kunne købe
det så var det sikkert også ledigt ..

Fra : Henning

Dato : 18-05-08 05:53

On Sun, 18 May 2008 01:10:27 +0200, "Bo Mørch Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg dem som jeg skulle bruge - jeg gik da ud fra når der stod man kunne købe

Det har så været en fejl et sted - ifølge
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=bomogensen.dk&submit.x=23&submit.y=8
har domænet været optaget siden 27/1-2003. Så der kan ikke engang være
tale om dobbeltbooking fordi to personer bestiller samtidig.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-05-08 23:36

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> [...]
> har domænet været optaget siden 27/1-2003. Så der kan ikke engang være
> tale om dobbeltbooking fordi to personer bestiller samtidig.

jeg forstår bare ikke hvad der er sket - hmm... nå men jeg må jo tjekke det
bedre til en anden gang

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-05-08 15:49

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg har fåer der her svar fra surftown :
> hej Bo

Nå de er sgu ok ved surftown svar :
" Hej Bo

Jeg kan kreditere de 29 kr. til dit webhotel konto, således at de
modregnes ved fremtidige fornyelser af dit webhotel.

Best regards / Cordialement / Freundliche Grüße / Venlige hilsener /
Vänliga hälsningar / Vennlig hilsen

Bo "

Mv.
Bo M Mogensen