afslag fra forsikring :
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-05-08 14:14

Jeg går ud fra det er cevil ret - men hvordan gør man ?
som I nok husker var der nogen skrybrud sidste sommer der skølled en
sandpude væk fra bygge grunden til mit hus - jeg havde tegnet en enterprise
forsikring der gerné skulle dægge den slags :

læse Krav :
Hej Robert Suomisvej 2 - 13-5-08

ang. police nr : 663 352 8878

Jeg kan forstå på Niels du har været ude og besigtige skade og ved selvsyn
har set de store mængder sand der er skyllet i søen , jeg forstod på Niels
du gerne ville have datoer for de dage skaderne sket , jeg har gransket min
dagbog og fundet 3 dage hvor det regnede voldsomt

17/6 + 06/7 + 23/7 Det er ved den lejlighed sandet er skyllet i søen -

arbejdet er udført primært af Niels sammen med Jeppe Herbst

Hvis du vil have yderligger info så ring endeligt til Niels

stationær :98932535 mobil : 39299979

Han kan langt bedre give en redegørelse ind jeg kan efter som det er ham
der har bygget huset

du kan læse den mail jeg tidligere har sendt dig fra Niels

************************************************************************************************************** ************************************************************************************************************** Fra Niels : Fra Niels : Jeg har kigget i kalenderen, og kan se hvordan Jeppe og jeg har arbejdet med skaderne efter skybruddene sidst i juni måned (70 mm på ét døgn) og senere i juli og august måned. Mandag d. 25.juni: Rep. af eroderede områder.(leret fyldsand kombineret med grusblanding, stampes op) Tirsdag d. 26. juni: Rep. af eroderede områder. Se medsendte billeder. Onsdag d. 27. juni: Levering af ekstra 3 læs sand, hvoraf 2 må grabbes ind. Ved middagstid opgives yderligere arbejde på grund af skybrud. Torsdag d.28. juni: Fordeling og stampning af fyldsand og yderligere opdæmning for styring af regnvandets bortledning. Onsdag d.4. juli: Forstærkning af "volde" og eroderede kanter/rabatter ved opstampning med stabilgrus. Mandag den 16. juli: Retablering/opstampning af bortskyllet nedgangssti til kælder. (Fordeling af 3/4 læs sand/grus, stampning) (16. august:skybrud) Fredag d. 24. august retablering af niveau nordøst for hus. Etablering af rørføring og "dæmninger" til regulering af vandstrømme fra nordskrænt/vej. Det er sammen med sporadiske timer andre dage samt afhentning og aflevering af stamper ca 7 arbejdsdage. Flere af disse dage har jeg "kørt" 10-timers dage, men der vil selvfølgelig på disse dage, i det små, også være tidspunkter hvor vi har arbejdet med andre opgaver, som ikke direkte har med jordarbejdet at gøre. Så et sobert bud på timer vil være 7 dage á 7 timer for 2 mand = 98 timer á 290,- kr. + moms = 35.525,00 kr. Dertil kommer så de ekstra læs fyldsand: 4-akslet lastbil m. grab: 5 timer á 585,- + moms = 3.656,25 kr. 30 m3 sand á 85,- kr. + moms = 3.187,50 kr. Lars har været meget flink og kun bonnet os for 4 dage for stamperen, (inkl. diesel!). Så det kostede os kun 4 x 350,- kr. + moms = 1.750 kr. Sammenlagt har du haft ekstraudgifter for 44.118,75 kr. som direkte kan henføres til de ødelæggelser skybruddene og vandmasserne herfra har forårsaget, og så er det endda billigt sluppet set i relation til dine genboer, hvor alt inventar og gulve måtte ud. Nilslæs afslag :INGEN SKADER AT SE,HUS LIGGER PÅ EN SKRÅNING,MEGET VAND KAN HAVE FOR VOLDT SKADE VED FLYD AF JORD,HAR IKKE FÅET OPLYST SKADEDATOER,MEN HVIS, SÅ VIL NIELS VENDE TILBAGE,MÅSKE SKADE OVER 3 GANGE,KAN INTET SIGE OM UDGIFTER TIL RENOVERING AF SKADERNE,MENER SKADEN KUNNE HAVE VÆRET REDUCERET VED AT GRIBE JORDARBEJDET RIGTIGTAN,BLA. VED BORTLEDNING AF VAND,FØLER IKKE, AT DER KAN REJSES ET DOKUMENTERET KRAV I SAGEN.På baggrund af ovenstående kan jeg ikke realitetsbehandle sagenog betragter derfor denne som afsluttet herfraVenlig hilsenRxx KamlaGammel Kongevej 60, 1790 Kbh. VDirekte telefon 33554060Fax 33554970E-mail xxx@codan.dklæs mit svar på afslag :Hej Hej Rober Suomisvej 2 - 15 -5-08Det var dog besynderligt har du ikke læst hvad jeg skrev :for det første så er der ingen skader at se fordi huset er færdig for længenside og fordi du ikke sendte en ud og så på det da jeg anmeldte skadefor det andet har du ikke læst det jeg skrev til dig - ?der er både datoer for skybrud samt Nielses opgørelse over udgiften prøvlige at læse det her igen og fortæl mig hvad du mener om detse :( gentagelse af mit oprindelige krav )----signatur på ALLE e-mails :Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-05-08 14:48

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra det er cevil ret - men hvordan gør man ?

Det er noget svært at se, hvad det egentlig er din sag handler om, men som
jeg forstår det er det et afslag på dækning fra en entrepriseforsikring på
materialetab og ekstraarbejder ifbm. et ekstraordinært regnskyl.

Det første sted du skal henvende dig er nok her:
http://www.ankeforsikring.dk/default.aspx

Ankenævnet behandler sager om tvister mellem private og deres
forsikringsselsber, og jeg vil gætte på at din situation falder ind under
det.
Men du kan jo ringe til dem og forhøre dig.

/Per

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-05-08 15:21

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Per

> [...]
> det.
> Men du kan jo ringe til dem og forhøre dig.

will do
Tak er kun et fattigt ord men tak afligevel
bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-05-08 15:24

> will do
> Tak er kun et fattigt ord men tak afligevel

Sels tak.

Der ligger også afgørelser fra nævnet på sitet, og der kan man da se, at
entrepriseforsikringer tegnet af private er omfattet af nævnets
arbejdsområde.

/Per

Fra : Bo

Dato : 16-05-08 09:53

On 15 Maj, 17:24, "Per Christoffersen" <p...@NIXcomonto.dk> wrote:

> [...]
>
> Der ligger også afgørelser fra nævnet på sitet, og der kan man da se, at
> entrepriseforsikringer tegnet af private er omfattet af nævnets

Jeg havde engang en "lynskade" sådan at forstå at lynet slog ikke ned
i mit hus, men i området, da jeg havde udvidet elektronik-forsikring
dækkede skaden 100% de elektriske app. der var tændte før DFI-relæet
slog fra og som Forsikringsselskabet skrev at de havde kontaktet
DMI.dk og fået bekræftet min påstand. vh Bo (DFI relæ kan ikke
lige nu huske om det er navnet)

Fra : Bo

Dato : 16-05-08 09:54

On 16 Maj, 18:52, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> [...]
> slog fra og som Forsikringsselskabet skrev at de havde kontaktet
> DMI.dk   og fået bekræftet min påstand. vh Bo    (DFI relæ kan ikke

Det er selvfølgelig et HFI - relæ