? om arv
Fra : Allan Møller

Dato : 08-05-08 20:31

Jeg bor sammen med min kæreste - snart kone. Hun har en 3-årig søn med en
anden mand.
Nu vi skal giftes ville jeg mene at vi sikrer hinanden mht. til lejlighed og
forsikringer ?

Hvordan står jeg hvis der sker min kommende kone noget - skal sønnen arve
fra hende ?
Hvis ja - så længe han er under 18 er det så faderen som arver eller får ret
over arven ?

Ville nødig står i en situation hvor hendes tidligere kæreste skulle have
nogen indflydelse på
om jeg skulle til at skrabe penge sammen til at købe evt. "arver" ud af
lejligheden.

Min kæreste er gravid og venter vores fælles barn - jeg vile helst at alle
børn stod helt lige ved en arv.
Mit allerstørste ønske er at hvis der sker en af os noget så er det den som
er "tilbage" der arver sin ægtefælle.

Hvordan kan man sikre sig bedst muligt og kan man sikre sig ?

Mvh. Allan