Ophævelse/annullering af handel
Fra : mail@chicabee.dk

Dato : 07-05-08 13:37

Man har solgt et produkt til en køber og køberen har ikke betalt
andet
end halvdelen af pengene - anden halvdel skulle betales i anden
tjeneste. Man bliver så enige et år efter at handlen ophæves og
køberen får pengene tilbage. Køberen nægter at opfylde den oprindelige
kontrakt ved at betale det skyldige beløb, og har selv foreslået at
lade handlen gå retur.
Spørgsmålet er så om køberen kan insistere, at selvom det er en
ophævelse af købet at sælgeren skal skrive under på en
tilbagekøbskontrakt med alle mulig betingelser. Jeg vil så sige at
grunden til købet er ophævet er pga. en klage til klagenævnet hvor
afgørelsen siger at købet er ophævet og at produktet skal afleveres
tilbage og køberen får pengene igen.

Den nye ejer nægter at udlevere varen, medmindre der skrives under på
tilbagekøbskontrakt og nye betingelser.

Hvordan står man juridisk hvis man nægter at skrive under på en sådan
kontrakt ? Må ny ejer nægte at udlevere varen, når dette er afgjort i
et klagenævn ?

Håber at få nogle kvalificerede svar.

Fra : Jesper Brock

Dato : 07-05-08 21:31

mail@chicabee.dk skrev:
> Den nye ejer nægter at udlevere varen, medmindre der skrives under på
> tilbagekøbskontrakt og nye betingelser.

Du er nok nødt til at forklare hvilke "nye betingelser" det er, du
refererer til?

Hvis problemstillingen bare handler om, at køber "bare" vil sikre sig et
bevis (en kvittering) fra sælger på at varen nu også *er* leveret
tilbage til sælger, så er det vel ikke noget problem...?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-05-08 08:44

<mail@chicabee.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan står man juridisk hvis man nægter at skrive under på en sådan
> kontrakt ? Må ny ejer nægte at udlevere varen, når dette er afgjort i
> et klagenævn ?

Hvilket klagenævn har afgjort sagen?

/Per