Post Danmark og erstatning for pakke ?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-05-08 10:16

Hejsa

Jeg står i den situation at jeg har returneret en pakke til YouSee med en HD
boks og et smartcard i. Den pakke er "blevet væk" efter jeg har indleveret
den på posthuset.

Jeg har kvittering på at den er indleveret og det hele.

Sagen er at jeg skulle have haft penge tilbage fra YouSee for boksen, da
YouSee jo ikke har modtaget boks + kort kan de ikke give mig penge tilbage,
samt at de opkræver mig et kortgebyr for "bortkommet kort" på 199kr.

Jeg er i sagens natur ikke indstillet på at betale en rød reje, samt at jeg
vil have mine 699kr tilbage som YouSee jo skulle have returneret.

Hvordan er jeg lige stillet mht kortgebyret, Post DK siger at de giver mig
erstatning for boksen, men de ved ikke med kortgebyret.

Jeg lagde jo bare kort og det hele i den originale kasse fra YouSee, men jeg
kan jo ikke bevise at kortet ligger deri. Med mindre de selvf finder pakken
der er blevet stjå.. øhm væk :)

Kan YouSee med rette opkræve mig gebyr for et kort jeg har overladt til Post
DK ?

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 10:39

"Jacob Rungwald" skrev i meddelelsen...
> Kan YouSee med rette opkræve mig gebyr for et kort jeg har overladt til
> Post DK ?

Ja, selvfølgelig kan de det. Du har noget af deres + Du afleverer det ikke
=> Du skylder dem penge, for det du ikke afleverer.

Men du skal selvfølgelig forlange fuld erstatning af Post Danmark. I den
sammenhæng er det græsk-katolsk om det er nogle transistorer i en
plasticæske, et SMARTCARD eller en død pungrotte der var i æsken. Blot du
kan dokumentere værdien overfor Post Danmark - og det er jo en nem sag = du
har opkrævningen fra YouSee.

/Nick

Fra : HKJ

Dato : 07-05-08 16:36

Nick wrote:

> [...]
> plasticæske, et SMARTCARD eller en død pungrotte der var i æsken. Blot
> du kan dokumentere værdien overfor Post Danmark - og det er jo en nem

Hvis du betalte porto for pakken, så husk også at skrive det på
erstatningskravet.