Reetablering af kommunalt grønt område?
Fra : Torben

Dato : 02-05-08 08:15

Hej,

jeg bor i ejerbolig med en baghave der grænser op til et større grønt
område - på dette område bliver der ofte afholdt cirkus, tivoli osv.

Ifbm. noget havearbejde har jeg haft en rendegraver inde i min have.
Rendegraveren har kørt lidt frem og tilbage på det grønne område hvilket har
resulteret en bar plet på ca.
7*7 meter. Inden vi gik i gang med haven var de 7*7 meter meget ujævn pga.
et tivoli der havde siddet fast - der var store hjulspor og en mindre skrænt
var kørt i stykker.

Da vi var færdige med rendegraveren "trak" den hele stykket af med skovlen.
Det hele var således mere plant end inden vores indgreb, men desværre ingen
græs (det er dog på vej op igen)

Jeg ved at kommunen er ved at lave en skrivelse til mig hvor de muligvis vil
gøre mig økonomisk ansvarlig for de skader de mener jeg har forvoldt. I den
forbindelse har jeg lige et par spørgsmål:

Skal kommunen ikke kunne føre et bevis for hvordan stykket så ud inden jeg
kørte med rendegraveren? I princippet kunne de vel sige at jeg har ødelagt
hele pladsen (mange 1000 m2)

Kan kommunen påbegynde arbejdet med opretning uden min samtykke, og inden at
vi er blevet enige om omfanget?

Det skal siges at jeg i sin tid kontaktede kommunen for at høre om jeg måtte
benytte pladsen, netop for ikke at skabe nogen form for ballade.

mvh
Torben

Fra : Henning

Dato : 02-05-08 08:25

>Det skal siges at jeg i sin tid kontaktede kommunen for at høre om jeg måtte
>benytte pladsen, netop for ikke at skabe nogen form for ballade.

Hvad var svaret den gang?

Fra : Torben

Dato : 02-05-08 08:41

"Henning" < @> wrote in message

> Hvad var svaret den gang?

Jeg måtte gerne benytte området, jeg fik tilmed lov til at fælde et stort
træ for bedre at kunne komme til.

mvh
Torben