Referet fra afdelingsbestyrelsesmøde?
Fra : Kim

Dato : 30-04-08 10:47

Er der nogen regler/lov angående at en afdelingbestyrelse,
skal komme med referat til beboere efter et afdelingsbestyrelsemøde?

Nu er det snart et år eller mere siden, at vi har modtaget noget info
fra afdelingsbestyrelsemøder.

Der kommer bare info op på hjemmesiden hver 3 måned,
om at næste møde afholdes denne dato, og at indkomne forslag
skal være bestyrelsen i hænde senest fire dage før mødet.

Så hører man ikke mere før efter tre måneder, hvor det starter forfra.

Mvh Kim

Fra : Jubii

Dato : 30-04-08 16:13

Kim wrote:
> Er der nogen regler/lov angående at en afdelingbestyrelse,
> skal komme med referat til beboere efter et afdelingsbestyrelsemøde?

Ikke medmindre det står direkte i afdelingens vedtægter.
Jeg mener at bestyrelsen skal varetage afdelingbeboernes interesser og de gør det fra
generalforsamling til generalforsamling og sammenfatter deres arbejde i formandens beretning.
Den beretning er til afstemning, og hvis der er utilfredshed med bestyrelsens arbejde kan det
foreslås at man stemmer imod beretningen. Normalt skal hele bestyrelsen gå af hvis beretningen
nedstemmes.
Studer vedtægterne.