| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Nokia N95 og N82  wlan og pc-suite problem~ Fra : Lotte | 
  Dato :  01-05-08 13:26 |  
  |   
            Jeg købte en N95 for en uge siden, men fik den byttet til en N82, da 
 telefonen/softwaren ikke syntes at virke som den burde. N82 har dog de 
 samme problemer.
 
 Mon i andre, der har N95 eller N82, har oplevet ligenende problemer?
 
 Jeg kan ikke komme på internettet via wlan. Mit netværk bliver fundet, 
 jeg indtaster wep-koden og får følgende fejl: "Internet, intet svar fra 
 Gateway". På N82 kan jeg dog godt bruge GPS'en via min trådløse forbindelse.
 
 Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 back-up. Jeg får følgende fejlmeddelelse: ”Der opstod en uventet fejl 
 (0x80100013). Genstart enheden og content copier, og prøv igen. Hvis det 
 ikke hjælper, skal du genstarte pcèn.”
 
 Når jeg starter PC suitens Application Installer, så forbinder den med 
 N82 (gjorde også med N95), men jeg får meddelelsen: "Dette program kan 
 ikke vise indholdet af den valgte Nokia Enhedsmodel". Hvis jeg vil hente 
 programkatalog via N82, så får jeg beskeden: "Der opstod en fejl under 
 gennemsyn af elementerne".
 
 Da jeg fik N95en og installerede PC-suite, fulgte jeg vejledningerne i 
 programmet, hentede seneste pc-softwate og firmware. 
 Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 
 Jeg kontaktede butikken, som henviste til Nokias support. Her talte jeg 
 med en tekniker, der fortalte, at når telefonen ikke er købt hos Nokia, 
 så kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes 
 angiveligt, at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af 
 firmwaren og den ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. Nokias 
 tekniker sagde til mig: "at jeg bare kunne lade være med at købe en 
 billig telefon".
 
 Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede jeg 
 de andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, for 
 porten virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til 
 firmware-opdateringen af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 
 Jeg købte N95en hos Sonofon, uden abonnement. Sonofon-butikken er 
 uforstående overfor Nokias svar og mener, som jeg, at telefonen 
 naturligvis skal kunne opdateres med det medfølgende software. Butikken 
 spurgte Sonofons centrale service vedr. opdateringen af N95, de svarede: 
 "Det er korrekt at man ikke bare kan tage SW via PC-suite. Dette fordi, 
 at man ikke kan være sikker på at den er tilpasset nettet i Danmark 
 /sonofon. Samtidig mister man også andre ting som filmen osv. I kan 
 oprette den på en service og sende den ind, så bliver det rettet på 
 garantien."
 
 Butikken tilbød derefter at bytte N95en, jeg byttede til en N82, i håb 
 om, at de forskellige funktioner ville fungere bedre i denne model.
 
 Jeg kan se på Nokias supportforum, at jeg ikke er alene med 
 wlanproblemet, men jeg er stadig ikke helt blevet klog på, om problemet 
 skyldes telefonens software (er en fejl), eller jeg evt. kan justere mig 
 ud af det og i så fald hvordan. Hvad de andre problemer angår, er jeg 
 også i tvivl, om det er egentlige fejl, eller løsbare udfordringer.
 
 Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har aldrig 
 tidlige oplevet lignende problemer.
 
 Har i andre erfaret, at en mobil købt i en telebutik ikke kan opdateres 
 og i så fald, hvor kan man så købe en opdaterbar mobiltelefon?
 
 Har i andre N95 og N82 brugere erfaret lignende problemer med PC-suite?
 
 -- 
 Mange hilsner
 Lotte M
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           J.K.Arning (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.K.Arning | 
  Dato :  02-05-08 09:49 |  
  |   
            On 2008-05-01 14:25:32 +0200, Lotte <post@lotte-m.dk> said:
 > 
 > Jeg kan ikke komme på internettet via wlan. Mit netværk bliver fundet, 
 > jeg indtaster wep-koden og får følgende fejl: "Internet, intet svar fra 
 > Gateway". På N82 kan jeg dog godt bruge GPS'en via min trådløse 
 > forbindelse.
 
 Hvad mener du med at GPS fungerer via WLAN? Henter den kort via WLAN?
 
 > 
 > Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 > telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 > back-up. Jeg fÃ¥r følgende fejlmeddelelse: â€Der opstod en uventet fejl 
 > (0x80100013). Genstart enheden og content copier, og prøv igen. Hvis 
 > det ikke hjælper, skal du genstarte pcèn.â€
 
 En eller anden konflikt i windows. Er der et hukommelses kort i 
 telefonen? Tag det ud og prøv igen.
 
 > 
 > Når jeg starter PC suitens Application Installer, så forbinder den med 
 > N82 (gjorde også med N95), men jeg får meddelelsen: "Dette program kan 
 > ikke vise indholdet af den valgte Nokia Enhedsmodel". Hvis jeg vil 
 > hente programkatalog via N82, så får jeg beskeden: "Der opstod en fejl 
 > under gennemsyn af elementerne".
 
 Der findes 2 versioner af PC suite, en almindelig og en N series PC 
 suite. Hent dem begge på nokia.dk og prøv dem en efter en. Ved at hente 
 online er du sikker på at få de seneste versioner.
 
 > 
 > Da jeg fik N95en og installerede PC-suite, fulgte jeg vejledningerne i 
 > programmet, hentede seneste pc-softwate og firmware. 
 > Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 > ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 
 Gør det igen, altså hent de seneste versioner af begge. Flash telefonen 
 igen, indimellem må man bare gøre det. Ligesom der kan gå noet galt når 
 man installerer f.eks. windows på en PC kan der også ske fejl på en 
 telefon. Lad være med at indlæse en evt. backup til telefonen igen. 
 Prøv at benytte telefonen som den er lige efter opdateringen.
 > 
 > Jeg kontaktede butikken, som henviste til Nokias support. Her talte jeg 
 > med en tekniker, der fortalte, at når telefonen ikke er købt hos Nokia, 
 > så kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes 
 > angiveligt, at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af 
 > firmwaren og den ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. Nokias 
 > tekniker sagde til mig: "at jeg bare kunne lade være med at købe en 
 > billig telefon".
 
 Det er ikke korrekt, du kan godt opdatere brandede telefoner via Nokia 
 software opdatering, og det er ikke muligt at gøre det forkert da nokia 
 software opdatering selv finder ud af hvilken firmware den skal hente. 
 Hvad Nokia teknikerer angår så send en skriftlig klage over fyren, 
 længere er den ikke.
 
 > 
 > Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 > usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede jeg 
 > de andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, for 
 > porten virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til 
 > firmware-opdateringen af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 
 Og i begge telefoner benyttede du samme hukommelses kort?
 
 > 
 > Jeg købte N95en hos Sonofon, uden abonnement. Sonofon-butikken er 
 > uforstående overfor Nokias svar og mener, som jeg, at telefonen 
 > naturligvis skal kunne opdateres med det medfølgende software. Butikken 
 > spurgte Sonofons centrale service vedr. opdateringen af N95, de 
 > svarede: "Det er korrekt at man ikke bare kan tage SW via PC-suite. 
 > Dette fordi, at man ikke kan være sikker på at den er tilpasset nettet 
 > i Danmark /sonofon. Samtidig mister man også andre ting som filmen osv. 
 > I kan oprette den på en service og sende den ind, så bliver det rettet 
 > på garantien."
 
 Det er simplethen noget pladder. Det er rigtigt at f.eks. film der 
 ligger på tlf. fra leverandøren kan forsvinde men helt ærligt på i 
 *bib* med dem. Alt slettet på telefonen ved en firmware opdatering, og 
 jeg gentager lad være med at indlæse en backup efter opdateringen, det 
 kan vær eden der laver ballade.
 
 > 
 > Butikken tilbød derefter at bytte N95en, jeg byttede til en N82, i håb 
 > om, at de forskellige funktioner ville fungere bedre i denne model.
 > 
 > Jeg kan se på Nokias supportforum, at jeg ikke er alene med 
 > wlanproblemet, men jeg er stadig ikke helt blevet klog på, om problemet 
 > skyldes telefonens software (er en fejl), eller jeg evt. kan justere 
 > mig ud af det og i så fald hvordan. Hvad de andre problemer angår, er 
 > jeg også i tvivl, om det er egentlige fejl, eller løsbare udfordringer.
 
 Prøv på et andet wlan og se hvordan det går.
 
 > 
 > Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har aldrig 
 > tidlige oplevet lignende problemer.
 
 jo mere avancerede telefoner jo mere avancerede fejl.
 
 > 
 > Har i andre N95 og N82 brugere erfaret lignende problemer med PC-suite?
 
 PC suite på Vista er såvidt jeg ved ikke særligt stabil. Bruger du Vista?
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lotte (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lotte | 
  Dato :  02-05-08 11:24 |  
  |  
 
            J.K.Arning skrev:
 > Hvad mener du med at GPS fungerer via WLAN? Henter den kort via WLAN?
 Ja, det virker. Jeg går i kortfunktionen, N82 spørger hvilken 
 forbindelse jeg vil bruge, jeg vælger mit wlan, indtaster wepkoden og 
 den henter kortet.
 >> Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 >> telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 >> back-up. 
 > 
 > En eller anden konflikt i windows. Er der et hukommelses kort i 
 > telefonen? Tag det ud og prøv igen.
 Det vil jeg prøve. Der var i øvrigt den samme fejl med N95 og den har 
 ikke hukommelseskort.
 > Der findes 2 versioner af PC suite, en almindelig og en N series PC 
 > suite. Hent dem begge på nokia.dk og prøv dem en efter en. Ved at hente 
 > online er du sikker på at få de seneste versioner.
 Det er N-udgaven, som jeg har installeret nu, fra Nokias cd-rom. Jeg vil 
 afprøve den alm. udgave også.
 >> Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 >> ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 > 
 > Gør det igen, altså hent de seneste versioner af begge. 
 Ok, jeg vil samle mod   
> Flash telefonen 
 > Lad være med at indlæse en evt. backup til telefonen igen. Prøv 
 > at benytte telefonen som den er lige efter opdateringen.
 Ok. Det løser sig selv, for jeg kan ikke lave back-up, som det er ud nu.
 >> når telefonen ikke er købt hos 
 >> Nokia, så kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes 
 >> angiveligt, at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af 
 >> firmwaren og den ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. 
 > 
 > Det er ikke korrekt, du kan godt opdatere brandede telefoner via Nokia 
 > software opdatering, og det er ikke muligt at gøre det forkert da nokia 
 > software opdatering selv finder ud af hvilken firmware den skal hente. 
 Det lyder godt.
 Heldigvis fik jeg god service i sonofonbutikken, selv om ekspedienten 
 der faktisk fik samme svar som jeg, da han søgte råd i baglandet.
 >> Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 >> usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede 
 >> jeg de andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, 
 >> for porten virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til 
 >> firmware-opdateringen af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 > 
 > Og i begge telefoner benyttede du samme hukommelses kort?
 Der er ikke kort i N95, i N82 sidder det kort som telefonen er købr med. 
 Det er både korthukommelsen og den faste hukommelse, som programmet ikke 
 kan læse. Jeg får dog oplyst mængden af tilgængelig hukommelse, men den 
 kan ikke se mapper mv. og jeg vil ikke kunne installere programmer.
 Adobe Album følger med på cd'en og den kan vise mapperne på telefonen og 
 jeg kan hente billeder.
 Hvis programfejlen skyldes kortet, eller en konflikt på min pc, er det 
 så ikke sært, at nogle funktioner i PC-suiten virker og andre ikke? 
 Ligesom Adobe Album kan se indholdet på telefonen, men ikke pc-suiten?
 > Alt slettet på telefonen ved en firmware opdatering, og jeg 
 > gentager lad være med at indlæse en backup efter opdateringen, det kan 
 > vær eden der laver ballade.
 Det var firmwaren selv, der lavede balladen, for jeg havde ingen back-up 
 at installere. Det er mærkeligt, at Nokias tekniske support siger, at 
 det ikke kan lade sig gøre.
 > Prøv på et andet wlan og se hvordan det går.
 Det vil jeg forsøge. Ifølge Nokias supportforum, findes problemet på 
 nogle telefoner og det skulle ikke være en konsekvent fejl, så jeg 
 forventer, at jeg vil kunne finde wlans der virker, men det skal jo 
 helst virke der hvor jeg skal bruge telefonen   
>> Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har 
 >> aldrig tidlige oplevet lignende problemer.
 > 
 > jo mere avancerede telefoner jo mere avancerede fejl.
 akja.
 > PC suite på Vista er såvidt jeg ved ikke særligt stabil. Bruger du Vista?
 Nej, xp pro sp2.
 Tak for dine svar, jeg vil afprøve dine råd.
 -- 
 Mange hilsner
 Lotte M
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Andse (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andse | 
  Dato :  02-05-08 09:54 |  
  |   
            Hvilken ver. af PC Suite bruger du ?
 
 Havde også samme problem med opdateringen af min N95.
 Når du vil opdatere, så skal du huske at fortælle telefonen, at du vil
 bruge din PC Suite, som forbindelse, når du skal opdatere.
 
 En anden ting er, har du husket at sætte netstikket til, mens du opdaterer ?
 
 Har selv opdateret min, og den kører perfekt.
 - Dog bruger jeg ikke WLan lige pt.
 
 Hvis du ikke kan få den til at virke med WLan, så prøv at gå ned til Sonofon
 og få dem til at sætte den op til WLan.
 
 A
 
 
 
 "Lotte" <post@lotte-m.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4819b6bd$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg købte en N95 for en uge siden, men fik den byttet til en N82, da 
 > telefonen/softwaren ikke syntes at virke som den burde. N82 har dog de 
 > samme problemer.
 >
 > Mon i andre, der har N95 eller N82, har oplevet ligenende problemer?
 >
 > Jeg kan ikke komme på internettet via wlan. Mit netværk bliver fundet, jeg 
 > indtaster wep-koden og får følgende fejl: "Internet, intet svar fra 
 > Gateway". På N82 kan jeg dog godt bruge GPS'en via min trådløse 
 > forbindelse.
 >
 > Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 > telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 > back-up. Jeg får følgende fejlmeddelelse: ”Der opstod en uventet fejl 
 > (0x80100013). Genstart enheden og content copier, og prøv igen. Hvis det 
 > ikke hjælper, skal du genstarte pcèn.”
 >
 > Når jeg starter PC suitens Application Installer, så forbinder den med N82 
 > (gjorde også med N95), men jeg får meddelelsen: "Dette program kan ikke 
 > vise indholdet af den valgte Nokia Enhedsmodel". Hvis jeg vil hente 
 > programkatalog via N82, så får jeg beskeden: "Der opstod en fejl under 
 > gennemsyn af elementerne".
 >
 > Da jeg fik N95en og installerede PC-suite, fulgte jeg vejledningerne i 
 > programmet, hentede seneste pc-softwate og firmware. 
 > Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 > ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 >
 > Jeg kontaktede butikken, som henviste til Nokias support. Her talte jeg 
 > med en tekniker, der fortalte, at når telefonen ikke er købt hos Nokia, så 
 > kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes angiveligt, 
 > at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af firmwaren og den 
 > ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. Nokias tekniker sagde til mig: 
 > "at jeg bare kunne lade være med at købe en billig telefon".
 >
 > Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 > usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede jeg de 
 > andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, for porten 
 > virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til firmware-opdateringen 
 > af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 >
 > Jeg købte N95en hos Sonofon, uden abonnement. Sonofon-butikken er 
 > uforstående overfor Nokias svar og mener, som jeg, at telefonen 
 > naturligvis skal kunne opdateres med det medfølgende software. Butikken 
 > spurgte Sonofons centrale service vedr. opdateringen af N95, de svarede: 
 > "Det er korrekt at man ikke bare kan tage SW via PC-suite. Dette fordi, at 
 > man ikke kan være sikker på at den er tilpasset nettet i Danmark /sonofon. 
 > Samtidig mister man også andre ting som filmen osv. I kan oprette den på 
 > en service og sende den ind, så bliver det rettet på garantien."
 >
 > Butikken tilbød derefter at bytte N95en, jeg byttede til en N82, i håb om, 
 > at de forskellige funktioner ville fungere bedre i denne model.
 >
 > Jeg kan se på Nokias supportforum, at jeg ikke er alene med wlanproblemet, 
 > men jeg er stadig ikke helt blevet klog på, om problemet skyldes 
 > telefonens software (er en fejl), eller jeg evt. kan justere mig ud af det 
 > og i så fald hvordan. Hvad de andre problemer angår, er jeg også i tvivl, 
 > om det er egentlige fejl, eller løsbare udfordringer.
 >
 > Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har aldrig 
 > tidlige oplevet lignende problemer.
 >
 > Har i andre erfaret, at en mobil købt i en telebutik ikke kan opdateres og 
 > i så fald, hvor kan man så købe en opdaterbar mobiltelefon?
 >
 > Har i andre N95 og N82 brugere erfaret lignende problemer med PC-suite?
 >
 > -- 
 > Mange hilsner
 > Lotte M 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lotte (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lotte | 
  Dato :  02-05-08 11:51 |  
  |   
            Andse skrev:
 > Hvilken ver. af PC Suite bruger du ?
 
 N-serien i den seneste udgave.
 
 > Havde også samme problem med opdateringen af min N95.
 > Når du vil opdatere, så skal du huske at fortælle telefonen, at du vil
 > bruge din PC Suite, som forbindelse, når du skal opdatere.
 
 Jeps og det gør jeg også. Jeg kunne godt opdatere, men kan ikke lave 
 backup, ligesom pc-suiten ikke kan se mappeindholdet, hverken på 
 telefonen eller på hukommelseskortet.
 
 > En anden ting er, har du husket at sætte netstikket til, mens du 
 > opdaterer ?
 
 Jeps.
 
 > Har selv opdateret min, og den kører perfekt.
 > - Dog bruger jeg ikke WLan lige pt.
 > 
 > Hvis du ikke kan få den til at virke med WLan, så prøv at gå ned til 
 > Sonofon og få dem til at sætte den op til WLan.
 
 Opsætningen er tilsyneladende korrekt. Nokias supportsider har 
 forskellige løsningsforslag som har virket for andre, som at deaktivere 
 strømsparefunktionen og en manuel opsætning af wlan på telefonen. Jeg 
 har prøvet begge dele, men uden held.
 -- 
 Mange hilsner
 Lotte M
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Andse (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andse | 
  Dato :  02-05-08 11:59 |  
  |   
            En af årsagerne til at du ikke kan lave backup, er måske den standard str.
 der er til rådighed (telefon + kort).
 Gjorde som noget af det første, at købe et 2GB kort på nettet , for de er
 for dyre i butikkerne.
 
 Opdaterede min i mandags med den nyeste opdatering, men jeg har ikke
 rigtigt fundet ud af, hvad den reelt gør ifh. til den gamle opdatering.
 Ud over, at den sikkert retter nogle fejl.
 
 A
 
 "Lotte" <post@lotte-m.dk> skrev i meddelelsen 
 news:481af21b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
 > Andse skrev:
 >> Hvilken ver. af PC Suite bruger du ?
 >
 > N-serien i den seneste udgave.
 >
 >> Havde også samme problem med opdateringen af min N95.
 >> Når du vil opdatere, så skal du huske at fortælle telefonen, at du vil
 >> bruge din PC Suite, som forbindelse, når du skal opdatere.
 >
 > Jeps og det gør jeg også. Jeg kunne godt opdatere, men kan ikke lave 
 > backup, ligesom pc-suiten ikke kan se mappeindholdet, hverken på telefonen 
 > eller på hukommelseskortet.
 >
 >> En anden ting er, har du husket at sætte netstikket til, mens du 
 >> opdaterer ?
 >
 > Jeps.
 >
 >> Har selv opdateret min, og den kører perfekt.
 >> - Dog bruger jeg ikke WLan lige pt.
 >>
 >> Hvis du ikke kan få den til at virke med WLan, så prøv at gå ned til 
 >> Sonofon og få dem til at sætte den op til WLan.
 >
 > Opsætningen er tilsyneladende korrekt. Nokias supportsider har forskellige 
 > løsningsforslag som har virket for andre, som at deaktivere 
 > strømsparefunktionen og en manuel opsætning af wlan på telefonen. Jeg har 
 > prøvet begge dele, men uden held.
 > -- 
 > Mange hilsner
 > Lotte M 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Andse (02-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andse | 
  Dato :  02-05-08 11:34 |  
  |   
            Har ingen problemer her, bruger Vista !
 Kan måske skyldes at SP1 er installeret.
 
 A
 
 "Lotte" <post@lotte-m.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4819b6bd$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg købte en N95 for en uge siden, men fik den byttet til en N82, da 
 > telefonen/softwaren ikke syntes at virke som den burde. N82 har dog de 
 > samme problemer.
 >
 > Mon i andre, der har N95 eller N82, har oplevet ligenende problemer?
 >
 > Jeg kan ikke komme på internettet via wlan. Mit netværk bliver fundet, jeg 
 > indtaster wep-koden og får følgende fejl: "Internet, intet svar fra 
 > Gateway". På N82 kan jeg dog godt bruge GPS'en via min trådløse 
 > forbindelse.
 >
 > Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 > telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 > back-up. Jeg får følgende fejlmeddelelse: ”Der opstod en uventet fejl 
 > (0x80100013). Genstart enheden og content copier, og prøv igen. Hvis det 
 > ikke hjælper, skal du genstarte pcèn.”
 >
 > Når jeg starter PC suitens Application Installer, så forbinder den med N82 
 > (gjorde også med N95), men jeg får meddelelsen: "Dette program kan ikke 
 > vise indholdet af den valgte Nokia Enhedsmodel". Hvis jeg vil hente 
 > programkatalog via N82, så får jeg beskeden: "Der opstod en fejl under 
 > gennemsyn af elementerne".
 >
 > Da jeg fik N95en og installerede PC-suite, fulgte jeg vejledningerne i 
 > programmet, hentede seneste pc-softwate og firmware. 
 > Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 > ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 >
 > Jeg kontaktede butikken, som henviste til Nokias support. Her talte jeg 
 > med en tekniker, der fortalte, at når telefonen ikke er købt hos Nokia, så 
 > kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes angiveligt, 
 > at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af firmwaren og den 
 > ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. Nokias tekniker sagde til mig: 
 > "at jeg bare kunne lade være med at købe en billig telefon".
 >
 > Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 > usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede jeg de 
 > andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, for porten 
 > virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til firmware-opdateringen 
 > af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 >
 > Jeg købte N95en hos Sonofon, uden abonnement. Sonofon-butikken er 
 > uforstående overfor Nokias svar og mener, som jeg, at telefonen 
 > naturligvis skal kunne opdateres med det medfølgende software. Butikken 
 > spurgte Sonofons centrale service vedr. opdateringen af N95, de svarede: 
 > "Det er korrekt at man ikke bare kan tage SW via PC-suite. Dette fordi, at 
 > man ikke kan være sikker på at den er tilpasset nettet i Danmark /sonofon. 
 > Samtidig mister man også andre ting som filmen osv. I kan oprette den på 
 > en service og sende den ind, så bliver det rettet på garantien."
 >
 > Butikken tilbød derefter at bytte N95en, jeg byttede til en N82, i håb om, 
 > at de forskellige funktioner ville fungere bedre i denne model.
 >
 > Jeg kan se på Nokias supportforum, at jeg ikke er alene med wlanproblemet, 
 > men jeg er stadig ikke helt blevet klog på, om problemet skyldes 
 > telefonens software (er en fejl), eller jeg evt. kan justere mig ud af det 
 > og i så fald hvordan. Hvad de andre problemer angår, er jeg også i tvivl, 
 > om det er egentlige fejl, eller løsbare udfordringer.
 >
 > Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har aldrig 
 > tidlige oplevet lignende problemer.
 >
 > Har i andre erfaret, at en mobil købt i en telebutik ikke kan opdateres og 
 > i så fald, hvor kan man så købe en opdaterbar mobiltelefon?
 >
 > Har i andre N95 og N82 brugere erfaret lignende problemer med PC-suite?
 >
 > -- 
 > Mange hilsner
 > Lotte M 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik (04-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik | 
  Dato :  04-05-08 23:17 |  
  |   
            Hej Nokias Wlan telefoner har et kendt problem med at de taber forbindelsen 
 via wlan. Løsningen er at gå ind i 
 Værktøjer/indstillinger/Forbindelse/TrådløstLAN og så under VALG vælg 
 Avancerede indstill og sig ja og den sidste indstilling er strømbesparelse 
 som du deaktiverer. Det løser problemet med at den taber forbindelsen. Men 
 husk at den skal selvfølgelig også være sat rigtigt op med hensyn til 
 kryptering osv.
 
 Mvh Henrik
 
 
 "Lotte" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4819b6bd$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg købte en N95 for en uge siden, men fik den byttet til en N82, da 
 > telefonen/softwaren ikke syntes at virke som den burde. N82 har dog de 
 > samme problemer.
 >
 > Mon i andre, der har N95 eller N82, har oplevet ligenende problemer?
 >
 > Jeg kan ikke komme på internettet via wlan. Mit netværk bliver fundet, jeg 
 > indtaster wep-koden og får følgende fejl: "Internet, intet svar fra 
 > Gateway". På N82 kan jeg dog godt bruge GPS'en via min trådløse 
 > forbindelse.
 >
 > Jeg har installeret den medfølgende PC-suite. Jeg kan synkronisere 
 > telefonens kalender, kontakter mv. med Outlook, men jeg kan ikke lave 
 > back-up. Jeg får følgende fejlmeddelelse: ”Der opstod en uventet fejl 
 > (0x80100013). Genstart enheden og content copier, og prøv igen. Hvis det 
 > ikke hjælper, skal du genstarte pcèn.”
 >
 > Når jeg starter PC suitens Application Installer, så forbinder den med N82 
 > (gjorde også med N95), men jeg får meddelelsen: "Dette program kan ikke 
 > vise indholdet af den valgte Nokia Enhedsmodel". Hvis jeg vil hente 
 > programkatalog via N82, så får jeg beskeden: "Der opstod en fejl under 
 > gennemsyn af elementerne".
 >
 > Da jeg fik N95en og installerede PC-suite, fulgte jeg vejledningerne i 
 > programmet, hentede seneste pc-softwate og firmware. 
 > Firmwareinstallationen forløb fint, men fik telefonen til at køre 
 > ualmindelig langsomt og fryse med mellemrum.
 >
 > Jeg kontaktede butikken, som henviste til Nokias support. Her talte jeg 
 > med en tekniker, der fortalte, at når telefonen ikke er købt hos Nokia, så 
 > kan/må jeg ikke opdatere firmwaren via PC-suite. Det skyldes angiveligt, 
 > at telefonselskaberne installerer deres egen udgave af firmwaren og den 
 > ikke er kombatibel med Nokias opdateringer. Nokias tekniker sagde til mig: 
 > "at jeg bare kunne lade være med at købe en billig telefon".
 >
 > Vedr back-up problemet mente teknikeren, at det måtte skyldes en 
 > usb-portfejl og jeg skal vælge en anden port. Efterfølgende prøvede jeg de 
 > andre porte, med samme resultat. I øvrigt undrer svaret mig, for porten 
 > virker ved synkroniseren med Outlook og virkede til firmware-opdateringen 
 > af N95. Backupproblemet er ved både N95 og N82.
 >
 > Jeg købte N95en hos Sonofon, uden abonnement. Sonofon-butikken er 
 > uforstående overfor Nokias svar og mener, som jeg, at telefonen 
 > naturligvis skal kunne opdateres med det medfølgende software. Butikken 
 > spurgte Sonofons centrale service vedr. opdateringen af N95, de svarede: 
 > "Det er korrekt at man ikke bare kan tage SW via PC-suite. Dette fordi, at 
 > man ikke kan være sikker på at den er tilpasset nettet i Danmark /sonofon. 
 > Samtidig mister man også andre ting som filmen osv. I kan oprette den på 
 > en service og sende den ind, så bliver det rettet på garantien."
 >
 > Butikken tilbød derefter at bytte N95en, jeg byttede til en N82, i håb om, 
 > at de forskellige funktioner ville fungere bedre i denne model.
 >
 > Jeg kan se på Nokias supportforum, at jeg ikke er alene med wlanproblemet, 
 > men jeg er stadig ikke helt blevet klog på, om problemet skyldes 
 > telefonens software (er en fejl), eller jeg evt. kan justere mig ud af det 
 > og i så fald hvordan. Hvad de andre problemer angår, er jeg også i tvivl, 
 > om det er egentlige fejl, eller løsbare udfordringer.
 >
 > Jeg har haft flere telefoner, både Nokia og Sony Ericsson og har aldrig 
 > tidlige oplevet lignende problemer.
 >
 > Har i andre erfaret, at en mobil købt i en telebutik ikke kan opdateres og 
 > i så fald, hvor kan man så købe en opdaterbar mobiltelefon?
 >
 > Har i andre N95 og N82 brugere erfaret lignende problemer med PC-suite?
 >
 > -- 
 > Mange hilsner
 > Lotte M 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |