TDC - Jeg er tæt på at give op nu...
Fra : Michael.Vorre@gmail.~

Dato : 09-05-08 15:07

Jeg tror desværre tit at centraler bliver "oversolgt" i forholdt til
den eksisterende båndbredde der er til rådighed.

Specielt hvis man som jeg ligger i et område, hvor man stadig ikke har
ført fiber ud til centralen, og udbyder (i dette tilfælde monopolet
selv) fortsætter med at fordoble hastighederne hver år.

Det kan oplyses at der fra min sub-central ca. er 2-4 kilometer maks
ned til den nærmeste central med fiber.

Mine hastighedsproblemer har i denne måned 1 års jubilæum - hurra for
det...

Hvis du vil se hvor sløv en 8 Mbit forbindelse kan blive så se mine
målinger her :

http://mivo.dk/

Siden er lidt hurtigt sat op - men der skal nok komme flere
forklaringer og målinger løbende.

Bemærk den perfekte måling i bunden af siden, blot for lige at afvise
alt muligt ævl om at de 200-400 meter jeg har til centralen er for
langt. At mit modem skal skiftes ud med en nyere model, eller at
myrene har sat bo i telefonkasserne - hvis ellers båndbredden er
tilstede - virker det også...

Fra : Sune

Dato : 09-05-08 23:26

On Fri, 9 May 2008 14:06:49 -0700 (PDT), Michael.Vorre@gmail.com wrote:

>Det kan oplyses at der fra min sub-central ca. er 2-4 kilometer maks
>ned til den nærmeste central med fiber.

Mit gæt er at din ADSL termineres (er det ikke det hedder?) i centralen
2-4 km væk, og ikke i din lokale central.

Kan du logge ind i dit adsl-modem og se hvilken hastighed den connecter
med og dæmpningen?

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 09-05-08 23:35

On Fri, 9 May 2008 14:06:49 -0700 (PDT), Michael.Vorre@gmail.com wrote:

>Bemærk den perfekte måling i bunden af siden

Ja det er lidt svært at se hvordan den er fremkommet.

Hvis den er lavet på din egen PC en dag der var 'hul' igennem, skal du
naturligvis se bort fra mit tidligere indlæg.

Mvh
Sune

Fra : Michael.Vorre@gmail.~

Dato : 10-05-08 04:50

Hej Sune

Alle målinger fra samme PC - og det svinger meget, alt efter hvornår
der er rigtig run på...

Vejret spiller også ind - desværre ikke i øjeblikket, folk henter
musik fra PLAY 24/7 - så den er helt nede min download - sjov nok er
min
upload fint nok for det meste.

Jeg har også fået TDC til at bekræfte at centralen er mere end
overbelastet - sidste år blev den upgraderet fra 6 M.bit samlet
båndbredde til nu 16 M.bit. Det hjalp også dengang, da den højeste
hastighed en bruger kunne trække var 4 m.bit og alle ikke sad og
hentede musik. Det er lidt anderledes nu, jeg har selv 8 mbit som du
kan se på min måling - hvis jeg sidder og henter musik så belaster jeg
jo centralen 50%. TDC burde sætte alle brugerne ned på 1-2 mbit max -
så kan 2-3 brugere ikke ligge centralen ned.

Men du har ret i det ikke er en hoved central, men der er rigtig mange
kunder på denne sub-central.

Hilsen
MV

Fra : find clausen

Dato : 18-05-08 15:03

wrote:

> Hvis du vil se hvor sløv en 8 Mbit forbindelse kan blive så se mine
> målinger her :
>
> http://mivo.dk/

Det program giver helt ubrugelige målinger herfra.

TDC har tvunget mig på en 6 Mb linie, jeg har bestilt en 2Mb, fordi
jeg har brug for en 1Mb,
men den giver langt mindre end 1Mb, så ...

Uden varsel har TDC altså sat min hastighed op til 6Mb, som kun giver
4Mb, der er altså ikke noget i vejen for at linien skulle kunne levere
2Mb, så hastighed bliver åbenbart droslet af TDC, så jeg kun får under
det de kalder den teoretiske hastighed.

I stedet for at lade mig beholde min 2Mb og sætte prisen ned, så
sætter TDC altså hastigheden op til noget de ikke leverer, og mener at
jeg skal betale regningen.

Det nægter jeg selvfølgelig.
Og så har vi balladen !!!!!

Jeg har lavet nogle test på den såkaldte 6Mb linie
http://www.photopress.dk/speedtest/speedtest.html

Tilsyneladene er den hastighed, som TDC har tvunget mig på ikke
eksisterende, så er det jo ikke underligt at jeg kun får 4Mb ned

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_bb_hast

--
press photos from denmark
www.photopress.dk