DLG som udbyder, det halter s'gu' noget
Fra : CanonBonke

Dato : 27-04-08 09:58

Jeg blev overtalt af en flink sælger, til at overføre mit fastnet
og ADSL abonnement fra TDC til DLG. Der skulle ikke laves andet
end en ny e-mailadresse, det tilsendte modem skulle bare gemmes
som reserve, og med samme hastighed (4095/512) ville prisen være
50,- kr. lavere pr. md.
Men siden skiftet har forbindelsen ikke været tilfredsstillende i
længere tid af gangen, download svinger mellem 228kb/s og 3400,
men upload er rimelig stabil og i orden, omkring 340kb/s.
Min router fik skylden, men selv med direkte forbindelse fra
modem til pc, er det det samme. Så var min telefon i uorden, men
med den fjernet, stadig dårlig og meget svingende forbindelse.
Og så spørger jeg mig selv, hvorfor skal alt dette gå i stykker
samtidig med at TDC nedlægger, og DLG opretter abonnement?
Er der nogen med erfaring med noget tilsvarende?
mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 11:38

CanonBonke wrote:
> [...]

Ja, jeg skiftede fra Tdc til Tele2 for et års tid siden. For det første, så
gik der 3 uger inden der blev lukket op for adsl her, og for det andet, så
har det svinget lige så vildt som dit siden.
Jeg kan ikke helt befri mig for tanken om, at der er jo kun én ejer af
kobberet. Resten af mine tanker vil jeg ikke udstille på tryk

Mvh Ebbe

Fra : CanonBonke

Dato : 01-05-08 10:15

| Jeg kan ikke helt befri mig for tanken om, at der er jo kun én
ejer af
| kobberet. Resten af mine tanker vil jeg ikke udstille på tryk

| Mvh Ebbe

Jeg tror du har ret. For et par år siden overdrog jeg
webmastertjansen for knabstrupperforeningen.dk til en ny
webmaster, som uheldigvis præcis samtidig var utro mod TDC (med
Cybercity). Der gik over en måned, hvor hun ikke havde
internetforbindelse, og jeg måtte fortsætte med at opdatere siden
for hende.
mvh Knud

Fra : Michael Vorre

Dato : 06-05-08 20:21

Tjaaa, jeg tror faktisk ikke det betyder noget hvilken udbyder man
benytter - Men jeg er rimelig overbevist om at TDC til stadighed har en
del sub-centraler rund omkring der stadig kun er forbundet med kobber
til centraler med fiber forbindelser.

Jeg har selv haft problemer igennem ½ år nu med en TDC adsl forbindelse,
problemet har ligget i at jeg er koblet på en mindre sub-central, der
altså kun er koblet på den store central med simple kobber forbindelser.

Det ville sikkert heller ikke være et problem hvis antallet af brugere
ikke stiger støt på sub-centralen idet de fleste hustande idag jo har
ADSL - samt at TDC nu for anden gang har fordoblet hastigheden på deres
forbindelser.

Da de gjorde det sidste år tog det ½ år inden centralen blev opgraderet
til at kunne håndtere de nye hastigheder med rimelighed for de
tilsluttede kunder - nu har de så igen fordoblet hastigheden - samtidig
med at en stor del af kunderne sikkert sidder og downloader musik fra
PLAY. Alt sammen noget der ikke er "sundt" for sub-centralens belastning !

Min 8 m-bit forbindelse trækker i øjeblikket omkring 400-500 k.bit - og
med ekstrem store responstid.

Jeg arbejder på at lave enten et forum eller en blog der beskriver
problemerne som er beskrevet her - samt hints til måling af forbindelse
- klage osv.

Indrømmet jeg er ved at blive en deperat mand - TDC har monopol på alt
højhastigeds internet i mit område desværre...

/MV