Grafikkort til HP LP3065
Fra : Skeptikeren

Dato : 02-05-08 06:58

Jeg skal vist til at bygge en ny computer, da den gamle er for længe
om at rendere billederne fra Nikon D300.

Hvilket Grafikkort vil man anbefale til HP 's LP3065? Det skal vjo
være med 2DVI udgange a.h.t. opløsningen på 2560x1600.
Det er et stort ønske, at kortet er lydløst, altså uden blæser.

Har hidtil brugt Matrox Millenium P650 med 64 Mb DDR ram. Kan det
trække skærmen?

Er det Ram mængden her, der forsinker renderingen af billedene, der
pt. vises på en Viewsonic VP201 skærm i 1600 x 1200?

mvh

sk

Fra : Skeptikeren

Dato : 02-05-08 07:01

On Fri, 02 May 2008 07:57:59 +0200, Skeptikeren
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Jeg skal vist til at bygge en ny computer, da den gamle er for længe
>om at rendere billederne fra Nikon D300.
>Glemte at skrive, at computeren bruges til Photoshop og Lightroom, ikke til spili.

mvh

sk

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 08:28

"Skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> wrote in message
> [...]
> være med 2DVI udgange a.h.t. opløsningen på 2560x1600.
> Det er et stort ønske, at kortet er lydløst, altså uden blæser.

Jeg har brugt MSI NVIDIA NX8600GTS - PCI-E -256 MB til LP3065 , og dette
kort har passiv køling.
Kortet har 2 DVI udgange, men du skal kun bruge 1 af udgangene.

Mvh Sven

Fra : Esben

Dato : 02-05-08 20:55

"Skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket Grafikkort vil man anbefale til HP 's LP3065? Det skal vjo
> være med 2DVI udgange a.h.t. opløsningen på 2560x1600.

Der skal være DVI Dual Link, men det er ikke det samme som to stik. De
fleste kort på markedet i dag har dette.

--
Esben