Ledig PCI slot i Dell Dimension E520
Fra : Søren Blom

Dato : 27-05-08 23:27

Kan det passer, at der i en Dell Dimension E520 ikke er et ledigt PCI slot?
Har forsøgt at google mig lidt frem, emn syndes ikke jeg finder et helt godt
svar.
I næste uge skal jeg til Roskilde hvor jeg skal roden emd sådan en maskine,
bl.a. gerne have monteret et TV kort i dne, men hvad jeg kan læse mig frem
til, så kan jeg ikek finde ud af om der er et ledigt PCI slot i maskinen når
den ellers er som da den blev købt?

Faktisk skulle jeg gerne bruge to, så jeg også kan smide et wirelesskort i
den, men det er måske umuligt.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 28-05-08 09:25

> Kan det passer, at der i en Dell Dimension E520 ikke er et ledigt PCI
> slot?

Er der ikke to ledige , det plejer der at være på dell !

http://www.pcworld.com/article/id,127982-page,1-c,desktoppcs/article.html

--
ad

Fra : J

Dato : 28-05-08 11:11

On Wed, 28 May 2008 00:26:47 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
>den ellers er som da den blev købt?
>
>Faktisk skulle jeg gerne bruge to, så jeg også kan smide et wirelesskort i

En lidt akademisk diskussion, når det tager 2 minutter at åbne dyret
og kigge.

Et wireless kan også tilsluttes som usb, ligesom på en bærbar. TV
kortet ligeså.

mvh

John

Fra : Søren Blom

Dato : 28-05-08 17:00

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev

> En lidt akademisk diskussion, når det tager 2 minutter at åbne dyret
> og kigge.

Det er vi enig om, problemet er bare, at ejeren af maskinen evner ikke at
åbne den (jo det gør hun måske nok), men så evner hun ikke at forklare hvad
hun kan se i den. Maskinen står i Roskilde, jeg bor i Århus, så det er meget
rart at vide om der er plads til den hardware jeg påtænker at tage med over
til maskinen i næste uge eller om jeg skal tænke i eksterne enheder.

> Et wireless kan også tilsluttes som usb, ligesom på en bærbar. TV
> kortet ligeså.

Det er jeg ligeledes klar over, pionten er bare, at se om det er muligt at
genbruge noget overskuds hardware jeg alligevel har læggende, eller om der
skal købes ny.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-08 17:29

Søren Blom wrote:
> [...]
> Århus, så det er meget rart at vide om der er plads til den hardware
> jeg påtænker at tage med over til maskinen i næste uge eller om jeg

Har hun ikke (eller har adgang til) et digital kamera, så hun lige kan
snuppe et billede til dig?

Fra : simon

Dato : 28-05-08 19:37

Søren Blom skrev:
> [...]
> slot i maskinen når den ellers er som da den blev købt?
>
> Faktisk skulle jeg gerne bruge to, så jeg også kan smide et wirelesskort

Hej.
Der skulle være to ifølge dette.
Her er en link:
http://www.pcworld.com/article/id,127982-page,1-c,desktoppcs/article.html

I det sidste af teksten står der følgende:
Like most sub-$1000 PCs, this system doesn't leave you much room for
expansion. Housed in a standard Dell Dimension midsize tower case; our
test configuration provided a single internal 3.5-inch bay, and two
expansion slots (one PCI and one PCI Express x1).

mvh
simon

Fra : Søren Blom

Dato : 28-05-08 21:52

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev
> [...]
> test configuration provided a single internal 3.5-inch bay, and two
> expansion slots (one PCI and one PCI Express x1).

Tak, det blev jeg noget klogere af, vi har forsøgt os med Per Nielsen´s
forslag uden at det gik videre godt.