Lille akut problem - forhåbentlig
Fra : per

Dato : 27-05-08 09:33

Hej i gruppen,

Håber der er en som kan hjælpe med følgende problem:

Jeg er i færd med at skanne til en HD med ca. 4 GB diskplads, men trods det
kommer der en fejlmeddelelse og fortæller: "Der er ikke mere diskplads til
at gemme skanningen"

Er det noget med at jeg skal ind og forøge størrelsen på en buffer e.l.?

Venlig hilsen
Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-05-08 09:37

"per" <kuhlewein@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> diskplads til at gemme skanningen"
>
> Er det noget med at jeg skal ind og forøge størrelsen på en buffer

Det ville nok hjælpe mere hvis du skrev hvad du skannede med.

--
Bjarke Andersen

Fra : per

Dato : 27-05-08 09:47

OK - det er en HP scanjet 7400c.

Den er tilsluttet PCen via et kort og ikke med en USB-forbindelse.

Efter den første meddelelse kommer der følgende meddelelse: "Problem
communicating with the TWAIN device"

Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-05-08 09:59

> OK - det er en HP scanjet 7400c.
>
> Den er tilsluttet PCen via et kort og ikke med en USB-forbindelse.
>
> Efter den første meddelelse kommer der følgende meddelelse: "Problem
> communicating with the TWAIN device"

A hvad for en fisk?

Du er igang med at scanne en harddisk, men som egentlig er en scanner?

Jeg forstår ikke spørgsmålet eller din opsætning.

--
Bjarke Andersen

Fra : per

Dato : 27-05-08 10:17

OK vi prøver igen. Jeg skanner på en dokumentskanner HP scanjet 7400C, som
er tilsluttet min PC via et SCSI-kort.

- og som jeg skriver kommer der først en meddelelse: "Der er ikke mere
diskplads til
at gemme skanningen"
- og dernæst med meddelelsen: "Problem communicating with the TWAIN device"

alt efter at jeg har bedt den om at gennemføre skanningen!

Per

Min skanner er tilsluttet PCen via

Fra : Peter

Dato : 27-05-08 11:50

"per" <kuhlewein@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> device"
>
> alt efter at jeg har bedt den om at gennemføre skanningen!

Altså som jeg forstår det, er du ved at scanne et dokument med i HP scanner,
til en lager enhed, som er en 4GB harddisk.
Scanningen giver et problem med fejl i Twain driverne, som er scannerens
drivere.

Det burde være simpelt at løse det problem. Fjern de gamle twain drivere og
installer nye.

PeterB

Fra : Thore

Dato : 27-05-08 14:07

On Tue, 27 May 2008 10:32:51 +0200, "per" <kuhlewein@mail.dk> wrote:

> [...]
>at gemme skanningen"
>
>Er det noget med at jeg skal ind og forøge størrelsen på en buffer e.l.?

Din harddisk er ved at være fyldt op. Scannerprogrammet bruger ret meget
plads til temporary filer og det endelige output. En simpel A4 side kan
fylde op til 4-6MB hvis det er scannet som Tiff. Den anden fejl
fremkommer fordi programmet ikke kan gemme filen på grund af
pladsmangel... (1. fejl).

Har du en anden HD monteret, så gem til den, eller udskift harddisken
med en større. Ryd evt lidt op på harddisken... (temporary internet
files osv)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : ShutEye

Dato : 27-05-08 19:36

> [...]
> til at gemme skanningen"
>
> Er det noget med at jeg skal ind og forøge størrelsen på en buffer e.l.?

Det problem havde jeg med Paint Shop Pro 8 og det var _ikke_ relateret til
manglende plads.
Prøv evt. et andet program til at scanne med, XP's indbyggede virker fint
her.