Lange leveringstider på hardware !?
Fra : J

Dato : 15-05-08 11:28

Er I også generet af lange leveringstider ?

Det er jeg fra IMW og PRC. Det er nogle hippe cpu'er og kølere jeg har
bestilt. Men alligevel.

Jeg tror at salget af computerdele er for kraftigt nedadgående p.gr.a.
bærbares popularitet. Men det er kun en anelse.

mvh

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-05-08 12:42

"J" skrev

> Er I også generet af lange leveringstider ?

Jep - jeg opgav efter at have ventet i 4 uger
Enten er produktion sat ned eller også er der flere penge mellem hænderne på
folk
Efter hvad jeg har fået oplyst så var der ca 40 på venteliste til nogle
heftige (dyre) corsair 4 gb ram stænger
Så jeg tror (uden at vide det) at der er stigende efterspørgsel på
selvbygger grej

- Peter

Fra : Martin

Dato : 16-05-08 00:22

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> heftige (dyre) corsair 4 gb ram stænger
> Så jeg tror (uden at vide det) at der er stigende efterspørgsel på

Tjaaa
<http://epn.dk/handel_service/article1342029.ece>

5605,- er godt nok mange penge på et halvt år... ONLINE
Godt nok er rejser det handel online med 50,5 mia! men derefter
elektronik, gad vide hvor stor omsætningen egentlig er på elektronik.

Ville faktisk gerne have fingre i den rapport, kan nogle give et link
hvor man kan downloade/købe den rapport?

Fra : Frandsen

Dato : 23-05-08 11:33

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er I også generet af lange leveringstider ?

Ja!

> [...]
>
> Jeg tror at salget af computerdele er for kraftigt nedadgående p.gr.a.
> bærbares popularitet. Men det er kun en anelse.

Jeg er ved at samle en computer, og skal vel handle 3-4 forskellige steder.
Det der irriterer mig mest, at man ikke rigtig kan stole på deres
lagerstatus/leveringstid. Når jeg bestiller noget på nettet, så kan jeg ikke
fordrage at vente, så jeg giver gerne lidt mere hos en forretning, hvis de
har det på lager, frem for én der har en lidt længere leveringstid, men
denne gang hos flere forskellige forretninger, har jeg ikke kunnet regne med
det. Jeg bestilte to grafikkort hos Midtdata; ikke fordi de var de
billigste, men fordi de havde maks 10 dage levering. Det holdt jo ikke stik,
og efter en måned begyndte de, at rykke datoen en dag ad gangen, så
afbestilte jeg. I hele periode stod der stadigvæk maks 10 dage levering på
edbpriser?! Jeg bestilte et kabinet hos Getmore, som skulle leveres inden
for 14 dage. Seks dage efter blev leveringen skudt en 1,5 måned, så jeg
afbestilte. SHG skød lige en PSU tre uger ud i fremtiden, men da det er en
del af en større ordre, så gad jeg ikke at afbestille, da en enden
forretning sikkert bestiller fra samme leverandør alligevel.

Forretningerne kan jo ikke have alle tingene på lager, og nogle har praktisk
taget ikke noget lager, hvilket er med til at gøre dem billigere end fysiske
butikker. Desværre har de åbenbart ikke et edb-system, som fortæller
lagerstatus hos deres levendør, når man er inde på deres hjemmeside. Jeg har
dog set en forretning, hvor der stod, hvor mange der var på lager hos
leverandøren, men om det er rigtigt ved jeg ikke.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-08 12:25

Frandsen wrote:
> [...]
> inde på deres hjemmeside. Jeg har dog set en forretning, hvor der
> stod, hvor mange der var på lager hos leverandøren, men om det er

Det med lagerstatus og leveringstider irriterer sq også mig. Det burde være
en del af e-mærket, at man ikke kan lave "falsk reklame" på den måde. Og
endnu værre, desværre synes jeg efterhånden det mere er reglen end
undtagelsen.

Fra : Frandsen

Dato : 26-05-08 08:47

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> være en del af e-mærket, at man ikke kan lave "falsk reklame" på den måde.
> Og endnu værre, desværre synes jeg efterhånden det mere er reglen end

Jeps, for mig er det nemlig en salgsparameter.