USB kabler?
Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-08 15:14

Med lidt god vilje men det skal stadig virke, hvor langt et usb
kabel kan man så trække? Jeg har hørt en hviske man kan få nogle
specielle usb kabler på 5 meter som man kan bruge, men hvor mange
af dem kan man hægte i hinanden?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-05-08 15:17

Henning Lund wrote:

> [...]
> kan man så trække? Jeg har hørt en hviske man kan få nogle specielle usb
> kabler på 5 meter som man kan bruge, men hvor mange af dem kan man hægte

USB booster forlænger kabler (med forstærker), se her
<http://www.av-connection.dk/?PGr=395&ML=382>

--
Jesper Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-08 18:40

Jesper Lund tastede:

> USB booster forlænger kabler (med forstærker), se her
> http://www.av-connection.dk/?PGr=395&ML=382

Der var den jo, har du erfaringer med sådanne?

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-05-08 16:51

On Tue, 6 May 2008 16:13:51 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> [...]
>kabel kan man så trække? Jeg har hørt en hviske man kan få nogle
>specielle usb kabler på 5 meter som man kan bruge, men hvor mange

Der er forskellige løsninger afhængigt af hvor langt kabel du skal
bruge max 60m for €49,- + netkabel. (max 12 Mb/s)
http://www.virtuavia.eu/shop/index.php?target=products&product_id=29811&sl=EN

Hvis 60m ikke er nok så er der jo "USB-via-ip":
http://www.alphamicro.net/components/product~line~11~id~511.asp
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-08 18:39

Jens Petersen tastede:

> [...]
> http://www.virtuavia.eu/shop/index.php?target=products&product_id=29811&sl=EN
>
> Hvis 60m ikke er nok så er der jo "USB-via-ip":

Ok hvad med de 5 meter specielle kabler der sælges her i Danmark,
er det bare bluf?

Fra : Max

Dato : 06-05-08 19:10

Hej Henning

> Ok hvad med de 5 meter specielle kabler der sælges her i Danmark,
> er det bare bluf?

Et USB kabel kan ifølge standarden være max. 5 meter langt,
men bruger du aktive 5 meter kabler kan de sættes i forlængelse
af hinanden.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-08 20:52

Max tastede:

> Et USB kabel kan ifølge standarden være max. 5 meter langt,
> men bruger du aktive 5 meter kabler kan de sættes i forlængelse
> af hinanden.

Ok så er den god nok, ikke bare salgsbluf?

Fra : Max

Dato : 06-05-08 21:38

Hej Henning

> Ok så er den god nok, ikke bare salgsbluf?

Ja, et USB kabel på 5 meter er helt OK, men skal du bruge
mere, ja så skal du over i noget aktivt noget.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 07-05-08 10:58

On Tue, 6 May 2008 20:09:34 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Et USB kabel kan ifølge standarden være max. 5 meter langt,

Nogle gange kan man nu godt strække den lidt. Jeg har selv et
webkamera med 1.5 m kabel, det er koblet på en PC med et 5 m
forlængerkabel, altså ialt 6.5 m. og det virker fint nok. Men sætter
jeg et ekstra 2.5 m kabel på så virker det ikke længere.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-08 14:59

Rado tastede:
> [...]
> sætter
> jeg et ekstra 2.5 m kabel på så virker det ikke længere.

Det var noget i den stil jeg skulle bruge det til, også et eller
andet webcam når jeg får det fundet.

Fra : Max

Dato : 07-05-08 15:19

Hej Henning

> Det var noget i den stil jeg skulle bruge det til, også et eller
> andet webcam når jeg får det fundet.

Find et webcam der køre på LAN, så kan du sætte 100 m kabel på.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-08 19:38

Max tastede:

> Find et webcam der køre på LAN, så kan du sætte 100 m kabel på.

Det har jeg også ledt mange timer efter, det er bare ikke til at
hitte ud af kvaliteten af billedet på kameraerne, producenterne
opgiver så mange sære data, men ikke nogle billeder taget af
kameraet så man kan bedømme ud fra det Jeg skal bruge noget i
denne stil http://www.kirsten-finn.dk/webcam6.htm som jeg synes
der tager et mægtigt godt billede langt ud i naturen, og det er
det jeg skal bruge.

Fra : Max

Dato : 07-05-08 20:02

Hej Henning

> kameraet så man kan bedømme ud fra det Jeg skal bruge noget i
> denne stil http://www.kirsten-finn.dk/webcam6.htm som jeg synes
> der tager et mægtigt godt billede langt ud i naturen, og det er

Ja, det er udmærkede billeder på trods af at det er taget gennem
en rude.

Du kan jo så kikke efter et kamera som er brugt der, nemlig et
Logitech QuickCam Pro 9000, og så sammenlign data med dem
på andre kameraer.

Med hensyn til billedoverførsel er der jo mange muligheder, video
direkte med kabel til en framegrabber i computeren, video sendt
trådløst til grabberen, via USB, via LAN, via FireWire, alt med
eller uden kabel,

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-08 20:25

Max tastede:

> [...]
> direkte med kabel til en framegrabber i computeren, video sendt
> trådløst til grabberen, via USB, via LAN, via FireWire, alt med

Det jeg har ledt efter er et ip kamera, jeg har fundet mange, men
det er umuligt for mig at vurdere hvad jeg skal købe når jeg ikke
kan sammenligne billeder fra Pro 9000 med et ip kamera, det var
det letteste for at se hvilke kameraer der kan lave så tydelige
billeder på stor afstand. Datablade siger mig intet, jeg har ikke
en brik forstand på de tal de oplyser.

Fra : Max

Dato : 07-05-08 20:49

Hej Henning

> [...]
> det letteste for at se hvilke kameraer der kan lave så tydelige
> billeder på stor afstand. Datablade siger mig intet, jeg har ikke

Du skal have et kamera der kan levere et billede på 640 x 480 pixel
for at få et billede som det på den hjemmeside. Noget de fleste
IP kameraer kan levere uden problemer.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-08 21:06

Max tastede:

> Du skal have et kamera der kan levere et billede på 640 x 480
> pixel
> for at få et billede som det på den hjemmeside. Noget de fleste
> IP kameraer kan levere uden problemer.

Har du et kvallificeret bud på et ip kamera, gerne udendørs?

Fra : Max

Dato : 07-05-08 21:10

Hej Henning

> Har du et kvallificeret bud på et ip kamera, gerne udendørs?

Beklager, men kender ikke noget specifikt at anbefale. Men
køb noget via nettet og brug din 14 dages fortrydelsret hvis
du bliver skuffet.

--
Mvh Max

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-05-08 15:49

Henning Lund wrote:
> [...]
> kan man så trække? Jeg har hørt en hviske man kan få nogle specielle usb
> kabler på 5 meter som man kan bruge, men hvor mange af dem kan man hægte

Hej Henning

500 meter:

Communicate USB (1.1) data up to 500 meters (1640 feet) "legally":
http://www.bb-elec.com/product_family.asp?FamilyId=148

U2EC50M:
USB 2.0 480 Mbit/s op til 50 meter.

hilsen

Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-05-08 15:58

Glenn Møller-Holst wrote:
> [...]

Hej Henning

Her er en billigere version som rider over cat.5,5e,6 kabler (USB 1.1 12
Mbit/s):

The Mini USB-2 Extender
Pris: DKK 1.320
http://kvmshop.dk/product.asp?product=6413&sub=101&page=1

En endnu billigere:

USB Cat5 Extender
Pris: DKK 595
http://kvmshop.dk/product.asp?product=9929&sub=101&page=1

-

V-Trans USB:
http://kvmshop.dk/product.asp?product=24054&sub=101&page=1
Citat: "...
V-Trans USB 2.0 offers high-speed data transmission at up to 480 Mbps
over a range of 500 meters. To cover greater distances, V-Trans USB 1.1,
with a data rate of 12 Mbps is used. It has a maximum range of 2,000
meters and can also be used for USB 1.1 devices that are not fully USB
2.0 compatible.
...."

Hovedside:

http://kvmshop.dk/group.asp?group=101&sub=101

hilsen

Glenn

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-08 20:30

Glenn Møller-Holst tastede:

> USB Cat5 Extender
> Pris: DKK 595
> http://kvmshop.dk/product.asp?product=9929&sub=101&page=1

Jøsses så mangles bare man kan købe kabler over 10 meter

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 10-05-08 11:50

Henning Lund wrote:
> Glenn Møller-Holst tastede:

> Jøsses så mangles bare man kan købe kabler over 10 meter

Hej Henning

Cat 5, 5e og 6 kan fås i 300 meter ruller!

Og fiber fås ellers kan svejses sammen til flere hundrede kilometer...

hilsen

Glenn