Paragon Harddisk manager eller lignende
Fra : EK

Dato : 05-05-08 19:38

Er der nogen i gruppen, der kender dette program (eller en anden måde,
hvorpå jeg kan løse nedenstående) og kan vejlede mig.

Kører Vista Home Premium og har med ovennævnte program partitioneret
harddisken.

Jeg har nu bl.a. et I og et J drev på harddisken.
Jeg ved ikke om det bare er mig, der ikke kan finde ud af at bruge Paragon,
men jeg kan ikke få programmet til at flytte en del fra I til J drev.
I er nu på ca. 222 GB og J på ca. 166 GB.
Jeg vil gerne have reduceret I til ca 100 GB og øget J tilsvarende.
Jeg kan godt finde ud af, at formindske I og der ligger så ca. 122 GB som
ikke-allokeret. Jeg kan ikke få lov til at øge J drevet med disse 122 GB,
men gerne at øge I drevet med de ikke-allokerede GB.
Hvordan gør man?
Mvh
Erik

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-05-08 19:50

EK wrote:

> [...]
> få programmet til at flytte en del fra I til J drev. I er nu på ca. 222
> GB og J på ca. 166 GB. Jeg vil gerne have reduceret I til ca 100 GB og

Altså du vil gerne øge partition J: med plads fra partition I:, og i den
forbindelse kopiere filer fra I: til J: - er det korrekt forstået?

Hmm, jeg er ikke sikker på at der findes en partition manager som kan
gøre dette, men jeg kan selvfølgelig ikke afvise det. En simpel
workaround er at kopiere filerne til et midlertidigt drev (evt. USB
harddisk) og slette dem. SÃ¥ kan du resize ud fra fri plads.

--
Jesper Lund

Fra : EK

Dato : 05-05-08 19:54

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> workaround er at kopiere filerne til et midlertidigt drev (evt. USB
> harddisk) og slette dem. SÃ¥ kan du resize ud fra fri plads.

Hej Jesper,
nej filer er der ikke nogen af på J udover ovennænvte Paragon - så det er
"kun" et spørgsmål om at flytte "plads"
Ser du så en mulighed ?

mvh
Erik

Fra : Ole C

Dato : 05-05-08 21:09

EK skrev blandt andet:

> Hej Jesper,
> nej filer er der ikke nogen af på J udover ovennænvte Paragon - så
> det er "kun" et spørgsmål om at flytte "plads"
> Ser du så en mulighed ?

Undskyld jeg blander mig, men følger du nøje opskriften her:
http://www.paragon-software.com/export/sites/paragonsoftware.com/images/screenshots/en/hdm-personal/2_rearranging_space_between_partitions.swf

Jeg kender ikke selv Paragon i praksis, men når jeg har foretaget den
slags øvelser med Partition Magic, har jeg altid gjort det fra en
boot-disk - og så går det (som regel) uden problemer.
Er det muligt med Paragon?

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-08 22:10

"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Jesper,
> nej filer er der ikke nogen af på J udover ovennænvte Paragon - så det er
> [...]
Hvorfor ikke bruge den nemmeste metode? Gå ind i diskhåndtering og fjern
begge partitioner og opret dem igen i den ønskede størrelse. Det er ganske
uproblematisk og kræver ikke brug af særlige programmer. Men det vil kræve
ca. et minut af din tid.

Kurt

Fra : JBJ

Dato : 06-05-08 09:16

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uproblematisk og kræver ikke brug af særlige programmer. Men det vil kræve

Paragon HDD manager er stort set PQ magic(PowerQuest Partinon Magic) samt
Image Drive, med en lidt anden - GUI(brugergænseflade):)

Man kan inde fra programmet lave et bootbart medie:)

Jeg har ikke selv(endnu) prøvet at partionere en så stor HDD, men har i
mange år brugt PQ magic samt i 1 år nu Paragon Hdd manager 8.5:) Jeg bruger
også Vista.

JBJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-08 21:09

On Mon, 5 May 2008 20:38:24 +0200, "EK" <downloading@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>ikke-allokeret. Jeg kan ikke få lov til at øge J drevet med disse 122 GB,
>men gerne at øge I drevet med de ikke-allokerede GB.

Gætter på at det ikke-allokerede område ligger fysisk adskilt fra
J-drevet, dvs der ligger en tredie partition ind imellem.

Og da der ikke kan være 'huller' i partitioner, kan du ikke bruge det
ikke-allokerede område til J-drevet.

<mlr>

Fra : Kim B

Dato : 05-05-08 21:45

En besværlig mulighed er... da Partition magic ikke er kompatibel med Vista:

1. Installer Acronis True IMage home 11 på Vistaen.

2. Lav fuld drev C: (Partition) bacup af Vista. (Backupfilen fylder kun hvad
Vista selv fylder på drev c:. Typisk komprimeret er det 4,5 Gb.

3. Formater drev C med f.eks. Seagate diskmanager fra en boot cd.

4. Installer en hvilken som helt windows XP.

5. Ændre størrelserne på de partitioner du vil med Partition Magic 8

6. Installer Acronis True IMage home 11 på Windows XP.

7. Lav evt. en fuld backup af XP, hvis du skulle få brug for den en anden
gang.

8. Brug Acronis True Image til at restore Windows Vista tilbage på drev C:

Gætter på at du skal bruge en times tid på projektet, hvis du er kendt med
disse programmer.

Kim