Hjælp til min harddisk
Fra : tester

Dato : 05-05-08 17:21

Ja så overskriften siger, så har jeg hårdt brug for hjælp til en harddisk.

Jeg har en Seagate Barracuda 7200.9 80 Gb

Et af de ben som sidder bagpå hvor man tilslutter lakridskablet er knækket.

Så jeg vil høre om der er en der har et printkort som passer til min som jeg
evt må låne eller købe, da der ligger mange vigtige data på disken.

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 05-05-08 17:47

"tester" wrote:
> Så jeg vil høre om der er en der har et printkort som passer til min som
> jeg evt må låne eller købe, da der ligger mange vigtige data på disken.

Prøv at spørge i dk.marked.privat.edb.intern - der er måske en der har sådan
en disk liggende du kan købe..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : JBJ

Dato : 06-05-08 09:08

"tester" <test@test.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så jeg vil høre om der er en der har et printkort som passer til min som
> jeg evt må låne eller købe, da der ligger mange vigtige data på disken.

Har du checket om den stadig er i garanti, de ben skal normalt ikke kunne
knække allerhøjst bøje. Seagate giver 5 års garanti på visse produkter. Hvis
du forklarer dem situationen kan det være at de nøjes med at skifte printet
eller du få en ny hdd + en cd med dine data.

Nu mener du vel ikke det midterste ben i nederste række? Det skal mangle:)

Skriv her hvad du finder ud af da det er væsenligt for os andre at vide om
vores råd har hjulpet:)

JBJ

Fra : tester

Dato : 06-05-08 15:08

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skriv her hvad du finder ud af da det er væsenligt for os andre at vide om

Hej. Garantien er udløbet det har jeg undersøgt. Og nej det er ikke det ben
der skal mangle men derimod det som er placeret lige over "mangleren" skråt
til højre som er væk og jeg mener væk fysisk. Hvordan og hvorledes ved jeg
ikke, men væk er det.

Fra : JBJ

Dato : 07-05-08 10:28

> [...]
> skråt til højre som er væk og jeg mener væk fysisk. Hvordan og hvorledes

Er det også gået af nede på printet eller er det kun i "plastik rammen" det
mangler?

Hvor henne i landet?

JBJ

Fra : Rado

Dato : 08-05-08 12:16

On Tue, 6 May 2008 16:07:46 +0200, "tester" <test@test.dk> wrote:

> [...]
>til højre som er væk og jeg mener væk fysisk. Hvordan og hvorledes ved jeg

Hvis alt andet mislykkes og data er vigtige, er det vel muligt at
lodde en ledning på der hvor det er benet er loddet på printet, bore
et hul foroven i kabelstikket der hvor benet skulle være gået ind og
så få kontakt ad den vej. Kræver lidt fingerfærdighed og diverse
forholdsregler mod statisk elektricitet (få evt. en erfaren
elektroniktekniker til at gøre det), men der burde ikke være de store
problemer i det.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : JBJ

Dato : 09-05-08 08:55

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> Rado
>
> The greatest obstacle to discovery is not ignorance

Jeg tænkte nu mere i retning af at en tekniker kunne sætte et nyt ben på,
f.eks dem hos Brinck Elektronik http://www.brinck.dk/ hvis han bor i kbh
eller hans lokale tv pusher hvis de har et værksted.

JBJ

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 13-05-08 20:40

tester wrote:
> [...]
> til højre som er væk og jeg mener væk fysisk. Hvordan og hvorledes ved jeg

Har du undersøgt om benet ved et uheld er blevet skubbet eller trykket
ind i printconnectoren der holder de andre ben? - Hvis ja kan du (eller
en der har tæft for elektronik og finmekanisk arbejde) forsigtigt fiske
det frem igen og sikre at det har forbindelse til printet og ikke har
ødelagt noget bagved printconnectoren.

Benet kan være blevet trykket ind hvis nogen hat sat et kabel med
blændet hul til positionering på en position forskudt.

På den anden side står en ny 80GB harddisk kun i 300 - 400 Kr idag

(Har selv et par Maxtor på 80GB liggende hvor røgen slap
ud af en kreds på controllerboardet da jeg testede dem. Det er ærgerligt
men da de ikke har kostet mig andet end ulejligheden med at tage dem med
mig er det til at overse.)

/Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-05-08 10:37

> [...]
>
>Så jeg vil høre om der er en der har et printkort som passer til min som jeg
>evt må låne eller købe, da der ligger mange vigtige data på disken.

Rigtige mænd tager ikke backup - de græder!

Nå, bortset fra det så har jeg så hut jeg hvisker en 80GB Seagate
Barracuda liggende som du gerne må købe billigt.

Har du nogle data på din så jeg kan tjekke om min er magen til?

Fra : tester

Dato : 08-05-08 07:45

> [...]
> Barracuda liggende som du gerne må købe billigt.
>
> Har du nogle data på din så jeg kan tjekke om min er magen til?

Hej Martin.

Beklager jeg først får svaret nu men har jobbet meget.

S/N 4LR00W86
ST 3802110A
P/N 9BD011-301
FIRMWARE 3.AAD
DATA CODE: 06235 SITE CODE: TK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-05-08 11:11

>Beklager jeg først får svaret nu men har jobbet meget.

Jeg har grillet og solet mig, men derfor vil jeg alligevel beklage mig
sene svar...:

>S/N 4LR00W86
>ST 3802110A
>P/N 9BD011-301
>FIRMWARE 3.AAD
>DATA CODE: 06235 SITE CODE: TK

MODEL ST380021A
80GB
16383 CYL, 16HDS, 63 SECT, 156,301,488 LBA
S/N 3HV2GBD6
P/N 9T6006-003
HDA P/N 100165531
CONFIGURATION CODE SVO-03