ALDI Medion MD 8822 - nogle tekniske beskr~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-08 18:00

Hej

Normalt får man en manual der dækker maskinens Motherboard, hvor
alt det tekniske er til at se og læse.

Med ALDIs Medion MD 8822 følger der desværre ikke en sådan manual
med - dybt tåbeligt - så man har jo ikke en ærlig chance for at
kunne finde nødvendige oplysninger fx med de 2 indbyggede
RAM-slots, hvor der pt sidder 1Gb i den ene. Skal jeg upgrade er
der jo flere simple spørgsmål:

Kan jeg sætte 2x1Gb, eller 2x2Gb i maskinen, eller blot øge med
1x2Gb så jeg kan komme op på 3Gb?

RAM type, antal pinde - jeg skal vel ikke sidde og tælle om der
er 533, 538 eller et helt andet antal pinde?

Svarene på denne type spørgsmål kan man jo altid finde i en
ordentlig manual, men ALDI nøjes med at levere en
'betjeningsvejledning', der ikke kan bruges til meget.

Hvis der er en i gruppen, som har fundet frem til et sted, hvor
disse info er at finde, så er jeg meget interesseret i at få et
tip!

TIA

Henning

Ved mail skal tallene lige væk først.
E-mail 123catline001@edb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 20:32

Henning Kampmann wrote:
> [...]

Klip....

I min Aldi-maskine, der ligger manualer mm som Pdf-filer på D-partition.

Mvh Ebbe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-08 20:47

On Thu, 01 May 2008 19:00:14 +0200, Henning Kampmann
<catline123@edb.dk> wrote:

> [...]
>kunne finde nødvendige oplysninger fx med de 2 indbyggede
>RAM-slots, hvor der pt sidder 1Gb i den ene. Skal jeg upgrade er

Har du checket Medion's download / support sider ?

I mange tilfælde ligger den originale MSI manual til bundkortet til
download som pdf-fil på Medions site...

<mlr>