bærbar-cpu mangler kølepasta?
Fra : Peter T.

Dato : 30-04-08 20:05

Kærestens fujitsu-siemens laptop slukkede spontant for en time siden og den
var brændende varm. Efter nedkøling skilte jeg den ad, rensede blæser og
køler, hvor jeg opdagede, at der slet ikke var kølepasta mellem cpu og
køler. Derudover var der en lille sjat støv i køleribben. Men...

Er det almindeligt, at der ikke nødvendigvis er kølepasta mellem køler og
cpu på en laptop?

Det drejer sig om en knap 2 år gammel intel 1.4 ghz celeron.

--
Peter T.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 01-05-08 10:18

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> cpu på en laptop?
>

> Det drejer sig om en knap 2 år gammel intel 1.4 ghz celeron.

Nu er det sådan at kølepasta jo ikke køler i sig selv.
Pastaen er kun til for at anlægsfladen mellem cpu og køler kan slutte 100%
til.
Der vil altid være lidt ujævnheder mellem 2 flader og det sørger pastaen for
at udligne.

Forstået sådan, at jo større flade der slutter 100% sammen, jo mere køling
kan du opnå.

Så træk du bare et tyndt, tyndt lag på....det kan aldrig skade, tværtimod.

Mvh
Bri@n

Fra : Peter T.

Dato : 02-05-08 19:37

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> wrote in

> Nu er det sådan at kølepasta jo ikke køler i sig selv.
> Pastaen er kun til for at anlægsfladen mellem cpu og køler kan slutte
> 100% til.

Det ved jeg. :) Men jeg undrer mig alligevel over den manglende pasta.

> Så træk du bare et tyndt, tyndt lag på....det kan aldrig skade,
> tværtimod.

Og til dette er et dankort perfekt!

--
Peter T.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 02-05-08 19:45

> Og til dette er et dankort perfekt!
Nej...det skal mindst være noge VISA eller Mastercard for at blive ordentlig
;-D

Bri@n

Fra : ShutEye

Dato : 07-05-08 18:24

> Det ved jeg. :) Men jeg undrer mig alligevel over den manglende pasta.

Har set dårlig kølepasta nærmest forsvinde/fordampe/indtørre ved længevarigt
brug.
Og jeg VED at det var der fra starten af, havde selv påført det.