14 dages returret i Merlin?
Fra : Per Nielsen

Dato : 28-04-08 19:47

Har man 14 dages fuld returret, hvis man har købt en Toshiba bærbar i en af
Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i en af deres
fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde noget på
deres hjemmeside desangående.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 28-04-08 20:14

Per Nielsen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> en af deres fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke
> lige finde noget på deres hjemmeside desangående.

Nej, med mindre du har aftalt det ved købtet.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-04-08 09:10

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej, med mindre du har aftalt det ved købtet.

Det er det ikke. Det er en venindes datter der har købt en bærbar efter sin
konfirmation for 7.000,-. Hun er ikke helt tilfreds med den, og det er jo
mange penge for en 13-årig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-04-08 20:27

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> writes:

> [...]
> fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde noget på

I deres reklame står der at de har landsdækkende bytteservice, men
ikke noget om hvor længe de bytter. Men min erfaring siger mig, at
mange butikker bruger bytteret og returret i flæng, typisk mener de
også returret når de skriver bytteret. Men ring da til dem og spørg.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 08:45

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> af Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i en af
> deres fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde

Jeg har købt og afprøvet en bilradio hos dem. For at afprøve den var jeg jo
nødt til at montere den i bilen. Den virkede ikke som jeg ønskede, så jeg
gik tilbage og afleverede den. De tog den uden at kny, fordi det er en del
af deres service. Så ja, du kan godt gå tilbage med din vare, bare du har en
forklaring på hvorfor du ønsker at levere tilbage.

mvh
///M

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-04-08 09:20

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> del af deres service. Så ja, du kan godt gå tilbage med din vare, bare du
> har en forklaring på hvorfor du ønsker at levere tilbage.

Den er ikke særligt god til at gå trådløst på internettet. Gad vide om det
er grund nok? Eller bliver den bare sendt til reparation, og så kan der gå
flere måneder med det?

Det handler om en 13-årig pige der har givet 7.000,- for en 17" Toshiba
efter sin konfirmation. Nu har hun set hvad venner og veninder har, og er
egentlig blevet lidt ked af at skulle slæbe rundt på en 17", en 14" eller
15" ville være mere passende. Jeg advarede hende da hun købte den, men den
var jo flot og indbydende da den stod i forretningen

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 03-05-08 22:13

Hey

Vent lige med at aflevere den.

Jeg har et råd ang. Toshibas problemer med det trådløse.
Fik det af Merlin i Næstved, da jeg selv købte en Toshiba.
Jeg skal blot lige have fundet det, så poster jeg det i morgen.

Min Toshiba ville slet ikke gå på det trådløse, men rådet hjalp og derefter
ingen problemer.

Venligst Ulf Gustavsen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-05-08 22:26

news.stofanet.dk wrote:
> [...]
> Jeg skal blot lige have fundet det, så poster jeg det i morgen.
>
> Min Toshiba ville slet ikke gå på det trådløse, men rådet hjalp og

Det kører nogenlunde nu, men gode råd er da velkomne

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 04-05-08 06:58

Her kommer så, hvad de skrev fra Merlin ang. pcere, der havde det svært med
trådløs.

"Hvis I har nogle nyere Toshiba bærbare, især med Atheros trådløst
netværkskort, der ikke vil tilslutte sig noget som helst, selv om de finder
de trådløse routere/AP´s, så er løsningen her:

Afinstaller Atheros driveren i kontrolpanelet, under tilføj/fjern
programmer, helst også under Enhedsstyring.
Fjern netværkskortet softwaremæssigt helt.
Lad derefter computeren finde Netværkskortet som nyt hardware, og vælg så
muligheden for at søge online efter den rigtige driver. ( Her kræves
naturligvis et LAN-kabel)

For en sikkerheds skyld, kan man også afinstallere Toshibas
ConnectFree/configFree, eller hvad de nu kalder deres mest omsonste program
til at finde trådløse netværk!"

Se, det hjalp hos mig og derefter var der ingen problemer med at gå på
trådløs. Var der problemer, hidrørte de til Routeren.

Tilbage er kun at sige; Prøv det

Venlig hilsen
Ulf Gustavsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-05-08 08:01

news.stofanet.dk wrote:
> [...]
>
> Se, det hjalp hos mig og derefter var der ingen problemer med at gå på
> trådløs. Var der problemer, hidrørte de til Routeren.

Jeg takker og birnger det videre