Køb af netværksserver
Fra : baatbyggaregatan236@~

Dato : 21-04-08 12:34

Hej Gruppe,

Jeg har en 100 Mb internetopkobling med dynamisk ip tilsluttet en
trådløs router.

Jeg vil gerne have tilkoblet en lille skærmløs pc - eksempelvis med
USB2 for tilslutning af ekstern harddisk. Idéen er at den skal kobles
til routeren så jeg kan trække fra harddisken uanset hvilken af mine
hjemmecomputere jeg anvender (og som er tilkoblet netværket).

Jeg vil naturligvis gerne have så mange funktionaliteter i computeren
som muligt, eks. back-up (eller endda raid), evt. også
serverfunktionalitet hvis jeg senere vil have fast IP så jeg kan tilgå
den eksternt via en ssh/sftp.

Desuden skal det være muligt at interface til et mediacenter eller
lignende så den side af sagen er klaret.

Spørgsmålene:
- Findes en pc der opfylder disse krav og hvilken ikke alt for dyr vil
I anbefale
- Jeg er ikke så vild med Microsofts hjemmenetværk - er det muligt at
tilgå pc'en på andre måder så man kan stadig kan eksekvere filer
direkte fra pc'en uden at downloade (f.eks. musik).

Håber det er muligt at svare på.

Tak og VH
EjS

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-08 20:42

baatbyggaregatan236 wrote:

> [...]
> routeren så jeg kan trække fra harddisken uanset hvilken af mine
> hjemmecomputere jeg anvender (og som er tilkoblet netværket).

En NAS?

--
Jesper Lund

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-04-08 11:22

baatbyggaregatan236@gmail.com wrote:

Hej det lyder primært som en NAS du søger.

Har selv kigget efter en men droppede det da jeg ikke kunne finde en med SSH
(Hvilket du jo også eftersøger) - så jeg endte med at fortsætte med at
benytte min gamle K6-2 drevne server, for at køre FTP og/eller Samba over
internettet nægter jeg sg'.

Men ellers prøv at kigge på en Epia-løsning, f.eks en Luke, samt på freeNAS

--

Live long and prosper...

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-08 11:57

<baatbyggaregatan236@gmail.com> wrote in message

> Håber det er muligt at svare på.

Byg en selv, og brug openfiler, eller freenas (begge er gratis).

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)