Smudset udskrift på HP 2600n - kan det fix~
Fra : Jesper F

Dato : 20-04-08 22:54

Jeg har en HP 26000N printer som nu er begyndt at udskrive ca. således
http://peecee.dk/upload/view/110251
som I kan se er der en noget smudset baggrund på papiret også der hvor der
ikke skulle udskrives noget.
(billedet er en udskrift, jeg har scannet).
Jeg har kørt diverse resninger/kalibreringer af printeren med dens
indbyggede værktøjer. Der er ny toner i.

Er der nogen, der kan se hvad der er galt og kan jeg selv gøre noget for at
fixe det eller skal der en ny printer til?

/ Jesper

Fra : Peter.P

Dato : 21-04-08 03:17

On 20 Apr., 23:54, "Jesper F" <jesperfjoel...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der kan se hvad der er galt og kan jeg selv gøre noget for at
> fixe det eller skal der en ny printer til?

Hvis du skifter toner/tromle, har nok løst dit problem, Toneren er en
all-in-one unit, består af tromle, toner/developer, renseenhed og
returtonerbehjolder.
Såfremt det er en original toner, kan du muligvis få den refunderet
hos HP, tjek deres hjemmeside og se.

Fra : Jesper F

Dato : 21-04-08 16:53

> [...]

>returtonerbehjolder.
>Såfremt det er en original toner, kan du muligvis få den refunderet

Det er uoriginal toner - det er nok blevet noget værre siden jeg fik
pirattoner i - jeg må indrømme at det måske næsten startede der tror jeg.
Hvis toner/tromle og det hele sidder sammen så er der måske nok, som du
siger, held ved at skifte. Der er vel snart ikke andre dele i maskinen.

/ Jesper

Fra : Peter.P

Dato : 22-04-08 05:41

On 21 Apr., 17:52, "Jesper F" <jesperfjoel...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Hvis toner/tromle og det hele sidder sammen så er der måske nok, som du
> siger, held ved at skifte. Der er vel snart ikke andre dele i maskinen.

Jo der er en "sort skumrulle" (sidder måske sådan at den kan vippes ud
af sin holder og geninstalleres) inde i maskinen, kan ses, når du
tager toner ud, den er måske meget snavset, rens den evt. meget
forsigtig med fnugfri klud og lidt vand, brug evt. bioenzym =spyt, det
er rigtig godt.
Ved brug af originaltoner, vil du normalt kun opleve dit problem, når
toner er næsten brugt.

Fra : Esben

Dato : 22-04-08 14:17

"Peter.P" <peterpavia@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du skifter toner/tromle, har nok løst dit problem, Toneren er en
> all-in-one unit, består af tromle, toner/developer, renseenhed og

Enig, det ligner en eller flere defekt tonerkassetter.

--
Esben

Fra : Jesper F

Dato : 22-04-08 22:34

> Enig, det ligner en eller flere defekt tonerkassetter.

Jeg har lokaliseret problemet til den sorte toner ved at slukke for
printeren midt i et print. Når jeg hiver papiret ud kan jeg se at det ser
godt ud indtil det rammer den sorte toner.
Jeg har bestilt en ny sort og ser om det afhjælper det.
Tak for hjælpen. Jeg vender tilbage med en afklaring.

/ Jesper