USB 2.0 pci-kort problem
Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-08 15:40

Jeg har forsøgt at sætte et USB 2.0 pci-kort i en ældre pc, men det fungerer
ikke.

PC'en vil ikke boote når kortet sidder i. Der sker ikke andet end at
blæserne kører. Der kommer ingen beeps, og skærmen bliver stående på
standby. Jeg har prøvet alle pci-porte på bundkortet, men uden held. Jeg har
også prøvet at fjerne alle andre pci-kort for at udelukke konflikt med andre
kort, også uden held.

Kortet fungerer uden problemer i to andre pc'er, så kortet er ok. Alle tre
pc'er understøtter pci version 2.2.

Kan nogen komme med forslag til hvorfor kortet ikke kan køre i den ene pc?

Henning

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-04-08 18:07

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc'er understøtter pci version 2.2.
>
> Kan nogen komme med forslag til hvorfor kortet ikke kan køre i den ene pc?

Hej

Har du prøvet at sætte det i forskellige PCI-slots i PC'en ?

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-04-08 18:35

On Sun, 20 Apr 2008 19:06:37 +0200, "Peter Brandt Jørgensen"
<peter@FJERNESpeterbj.dk> wrote:

>Hej
>
>Har du prøvet at sætte det i forskellige PCI-slots i PC'en ?
>
>--
Det kommer nok helt an på hvad han mener med dette, Citat:
Jeg har prøvet alle pci-porte på bundkortet, men uden held. ha ha
mvh Ebbe

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 21-04-08 14:20

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP en dum kommentar

> Det kommer nok helt an på hvad han mener med dette, Citat:
> Jeg har prøvet alle pci-porte på bundkortet, men uden held. ha ha
> mvh Ebbe

Suk, jeg havde vist ikke lige fået læsebrillerne monteret korrekt..... ;-D

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-08 20:59

> Hej
>
> Har du prøvet at sætte det i forskellige PCI-slots i PC'en ?

> [...]

Ja, har prøvet dem alle.

Henning

Fra : EL-Trikker

Dato : 21-04-08 20:12

Hvorgammel er denne computer??

Bundkortet skal understøtte MMX for at du kan køre sådan et kort.. ofte et
problem med gamle computere når man vil sætte et USB2,0 kort i

//EL-Trikker

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-04-08 10:40

EL-Trikker wrote:

> Bundkortet skal understøtte MMX for at du kan køre sådan et kort.. ofte et

What?

> problem med gamle computere når man vil sætte et USB2,0 kort i

Øhhh?

Jesper Poulsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 22-04-08 14:12

> Hvorgammel er denne computer??

Den er formentlig fra 1999. Den kører med en Pentium 3.

Jeg har en anden ældre pc med Pentium 1 hvor kortet virker fint. Jeg har
også en endnu ældre pc med pentium 1 hvor kortet ikke virker, da pci-bussen
her er revision 2.1.

Henning