Kan du identificere dette nummer?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-04-08 18:22

I torsdagens episode af The Colbert Report blev der spillet et uddrag af et
dance-nummer, som jeg ikke kan huske hvad hedder. Håber der er nogen, der
har en bedre hukommelse end mig. :)

http://www.milkandcookies.com/link/101748/detail/

Musikken begynder ved 1.53 og varer 20 sek.

Bud?

Jeg har prøvet at adkode, hvad lyrikken er, men googling har ikke givet
noget brugbart.

- Klaus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-08 19:45

Klaus Jensen skrev:

>som jeg ikke kan huske hvad hedder

"Funkytown" er melodien, den er oprindeligt med "Lipps Inc" men om det er
den version der er i klippet, nåede jeg ikke at høre.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 21:03

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Funkytown" er melodien, den er oprindeligt med "Lipps Inc" men om
> det er den version der er i klippet, nåede jeg ikke at høre.

Det lyder temmelig meget som den originale. Lyt selv her:

http://www.youtube.com/watch?v=CUm6TCbEK0g

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Holm

Dato : 13-04-08 21:09

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Funkytown" er melodien, den er oprindeligt med "Lipps Inc" men om det
> er den version der er i klippet, nåede jeg ikke at høre.

Sony Ericssons TrackID er enig

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Max

Dato : 13-04-08 21:21

Hej Holm

> Sony Ericssons TrackID er enig

Har set det omtalt tidligere, hvad er det ?

--
Mvh Max

Fra : Holm

Dato : 13-04-08 21:25

Max wrote:
> Har set det omtalt tidligere, hvad er det ?

Det er en funktion, der bruger telefonens mikrofon til at sample 5-10
sekunder af det, den 'hører', og på en eller anden måde slår det i op i
Gracenote's musikdatabase...

Funktionen virker fint, og findes vist nok i alle Sony Ericsson's nyere
walkman-telefoner. Min er en w980i.

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Max

Dato : 13-04-08 22:06

Hej Holm

> Det er en funktion, der bruger telefonens mikrofon til at sample 5-10
> sekunder af det, den 'hører', og på en eller anden måde slår det i op
> i Gracenote's musikdatabase...

Smart detalje, og det ser jo ud som om det virker ok.

Tak for info.

--
Mvh Max