Hvem har lavet den moderne version af Bang~
Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-04-08 17:46

Sommetider er der brugt en moderne techno præget version af
Nancy Sinatra's Bang Bang (My baby shot me down) i forskellige
reklamer på TV.

Er der monstro nogen der ved hvem kunstneren er af denne nyere
techno version af det gamle nummer ?

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 08-04-08 18:00

Henrik Laursen wrote:

> [...]
> reklamer på TV.
>
> Er der monstro nogen der ved hvem kunstneren er af denne nyere

Måske:

http://www.youtube.com/watch?v=60Vqn0nHOx0

Får en frygtelig lyst til at gense Kill Bill ...

Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-04-08 22:28

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in

> Måske:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=60Vqn0nHOx0
>
> Får en frygtelig lyst til at gense Kill Bill ...

Yeps, det er dælme den.
Takker Holst.

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 08-04-08 22:33

Henrik Laursen wrote:

> Yeps, det er dælme den.
> Takker Holst.

Det var så lidt. Det er fantastisk hvad man kan med Google ...

Fra : Studo

Dato : 09-04-08 09:46

den Tue, 08 Apr 2008 18:59:42 +0200, Holst skrev:

> MÃ¥ske:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=60Vqn0nHOx0
>
> FÃ¥r en frygtelig lyst til at gense Kill Bill ...

Der er jo også dette PSM remix.
http://youtube.com/watch?v=ueiL0THVG84

Raconteurs live:
http://www.youtube.com/watch?v=xhGnuHuD5Fc

Men lad os nu ikke glemme den sprøde Nancy:
http://www.youtube.com/watch?v=AAPMUSCFVhg (bedst lyd)
http://www.youtube.com/watch?v=T5Xl0Qry-hA (video)

Originalenmed Cher er da ok, men den underspillede Nancy udgave er i mine
ører bedre:
http://www.youtube.com/watch?v=6GcmkXk1_zQ

Men Kill Bill har jo nok også noget at sige i den henseende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_Bang_(My_Baby_Shot_Me_Down)

Og der er en del covers af nummeret.
Stevie Wonder: http://www.youtube.com/watch?v=C4LH6hKKZuo
Frank Sinatra: http://www.youtube.com/watch?v=HKrkpIFxtko

Og så begyndte det at blive speget. ville finde den Japanske udgave af
Minoka.

Denne: http://www.youtube.com/watch?v=b0zbR7mKGUA
er omtalt som Kiss, kiss, bang, bang. Men har ikke den fjerneste ide om
det rent faktisk er den sang.

Dette er ihvertfald et cover, selvom den underliggende bas er lidt spøjs,
(hvem sagde amerikansk spændingsfilm?)
Equipe 84: http://www.youtube.com/watch?v=rk-ltwe6Dng

og mere fremmedsprog:
Dalida: http://www.youtube.com/watch?v=FkzbvUhMF4c

på fransk:
Sheila: http://www.youtube.com/watch?v=KJg5fXFtQCo

Paul Weller: http://www.youtube.com/watch?v=fpOL6hpXGBw

Og for at slutte af med Carla Bruni i en Lancia Musa reklame, som nok er
det nyeste med denne sang:
http://www.youtube.com/watch?v=cJBA06HXhVE

Hold da op en smøre. Men der er da en af de gode sange. Så blev jeg det
klogere, og måske en af jer...