Dagens ord: Wheel / Hjul
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-04-08 12:42

Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
(Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Og første eksempel er:
Fats Domino - "I'm Gonna Be a Wheel SomeDay"
http://youtube.com/watch?v=yXyvMs-zlMo
Om han så skal på en formel 1 eller en cykel aner jeg ikke.

Bachman-Turner Overdrive - "Four Wheel Drive"
http://youtube.com/watch?v=crqa3IlmIFY
Ja, det giver vel sig selv.

Team Easy On - "De Skal Have Baghjul Nede I Touren"
http://youtube.com/watch?v=9aV9w9S5WRA

Og så får i lov til at forsætte.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-04-08 12:57

Poul Erik Lindaa skrev:

>Wheel / Hjul

Mike and the mechanics - over my shoulder
http://www.youtube.com/watch?v=XwXZgSy5ZQw

Blood, Sweat & Tears - Spinning Wheel
http://www.youtube.com/watch?v=8T97f2kBzOQ

CW McCall - Convoy
http://www.youtube.com/watch?v=GKfLpkBFjx0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 06-04-08 13:03

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

The Doors med "Roadhouse Blues"
-Keep your eyes on the road your hands upon the wheel.
http://youtube.com/watch?v=aCnML3Lr2sg

Fra : Pernille

Dato : 06-04-08 13:06

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
>>

> The Doors med "Roadhouse Blues"
> -Keep your eyes on the road your hands upon the wheel.
> http://youtube.com/watch?v=aCnML3Lr2sg

ØH! Det ka' nok gøres bedre!

Fra : Pernille

Dato : 06-04-08 13:11

Sådan http://youtube.com/watch?v=OZim89bKido

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-04-08 13:23

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

George Michael - Spinning the Wheel
http://www.youtube.com/watch?v=22Z90MJljdE

Ace of Base - Wheel of Fortune
http://www.youtube.com/watch?v=KIVUGFsdNcw

og så ville det jo være oplagt med
Monrad & Rislund - Lokkehjulet
men den findes desværre ikke på tuben

John Mayer - Wheel
http://www.youtube.com/watch?v=-8SMBPDZDaw
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-04-08 13:28

Poul Erik Lindaa skrev:

Wheel / Hjul.

Cream - (dobbeltalbum) Wheels of Fire - her i en live-version:

Eric Clapton & Cream - White Room (1968)
http://youtube.com/watch?v=-BDbx8PYLZA&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Claus Skaarup

Dato : 06-04-08 13:40

Stealers Wheel - Stuck in the middle with You
http://www.youtube.com/watch?v=xMrm7ZQ0aMA

Mvh. Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-08 14:52

Poul Erik Lindaa wrote:
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Rolling Stones med "Mixed Emotions" fra albummet "Steel Wheels":
http://youtube.com/watch?v=pdJzLpWFYJ4

John Cougar Mellencamp med "Human Wheels":
http://youtube.com/watch?v=XC_sgAC5jJU

Steve Miller Band med "Heart Like A Wheel":
http://youtube.com/watch?v=L1vJKFYzlBM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : sigurno

Dato : 06-04-08 14:57

Orange blossom Special findes i mange andre udgaver.
Chet Atkins "Orange Blossom Special"
http://www.youtube.com/watch?v=7Svm_Vnntyk&feature=related

http://www.flarr.com/salobs.htm Se billedet af dette eventyrlige tog.

No other train on the Jacksonville run has been more celebrated in song and
story over the years than the "Orange Blossom Special".
Enjoy first class seating and a four-course meal as you ride the rails
between Eustis and Lake Jem, Florida.
In fact, the most popular song ever written about a train on the Florida run
is a hand-clapping, foot-stomping piece that music critics regard as "the
most original fiddle tune of this century" and a perennial favorite among
the bluegrass and country set. That song, the "Orange Blossom Special", and
the train that inspired it, have a story to tell.

One of the big draws of the song is that the music approximates to sounds of
the steam
train from the whistle to the wheels moving.

Mvh.

Sigurno

Fra : Hauge

Dato : 06-04-08 14:57

Hejsa
Poul Erik Lindaa wrote:
> Og så får i lov til at forsætte.

Det gør vi da bare..

Jeg kommer i tanke om denne fede sang:
Hjulene på bussen
http://youtube.com/watch?v=AFVKgq23Bw4

Mvh Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 06-04-08 16:11

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Så skal vi da høre dem. Dem her:

Ike &Tina Turner -Proud Mary
http://www.youtube.com/watch?v=zdg4xeK9F9Q

Hans stemme er utrolig.

Og lidt til husarerne:

Shania Twain - That Don't Impress Me Much
http://www.youtube.com/watch?v=_SOh6mSEZss

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-04-08 16:48

"Long black limousine" m. Elvis

http://www.youtube.com/watch?v=fiwdhmf7JSw

Fra : Birger Møller

Dato : 06-04-08 18:05

I må ha' den her med.

http://www.youtube.com/watch?v=Z-mttBtOHXI

Birger

Fra : Holm

Dato : 06-04-08 18:27

Poul Erik Lindaa wrote:
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Velskrevet country-pop med violin og "twanng", og alt muligt

Carrie Underwood - "Jesus Take The Wheel"
http://www.youtube.com/watch?v=Ky4rfA_tebY

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Anglachel

Dato : 06-04-08 18:28

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Bob Dylan fra Feewheelin' Bob... med Blowin' in the wind
http://www.youtube.com/watch?v=ced8o50G9kg&feature=related

Depeche Mode med Behind the wheel
http://www.youtube.com/watch?v=sJ16M3-nrkg

Fra : Broegger

Dato : 07-04-08 07:06

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Denne sang har så været nævnt i Tina/Ike versionen, men jeg kan nu bedre
lide den med CCR. Proud Mary
http://www.youtube.com/watch?v=0ROalKnVZfU

Og så kan jeg hive et af mine gamle favorit bands frem. Heaven 17 og
nummeret Crushed by the wheel of industry fra den fede plade "The Luxury
Gap". http://www.youtube.com/watch?v=BqWJZArrZ3E

Og så er der Buffy Saint Marie med Little wheel spin and spin.
http://www.youtube.com/watch?v=vTdC11JaO9A

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 09:02

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote in message
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Jamen så er denne jo oplagt - Team Easy On, med "De Skal Have Baghjul Nede I
Touren":
http://youtube.com/watch?v=9aV9w9S5WRA

/Alex

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-04-08 09:26

Alex Linaa skrev:

>Jamen så er denne jo oplagt - Team Easy On, med "De Skal Have Baghjul Nede
>I Touren":
>http://youtube.com/watch?v=9aV9w9S5WRA

*ROFL*

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Broegger

Dato : 07-04-08 12:01

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote in message
>
> Jamen så er denne jo oplagt - Team Easy On, med "De Skal Have Baghjul
> [...]

Den er ret crazy... men var også med i det oprindelige oplæg til ordet.
Læser du ikke indlægene

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : kautaq

Dato : 07-04-08 14:17

Broegger:

> Den er ret crazy... men var også med i det oprindelige oplæg til ordet.
> Læser du ikke indlægene

Det er det jeg har sagt hele tiden: Ingen læser det man skriver!
Men det er meget sjovt alligevel

Viserne drejer rundt - de kan gå i selvsving - det kan reklamefolk
osse når de misbruger denne smukke sang i deres reklamer.

Coldplay - Clocks
http://www.youtube.com/watch?v=HDFmuOtKrBc&feature=related

Feeeeed lyd på bassen.

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 14:45

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message

> Den er ret crazy... men var også med i det oprindelige oplæg til ordet.
> Læser du ikke indlægene

Aaarrrghhh...
Det gik vist for stærkt. Jeg har været igennem samtlige meddelelser, ud over
den første. :(

/Alex

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 09:33

> [...]
> Fats Domino - "I'm Gonna Be a Wheel SomeDay"
> http://youtube.com/watch?v=yXyvMs-zlMo
> Om han så skal på en formel 1 eller en cykel aner jeg ikke.

Det er svært, synes jeg, at finde en hel masse med Wheel/Hjul...

Men, en rigtig sød film, synes jeg, er "Bjergkøbing"
med El Tempo Gigante. - Godt navn...

Her er Multicyde - Not for the dough.
http://youtube.com/watch?v=DxqEWTG1CwE&feature=related

( Ellers er det: http://youtube.com/watch?v=DxqEWTGlCwE&feature=related )

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-04-08 20:01

On Mon, 7 Apr 2008 10:33:16 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Det er svært, synes jeg, at finde en hel masse med Wheel/Hjul...
>
>Men, en rigtig sød film, synes jeg, er "Bjergkøbing"
> [...]
Alex var lige ved at få den for at prøve på at være morsom, men
Pernille får stafetten.

Og Pernille, det er den første.

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 20:21

> Alex var lige ved at få den for at prøve på at være morsom, men
> Pernille får stafetten.

Jeg takker så meget!
- Den film er da flot lavet!
Lige et øjeblik, så kommer jeg med et nyt ord.

Fra : MM

Dato : 07-04-08 11:08

> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Fra albummet "The Big Wheel", her er Runrig med "Abhainn an t-Sluaigh"
http://www.youtube.com/watch?v=MJ2zhH5iR9k

Hvad der bliver sunget, ja... det er et meget godt spørgsmål.

~MM

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 07-04-08 12:02

"MM" <msquaredFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Fra albummet "The Big Wheel", her er Runrig med "Abhainn an t-Sluaigh"
> http://www.youtube.com/watch?v=MJ2zhH5iR9k
>
> Hvad der bliver sunget, ja... det er et meget godt spørgsmål.

"The crowded river"

The skies above London
Are neither clear nor dark
The need to be far from the crowded river

Neither the great candle of daylight
Nor the stars of the night can be seen
The need to be far from the crowded river

In this city that never sleeps
there is stillness, no quiet
The need to be far from the crowded river

Footsteps keep moving
The river in full flood
The need to be far from the crowded river

The relentless wheels
Keep turning without pause
The need to be far from the crowded river

Many worshipping wealth
At the world's altar
The need to be far from the crowded river

Others without hope or home
On streets that hold no love
The need to be far from the crowded river

Races creeds and tongues
From all corners of the globe
The need to be far from the crowded river

All questions and answer
Rushing down the river to the ocean
The need to be far from the crowded river ( x6)

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Max

Dato : 07-04-08 17:46

Hej Poul

> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Så tænker jeg Min cykel med Povl Kjøller, men den findes
ikke på røret.

Så kan I få noget med en masse hjul,

Gunter Gabriel - Er Fährt ein 30 Tonner Diesel
http://www.youtube.com/watch?v=Rj9Ri-T2xRQ

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-04-08 17:53

http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 07-04-08 19:37

Hej Ivan

> http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc

Mange tak, jeg kunne ikke lige søge den frem.

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 07-04-08 17:45

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter lidt overvejelse og med Formel 1 og ikke mindst cykel løb
> (Flanderen Rundt), faldt overvejelsen på ordet: Wheel / Hjul.

Jeg glemte jo den her:

John Lennon - Watching The Wheels

http://www.youtube.com/watch?v=qp9dc9im3-M

--