Hjælp til at finde "Kaspars Ballon"
Fra : Maia Bak

Dato : 19-03-08 16:08

Kære Musikgruppe
Her er en opgave:

Nu har jeg i flere år ihærdigt forsøgt at finde et eksemplar af børnepladen
"Kaspars Ballon" med musik af Lasse Lunderskov.
Det er håbløst at skaffe den via biblioteker - den findes ikke på noget
bibliotek i Danmark mere.

Senest har jeg haft kontakt med LAsse Lunderskov selv, som kun har et enkelt
laset båndeksemplar tilbage, og det låner han IKKE ud (øv!)

Kulturhuset Mantziusgården i Nordsjælland har i 1995 lavet en musicalversion
af "Kaspars Ballon" hvor de afskrev fra pladen, dengang havde de lånt den på
biblioteket

Er der nogen der ligger inde med et gammelt eksemplar eller ved hvor man kan
finde det?

Ellers må jeg sgi rejse over til Lasse Lunderskov og få hans eksemplar
overspillet.....

HJÆLP!!!

/Maia

Fra : kautaq

Dato : 19-03-08 17:13

Maia Bak

> Nu har jeg i flere år ihærdigt forsøgt at finde et eksemplar af
> børnepladen "Kaspars Ballon" med musik af Lasse Lunderskov.

http://www.statsbiblioteket.dk/search/showrecord.jsp?record_id=horizon_2120864

Så det minidisken i lommen og en tur til Århus

/mike

Fra : Holst

Dato : 19-03-08 17:21

Maia Bak wrote:

> Det er håbløst at skaffe den via biblioteker - den findes ikke på noget
> bibliotek i Danmark mere.

Det passer vist ikke helt.

Går du ind på bibliotek.dk og indtaster "Historien om Kaspars ballon"
som titel, så fremgår det, at den forefindes som grammofonplade på 10
biblioteker og som kasettebånd på 8 biblioteker.

Så find det, der er nærmest dig.

Fra : Maia Bak

Dato : 19-03-08 17:39

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> titel, så fremgår det, at den forefindes som grammofonplade på 10
> biblioteker og som kasettebånd på 8 biblioteker.

Dette har jeg prøvet, men af uvisse grunde finder min computer altså 0
poster !!!
Jeg har fået Centralbiblioteket til at søge på den og de havde selv ET
eksemplar, som de bare ikke kan finde fysisk på deres reol....
Så jeg vil være taknemmelig hvis en af jer kan sige mig hvad I søger på inde
på bibliotek.dk?

Fra : Holst

Dato : 19-03-08 17:43

Maia Bak wrote:

> Dette har jeg prøvet, men af uvisse grunde finder min computer altså 0
> poster !!!

Underligt.

> [...]
> eksemplar, som de bare ikke kan finde fysisk på deres reol....
> Så jeg vil være taknemmelig hvis en af jer kan sige mig hvad I søger på inde

Jeg søger, som jeg skrev, efter "Historien om Kaspars ballon" som titel,
og så får jeg det omtalte resultat.

Det ser du her:

<http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=Historien+om+Kaspars+ballon&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=&mat_text=&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar=&target%5B%5D=dfa>

Fra : Maia Bak

Dato : 19-03-08 17:50

> [...]
>
> <http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=Historien+om+Kaspars+ballon&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=&mat_text=&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar=&target%5B%5D=dfa>

Ja, men de findes bare ikke fysisk jf. bibliotekarerne herovre, man kan ikke
finde dem selvom de skulle stå på hylden Øv!

Fra : Maia Bak

Dato : 19-03-08 17:41

"Maia Bak" <maia@Fjernheaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eksemplar, som de bare ikke kan finde fysisk på deres reol....
> Så jeg vil være taknemmelig hvis en af jer kan sige mig hvad I søger på

Ok, de kommer frem nu, men det er så spørgsmålet om de findes rent fysisk på
de enkelte biblioteker....her på øen skulle der som sagt være 1 eksemplar,
men det kan de ikke finde....

Fra : Holst

Dato : 19-03-08 17:59

Maia Bak wrote:

> Ok, de kommer frem nu, men det er så spørgsmålet om de findes rent fysisk på
> de enkelte biblioteker....her på øen skulle der som sagt være 1 eksemplar,
> men det kan de ikke finde....

Ja, det er jo altid spørgsmålet. Desværre er der folk, som stjæler bøger
m.m. fra bibliotekerne. Sådant er rigtig ærgerligt.

Men du kan jo så prøve at bestille den hjem fra ét af de andre
biblioteker. Via bibliotek.dk kan du bestille hjem fra ethvert bibliotek
til dit eget lokale.

Fra : kautaq

Dato : 19-03-08 17:52

Maia Bak

> Så jeg vil være taknemmelig hvis en af jer kan sige mig hvad I søger på
> inde på bibliotek.dk?

Jeg søgte direkte på statsbiblioteket, da jeg gik ud fra
at du havde prøvet bibliotek.dk.

Søg i fritekst...

Fra : Holst

Dato : 19-03-08 17:58

kautaq wrote:

> Jeg søgte direkte på statsbiblioteket, da jeg gik ud fra
> at du havde prøvet bibliotek.dk.

Statsbibliotekets bøger burde også være at finde på bibliotek.dk

Fra : kautaq

Dato : 19-03-08 18:21

Holst

> Statsbibliotekets bøger burde også være at finde på bibliotek.dk

Det er de skam osse... Tror bare jeg blander mig uden om.