Dagens ord er Booze
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:24

For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
eller afledte ord heraf.
Lad os så få noget rock!

For eksempel Green Day med "Blood, Sex and Booze":
http://youtube.com/watch?v=g7R6rH_m1R8

Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi,
Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Genial,
Guitar, Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heavy, Hello,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Mother, Night, Nobody,
Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road,
Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov,
Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Twins,
Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World,
Yesterday, You/dig

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:32

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!
>
> For eksempel Green Day med "Blood, Sex and Booze":

Jamen, her er en rigtig god Booze-sang!
Alabama Song (Whiskey Bar)
Med, ja hvem ellers
The Doors (-som jo ikke har skrevet den)
http://youtube.com/watch?v=Kz26ltBjZqs

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-03-08 10:48

Alex Linaa skrev:

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver
> dagens ord Booze,

Her ville jeg have bragt Paul Butterfields "Drunk Again"
fra 1968, men kan ikke finde den på YouTube.

Her er en anden en om emnet:

Volbeat - Pool of Booze:
http://youtube.com/watch?v=RvzeqoMSx5w

--
Herluf

»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«
Mette Vuns

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-08 10:48

Alex Linaa skrev:

>dagens ord Booze

Frede Fup - Sprut
(som alt der *er* godt er den ikke på youtube)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:55

> Frede Fup - Sprut
> (som alt der *er* godt er den ikke på youtube)

Jeg ville have kommet med "Champagnegaloppen", men kunne heller ikke finde
den...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-08 15:16

Pernille skrev:

>Jeg ville have kommet med "Champagnegaloppen", men kunne heller ikke finde
>den...

Til gengæld fandt jeg Ove Sprogøe - Fandens oldemor
http://www.youtube.com/watch?v=mk1LIOyFpiw

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 16:21

> Til gengæld fandt jeg Ove Sprogøe - Fandens oldemor
> http://www.youtube.com/watch?v=mk1LIOyFpiw

Ka du så ikk' også finde den med de 5 flasker whisky..
Den går nogenlunde sådan her:
Fem flasker whisky, hva sku jeg med whisky?
Hva' sku jeg med fem flasker hva sku jeg med whisky, hva?
Fem flasker whisky, hva sku jeg med fem flasker whisky,

Den stakkels mand har prøvet på at smugle det ind i landet.
Og så ser han ingen anden udvej, end at drikke det.
Han bliver mere og mere fuld, mens han synger.
Den er lidt sjov.
Lidt Osvald Helmut-agtig.

Og så kom jeg til at tænke på Ølhunden der glammer.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-08 18:15

> Til gengæld fandt jeg Ove Sprogøe - Fandens oldemor
> http://www.youtube.com/watch?v=mk1LIOyFpiw

Godt gået. Den er vi flere der har ledt efter mere end en gang uden held. Du
har måske selv uploadet den?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-08 19:18

Martin Bak skrev:

>Du har måske selv uploadet den?

Nej det har jeg ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : sigurno

Dato : 18-03-08 20:35

Ikke rock men skiffle!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=YeonJHR1jyE

HAVE A DRINK ON ME - Lonnie Donegan

Well, he reined in his mule and hitched him to the rail
And he said "Ol' fella it's the end of the trail"
Hey, hey, everybody drink on me
Well, he ambled on down to the old saloon
He said "I know it's early and it ain't quite noon"
But, hey, hey, ev'rybody drink on me

Mvh.

Sigurno

Fra : sigurno

Dato : 18-03-08 21:02

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke rock men skiffle!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=utDxMtKXs3A

Baby, they diggin' my potatoes
Lord, they trampin' on my vine
Now I've got a special plan now baby
Lord, that a-restin' on my mind

Mvh.

Sigurno

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:51

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

- Eller hvad man kalder det her...
"Sweet Cherry Wine" med Tommy James & Shondells.
http://youtube.com/watch?v=T-9lR1gGPCA

Nu har jeg lyst til at drille dig lidt!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-03-08 11:03

Alex Linaa skrev:

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver
> dagens ord Booze,

WPLJ (White Port & Lemon Juice)-4 Deuces 1955-doo wop
http://www.youtube.com/watch?v=fYIHgV1CHgY&NR=1

Eller samme sang med Zappa:

White Port & Lemon Juice - Zappa
http://www.youtube.com/watch?v=VLFjkEpwGfE

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 18-03-08 11:05

Hej Alex

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,

Fik mig til at tænke på "My two good old friends Nick O'Tine and Al K'Hole"

Men kan ikke finde den på røret.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 11:16

> Hej Alex

> Fik mig til at tænke på "My two good old friends Nick O'Tine and Al
> K'Hole"

Tager du ikke fejl der? Er det ikke Nick O'Jay?

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 11:14

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Ingen rock, denne gang...
Her er det Ville Valo feat. Natalia Avalon - med "Summer Wine"
http://youtube.com/watch?v=r3q2bu7zTJY

Fra : Broegger

Dato : 18-03-08 11:19

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:c62vt31fo8jsfbabovi19njsdgcu7jq9oa@
4ax.com:

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Thin Lizzy! Whiskey in the Jar ... Det er fedt!
http://www.youtube.com/watch?v=TehFZ38kt6o

Big rock candy Mountain, det er poesi! Og bla kendt fra den forrygende
film "Oh Brother, where art thou"

"In the Big Rock Candy Mountains, you never change your socks
And little streams of alcohol come a-trickling down the rocks
The brakemen have to tip their hats and the railroad bulls are blind
There's a lake of stew and of whiskey too
And you can paddle all around 'em in a big canoe
In the Big Rock Candy Mountains"

http://www.youtube.com/watch?v=QACDHNb5iWs

Og så et smut til Frankrig. Cigarettes, whisky et petites pépées
http://www.youtube.com/watch?v=H_k3jsnnJ9I

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-03-08 11:32

Alex Linaa <www.linaa.com> enriched usenet with:

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

En typisk weekend hos mig, bortset at det ikke er hver fredag, at Metallica
spiller.
Metallica - Whiskey In The Jar
http://www.youtube.com/watch?v=pp1AIYmn-rY
(This video may not be suitable for minors.)

To gamle mænd, der ved hvor barskabet står
George Jones & Willie Nelson - I Gotta Get Drunk
http://www.youtube.com/watch?v=HKD_o4gbcSE

Og til sidst lidt Gin & Juice
http://www.youtube.com/watch?v=wCAM3C3dpIA

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 11:36

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,

Eric Burdon and War har lavet denne her
"Spill the Wine"
http://youtube.com/watch?v=K7_U-zj2gfE

Fra : Holm

Dato : 18-03-08 11:36

Alex Linaa wrote:
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,

Ja, der lader til at være et mønster i deres temaer, så...
To gange Oasis. Liveversioner.

Champagne Supernova
http://youtube.com/watch?v=Pl95U7TUXMs

Cigarettes & Alcohol
http://youtube.com/watch?v=9gqU8blVehc

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Holm

Dato : 18-03-08 11:45

Alex Linaa wrote:
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,

Oh...glemte lige den bedste:
Et utroligt smukt nummer...men videoen rammer lige i bulls-eye på dagen
ord.

Massive Attack - Live With Me
http://youtube.com/watch?v=2LgrGHWSy6k

NB! Selve musikken/videoen begynder først ca. 30 sekunder inde i
klippet. Det var dog stadig den bedste lyd/video-kvalitet, jeg kunne
finde

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 12:06

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

"Rum and Coca Cola"
http://youtube.com/watch?v=4CUw1Km35Gg&feature=related

Fra : Studo

Dato : 18-03-08 12:14

den Tue, 18 Mar 2008 10:24:04 +0100, Alex Linaa skrev:

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!
hmm, det er godt nok noget afledt

"We are drinking beer at noon on Tuesday/I like a good beer buzz early in
the morning "
Sheryl Crow - all i wanna do
http://youtube.com/watch?v=30uzidm-ufA

"for der sprut i stride strømme
og den allersidste brandert bæres hjem"
Gasolin' - Rabalderstræde
http://youtube.com/watch?v=BF9QETcSMaQ

For så at slutte af med
Magtens Korridorer - A er på druk
http://youtube.com/watch?v=0ct5gSd8WhM

desværre i en liveversion og ringe lyd.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-03-08 12:30

Jeg ved ikke om den går an, men mon ikke Tom Waits kan gå ind under
betegnelsen Booze. Her er han i hvertfald med Downtown Train:
http://www.youtube.com/watch?v=1OLA6AiZlVw

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-08 14:05

Alex Linaa wrote:
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Offspring med "The Worst Hangover Ever":
http://youtube.com/watch?v=o4k93JKkjXQ

Jeff Buckley med "Vancouver":
http://youtube.com/watch?v=kwr1CLgK6jg
(fra albummet "Sketches For My Sweetheart The Drunk")

Nils Lofgren med "Drunken Driver" fra albummet "Crooked Line".
Kan ikke finde den på youtube

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-03-08 14:17

Alex Linaa skrev:
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Vi lægger ud med den politisk ukorrekte:

Dead Kennedys - Too Drunk to F*ck:
http://www.youtube.com/watch?v=l7TWLxCIgwE

Dette band kunne jeg have lavet et større indlæg med numre til dette
dagens ord:

Tankard - Need Money For Beer
http://www.youtube.com/watch?v=LpMV5Is5C98

Noget sjovt til sidst, den uforlignelige:

Monty Python - Philosopher's Song
http://www.youtube.com/watch?v=m_WRFJwGsbY

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 10:10

On Tue, 18 Mar 2008 14:16:50 +0100, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Vi lægger ud med den politisk ukorrekte:
>
>Dead Kennedys - Too Drunk to F*ck:
>http://www.youtube.com/watch?v=l7TWLxCIgwE

Så bliver det vist ikke mere ultimativt rock og booze, den får du
stafetten for

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 14:50

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Der er ikk' så meget rock over denne her.

Tom Paxton med "Bottle of Wine"
http://youtube.com/watc?v=weCTahhIZCI

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 14:54

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
>
> Der er ikk' så meget rock over denne her.
>
> Tom Paxton med "Bottle of Wine"
> http://youtube.com/watch?v=weCTahhIZCI

Ja, jeg synes også selv, at jeg er dejlig.
Men, den skulle være iorden nu...
Undskyld.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 18-03-08 15:09

Lego Beer Song
http://www.youtube.com/watch?v=ATBl4qH9I54

Charlie Mops (Beer Beer Beer )
http://www.youtube.com/watch?v=tD2TeR5cXLs&feature=related

The Pogues - Streams Of Whiskey
http://www.youtube.com/watch?v=TaHMG_SvUkw

The Dubliners - Seven Drunken Nights
http://www.youtube.com/watch?v=JtR4X6x5d7I

THE DUBLINERS - The Wild Rover
http://www.youtube.com/watch?v=18a9T3rqeYo

WOW - The Pub With No Beer (Jeg ved desværre ikke hvem sangeren er)
http://www.youtube.com/watch?v=DkJeVpCIwmo&feature=related

Monrad og Rislund - ØL (Ikke en sang, men meget sjov alligevel)
http://www.youtube.com/watch?v=kyiqvltxQ1w

VH Pernille d 2

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-08 15:34

Pernille Højgaard wrote:

> Charlie Mops (Beer Beer Beer )
> http://www.youtube.com/watch?v=tD2TeR5cXLs&feature=related

Se det er jo lige en sang efter mit hovede, så kan titlen vist ikke blive
meget bedre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erling Jensen

Dato : 18-03-08 15:18

ja nu må vi have fat i de virkelige værdier i tilværelsen

Peter Sellers:

http://youtube.com/watch?v=NUeDjAkPgLc

Cold Beer and Fried Bologna
http://youtube.com/watch?v=DSiakJmkzIM

Super Chimp "One Way Out/Hate and Whiskey"
http://youtube.com/watch?v=mfgCeydsQV8&feature=related

Whiskey Drinkin Woman
http://youtube.com/watch?v=-PdeXeA4kO8

her med Nazareth
http://youtube.com/watch?v=kgZ0ltFhm0Y&feature=related

Roy Buchanan - Beer Drinkin' Woman
http://youtube.com/watch?v=EIb5bBUnII0

BEER DRINKING WOMAN, Chuck Berry
http://youtube.com/watch?v=ibxcpIZAv0E

det her er bare et godt nummer efter min mening

Kentucky Headhunters - Walk Softly On This Heart Of Mine
http://youtube.com/watch?v=slT9Oer4m6A&feature=related

Erling

Fra : P.Petersen

Dato : 18-03-08 15:24

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!
Her lidt fra vores sydlige naboer:
Grönemeyer.Alkohol: Kunne desværre ikke finde en ordentlig liveudgave.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSR8naOqFbM&feature=related

og Böhse Onkelz. Heute trinken wir richtig.
http://www.youtube.com/watch?v=KV5ubkTRQ0k

og Die Toten Hosen.Kein Alkohol ist auch keine lösung.
http://www.youtube.com/watch?v=KV5ubkTRQ0k
og Westernhagen med Johnny Walker.
http://www.youtube.com/watch?v=J_MCGScPpQc

og lige denne her for at berolige nerverne lidt igen.
Lynard Skynard.Whiskey Rock'n'roller.
http://www.youtube.com/watch?v=TRj6AAxNaDc

Hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 18-03-08 15:33

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

Nu bad Alex jo om ROCK så i stedet for Dubliners lad os så lige få Stiff
Little Fingers med The Wild Rover.
Den tog røven på nogle af mine venner, der spillede irsk folkemusik tilbage
i 80'rne.
http://www.youtube.com/watch?v=kU2TZDeQHmc

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 10:13

On Tue, 18 Mar 2008 15:24:05 +0100, "P.Petersen" <psp@ka-net.dk>
wrote:

> Her lidt fra vores sydlige naboer:
>Grönemeyer.Alkohol: Kunne desværre ikke finde en ordentlig liveudgave.
>http://www.youtube.com/watch?v=ZSR8naOqFbM&feature=related

Jeg troede lige du havde fået smuglet noget tyroler-trut ind i dagens
ord, men det er sgu ok det der

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-03-08 15:32

On Tue, 18 Mar 2008 10:24:04 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
>eller afledte ord heraf.
>Lad os så få noget rock!

Jamen så skal den her altså med - beklager kvaliteten af både sangerne
og filmen. Jeg har intet at gøre med nogen af delene.
"Vores Værtshus"
http://youtube.com/watch?v=k9UmC8t9anM

Og denne passer altså også under emnet. Det hører simpelt hen sammen.
"Havnefest Og Banjospil"
http://youtube.com/watch?v=GwYl0aMVT_E

Og så slutter jeg med "Stik Mig En Øl"
http://youtube.com/watch?v=0bsfsr6NNBQ

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 14:52

On Tue, 18 Mar 2008 15:32:13 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Og denne passer altså også under emnet. Det hører simpelt hen sammen.
>"Havnefest Og Banjospil"
>http://youtube.com/watch?v=GwYl0aMVT_E

Gys! Du er ude på et seriøst skråplan

Fra : P.Petersen

Dato : 18-03-08 17:01

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Utroligt så inspireret jeg bliver af det her emne.LOL.
Her en fyr der har omtalt Booze mange gange i sine tekster. Ok, ikke rock,
men alligevel.
Her distancerer han sig vist lidt fra Booz'ens lyksaligheder og er vist i
øvrigt selv blevet tørlagt.
L.O.C. Få din flask' på:
http://www.youtube.com/watch?v=bm-Qb4IbuUc

Og sør'me om det ikke lykkedes, at få puttet Hr. Blackmore ind i
sammenhængen igen. Her er ROCK.
Rainbow.Drinking with the devil.
http://www.youtube.com/watch?v=1ZnUlIA58P4&feature=related
Tog den version med de levende billeder. Lol.
Hilsen
Pelle

Fra : Mathias

Dato : 18-03-08 17:02

Alex Linaa skrev:
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Det bliver to med Nick Cave & The Bad Seeds

Først er der O'Malley's Bar
Nummeret er for langt til en video så det bliver i to dele, det er
selvfølgelig en ærgelig måde at høre et nummer på. Men det er at finde
på Murder Ballads, hvis man vil have det i et stykke.
http://youtube.com/watch?v=Ewm6KDu7ILs
http://youtube.com/watch?v=9yEsQfI0q8M

Den anden er fra Henry's Dream og det er
Brother My Cup is Empty
http://youtube.com/watch?v=wWJGzTUD1tA

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 18:20

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Rigtig mange har indspillet "Days of Wine and Roses"
Her er det Andy Williams.
http://youtube.com/watch?v=lGA6b-DoX4c&feature=related

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-08 18:21

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Jeg kan altså ikke gøre for det, men denne poppede straks op i pandelappen:

Kris Kristopherson - The Silver Tongued Devil and I
http://youtube.com/watch?v=NojnHRT6feU

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 18:28

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Have a drink, have a drive, go out and see what you can find.
"In the summertime"
Mungo Jerry
http://youtube.com/watch?v=KbdyrRlYR2E

Nu snakker de om snestorm på fredag. - Bedst som jeg troede, at det for
alvor var forår...

Fra : Max

Dato : 18-03-08 20:05

Hej Alex

> Lad os så få noget rock!

George Thorogood I Drink Alone
http://www.youtube.com/watch?v=ysXMAOgEIq4

one borboun one scotch one beer
http://www.youtube.com/watch?v=ISmgOrhELXs&feature=related

If you don`t start drinkin`-George Thorogood
http://www.youtube.com/watch?v=cVYNoQexJ4k&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 18-03-08 20:32

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> one borboun one scotch one beer
> http://www.youtube.com/watch?v=ISmgOrhELXs&feature=related

Og med ham som har skrevet nummeret.

http://www.youtube.com/watch?v=BIvka3SSv9Y

og når vi nu er ved legenderne

Muddy Waters - Champagne and Reefer
http://www.youtube.com/watch?v=1nQKiL-_YYs

--
Carl

Fra : Max

Dato : 18-03-08 21:22

Hej Carl

> Og med ham som har skrevet nummeret.

Nej, det er to forskellige numre med samme titel.

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 19-03-08 01:28

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Nej, det er to forskellige numre med samme titel.

Det tror jeg ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/George_Thorogood_%26_The_Destroyers_%28album%29

--
Carl

Fra : Max

Dato : 19-03-08 07:58

Hej Carl

> Det tror jeg ikke.

Så lyt til teksten.

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 19-03-08 18:58

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Så lyt til teksten.

Jep, som en skriver i kommentarene:

"so did anyone know that this song is actually a cover/redone version
of John Lee Hooker songs such as: House rent boogie, drifter, then one
bourbon, one scotch, one beer."

--
Carl

Fra : Max

Dato : 19-03-08 21:01

Hej Carl

> Jep, som en skriver i kommentarene:
>
> "so did anyone know that this song is actually a cover/redone version
> of John Lee Hooker songs such as: House rent boogie, drifter, then one
> bourbon, one scotch, one beer."

Jeg fatter ikke et komma.

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 19-03-08 21:25

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg fatter ikke et komma.

George Thorogoods version er en kombination af 3 John Lee Hooker sange:

House rent boogie, Drifter & One bourbon, one scotch and one beer.

--
Carl

Fra : Max

Dato : 20-03-08 00:11

Hej Carl

> George Thorogoods version er en kombination af 3 John Lee Hooker
> sange:
>
> House rent boogie, Drifter & One bourbon, one scotch and one beer.

Ok, ja så skulle du jo have bragt 3 link's :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 22:02

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Her er Kentucky Bourbon Whiskey River.
http://youtube.com/watch?v=f6P6rDFbDfk

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 22:14

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.

Vi skal da også have denne her

http://youtube.com/watch?v=Y4bSqSdto5g
"Outside of a small cirkle of friends"

Her i synger de, bl.a., "Smoking marihuana is mere fun than drinking beer."

- Det lader vi så dem om at synes...

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-08 22:21

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

ok så. Vi bringer en indrømmelse!

Konen påstår, at når jeg bliver for fuld til at spille, så spiller jeg
alligevel altid denne her. (Hun har sikkert ret)

The Animals - Bring It On Home To Me
http://www.youtube.com/watch?v=E2c8xyBo6es

Jeg mener nu at jeg og gutterne har raffineret den og gjort den yderligere
groovy igennem tiden, men jeg er måske farvet af, at jeg kun har hørt vores
version i ovennævnte overrislede tilstand

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Maia Bak

Dato : 19-03-08 08:27

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> groovy igennem tiden, men jeg er måske farvet af, at jeg kun har hørt
> vores version i ovennævnte overrislede tilstand

Ok, Martin - hvis du nu spillede sådan her når du var overrislet, så var det
iorden.....og hvis du så også kunne huske teksten så ville det være helt
fjong.....
http://www.youtube.com/watch?v=wX7H2LFSA5M&feature=related

/Konen

Fra : Pernille

Dato : 19-03-08 09:28

> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,
> eller afledte ord heraf.
> Lad os så få noget rock!

Ikke så meget rock over denne her, - men masser af booze.

"Ten green bottles hanging on the wall"
http://youtube.com/watch?v=bJ1OFEOul5I&NR=1

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-03-08 12:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> For der ikke skal gå helt mormor i stafetten, bliver dagens ord Booze,

Til sidst som moralsk pegefinger til alle de andre numre:

Peter Belli - Spritbilisten

http://youtube.com/watch?v=bwFmDQDtq98

Fra : Broegger

Dato : 26-03-08 23:22