Dagens ord: "Skriv" / "Write" (nutid, dati~
Fra : Pernille

Dato : 17-03-08 09:17

Jeg takker for stafetten, Holm!
Der er skrevet meget, om det at skrive.
Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".
Jeg lægger ud med et rigtig godt Simon and Garfunkel nummer, som er optaget
i Central Park i New York.
"Sounds of silence", hvor der synges både om skriften på væggen, sange der
bliver skrevet, men aldrig sunget og om advarende neonskilte.
http://youtube.com/watch?v=8Kd8xp86reY

Og så et gammelt nummer om et brev.
"The Letter" med Box Tops.
http://youtube.com/watch?v=wd9mCp8SifM

Så er det jer. Og jeg forholder mig i ro. - Det kan jo også have sine
fordele!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-08 09:23

Pernille wrote:
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Beatles med "Paperback Writer":
http://youtube.com/watch?v=fXOsi6gPvDs

Dire Straits med "Lady Writer":
http://youtube.com/watch?v=xNWPNPQxpl8

CCR med "Wrote A Song For Everyone":
(Den kunne jeg dog ikke finde, så her er den med et coverband):
http://youtube.com/watch?v=Me9AC3pEIZw

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erling Jensen

Dato : 17-03-08 16:46

> [...]

Paper Lace skrev denne:
http://youtube.com/watch?v=kwwaGXcZ6Wo

erling

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-03-08 09:25

Pernille wrote:
> [...]
> "Sounds of silence", hvor der synges både om skriften på væggen, sange der
> bliver skrevet, men aldrig sunget og om advarende neonskilte.

Bare en enkelt fra min side af:

Pat Boone - Love Letters In the Sand
http://www.youtube.com/watch?v=iMIVAijwBIk

For vi kan jo alle gå hen og blive pladdersentimentale engang imellem

Fra : Holst

Dato : 17-03-08 09:27

Pernille wrote:

> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Jeg kommer til at tænke på denne 80'er rædsel:

F.R. David - Words
http://www.youtube.com/watch?v=qFl6NsoEqr8

Fra : Broegger

Dato : 17-03-08 09:39

"Pernille" <Hovedst@den> skrev

> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Så har Nanna lavet pladen Små blå breve. Jeg vælger nummereret Buster dog i
en noget alternativ version. http://www.youtube.com/watch?v=RQoY8lDcMtk

Og så er der nogle fra America der har skrevet et brev. Proclaimers "Letter
from America" http://www.youtube.com/watch?v=9UPJ-euBzSM

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 17-03-08 09:57

Broegger wrote:

> Så har Nanna lavet pladen Små blå breve. Jeg vælger nummereret Buster dog i
> en noget alternativ version. http://www.youtube.com/watch?v=RQoY8lDcMtk

Gud fader! Er det det, I allesammen sidder og ser om fredagen? Næh, må
vi bede om Nanna.

Fra : Broegger

Dato : 17-03-08 10:02

Holst <newsfeb08@shelter.dk> skrev

> Gud fader! Er det det, I allesammen sidder og ser om fredagen? Næh, må
> vi bede om Nanna.

Hellere Vocaloca end Keld og Hulda eller Susi og Leo!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-03-08 10:09

Pernille skrev:

>Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Dan Andersen - Mormors fødselsdagssang
http://www.youtube.com/watch?v=QDdPzfoEnS0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 17-03-08 10:25

> Dan Andersen - Mormors fødselsdagssang
> http://www.youtube.com/watch?v=QDdPzfoEnS0

Den var da morsom.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 11:24

On Mon, 17 Mar 2008 09:17:29 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Jeg takker for stafetten, Holm!
>Der er skrevet meget, om det at skrive.
>Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Jeg bliver ved med at få flashbacks til en svunden tid med popmusik og
croonere.... dybt bekymrende :-/

Men ok, her er Barry Manilow med "I Write The Songs":
http://www.youtube.com/watch?v=JE0AK0MMUT8

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 11:32

On Mon, 17 Mar 2008 11:23:37 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Jeg bliver ved med at få flashbacks til en svunden tid med popmusik og
>croonere.... dybt bekymrende :-/

Pyha, så dukkede der endelig noget op til at danne en modvægt.

Spillet "Kingom Hearts" har en masse spændende og stemningsfuld musik,
og nogle vildt flotte animationer. Her er nummeret "Writing On The
Wall":
http://www.youtube.com/watch?v=RR6TZkwZdc0
(Jeg siger ikke hvem der synger og spiller guitar

Fra : P.Petersen

Dato : 17-03-08 17:24

> [...]
> Wall":
> http://www.youtube.com/watch?v=RR6TZkwZdc0
> (Jeg siger ikke hvem der synger og spiller guitar

Så lykkedes det dig jo igen Alex. LOOOOOL.
Fantastisk med ham der Blackmore og dig.
Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 18:14

On Mon, 17 Mar 2008 17:24:29 +0100, "P.Petersen" <psp@ka-net.dk>
wrote:

>Så lykkedes det dig jo igen Alex. LOOOOOL.
>Fantastisk med ham der Blackmore og dig.

Denne gang var det faktisk en tilfældighed. Jeg anede ikke at han
havde lavet musik til Kingdom Hearts, da jeg satte mig til at browse
ud fra min søns forslag om at finde noget fra spillet.

Fra : Broegger

Dato : 17-03-08 20:23

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev news:47de9b3f$0$90262$14726298
@news.sunsite.dk:

<snip>

> Så lykkedes det dig jo igen Alex. LOOOOOL.
> Fantastisk med ham der Blackmore og dig.

Blackmore er fantastisk. Jeg er fuldstænding lost i Blackmores Night og i
meget af det han har lavet med Rainbow. Den måde hans guitarspil kan
understøtte Candice er simpelthen fantastisk!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:09

> [...]
> Wall":
> http://www.youtube.com/watch?v=RR6TZkwZdc0
> (Jeg siger ikke hvem der synger og spiller guitar

Jeg har ikke regnet ud, hvem det er der synger og spiller guitar...
Vil du godt sige det nu?
Nogle andre kan, åbenbart, godt høre det...
Fortæl fortæl!

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:17

On Tue, 18 Mar 2008 10:09:28 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Jeg har ikke regnet ud, hvem det er der synger og spiller guitar...
>Vil du godt sige det nu?
>Nogle andre kan, åbenbart, godt høre det...
>Fortæl fortæl!

Nummeret er med Blackmores Night, hvilket indebærer Candice Night i
den vokale forgrund, og Richie Blackmore på guitar.
Jeg troede du havde regnet ud at jeg er "lidt" fan af Richie

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:25

> Nummeret er med Blackmores Night, hvilket indebærer Candice Night i
> den vokale forgrund, og Richie Blackmore på guitar.
> Jeg troede du havde regnet ud at jeg er "lidt" fan af Richie

Ok! Jeg troede mere, at du var fan af Sussie og Leo. ;)

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:31

On Tue, 18 Mar 2008 10:24:32 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Ok! Jeg troede mere, at du var fan af Sussie og Leo. ;)

Du læner dig op ad at få noget meget tungt i nakken, når du mindst
venter det!

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:34

> Du læner dig op ad at få noget meget tungt i nakken, når du mindst
> venter det!

- Rart at være forberedt!

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 09:37

> Men ok, her er Barry Manilow med "I Write The Songs":
> http://www.youtube.com/watch?v=JE0AK0MMUT8

Alex Linaa, for den får du stafetten.

Jeg synes ikke, at jeg kender den. Den lyder som noget jeg burde kende...
Jeg har allerede lyttet til den flere gange.
Dejligt at stifte bekændskab med musik, man ellers ikke ville have hørt.
Inden jeg smutter helt, så vil jeg lige komme med en julesang.
Julen vare jo til påske. - Så det er sidste øjeblik!

This one is about a man, who is making a list... Og husk, det er jo ikke kun
op til jul, at vi skal være søde!
Her er The Boss med Santa Claus is Coming to Town.
http://youtube.com/watch?v=yErhglOXIxM

- Now, take it away Alex!

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:14

On Tue, 18 Mar 2008 09:37:13 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Alex Linaa, for den får du stafetten.

Aaarrghhhh... det gjorde du bare ikke!
Jeg synker dybere ned i kolonihavesegmentet efter at have fået
stafetten for Barry Manilow, og må nu se om jeg med det yderste af
neglene kan hale mig tilbage i musikkens verden, og finde et
ord...........

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:22

> [...]
> stafetten for Barry Manilow, og må nu se om jeg med det yderste af
> neglene kan hale mig tilbage i musikkens verden, og finde et

Jeg er enig med dig i, at det rent musikalsk ikke er så fantastisk.
Men, det minder om noget fra langt tilbage i tiden. - Og så undrer det mig,
at jeg ikke har hørt det før. Hvornår er den fra? Er det noget som "alle"
har hørt før?
Jeg kan ikke huske, hvem der sendte "Loveletters in the sand", men den kunne
jeg også have valgt. Den er så romantisk...
Men, jeg valgte dig, fordi du viste mig noget, som jeg gerne ville høre,
igen, som jeg, mig bekendt, ikke havde hørt før.
Jeg indrømmer, at der er langt fra Barry Manilow til Jim Morrison

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:35

On Tue, 18 Mar 2008 10:22:22 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Men, det minder om noget fra langt tilbage i tiden. - Og så undrer det mig,
>at jeg ikke har hørt det før. Hvornår er den fra? Er det noget som "alle"
>har hørt før?

Den var nummer 1 på alle hitlister i 1976:
http://en.wikipedia.org/wiki/I_Write_The_Songs

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:38

> Den var nummer 1 på alle hitlister i 1976:
> http://en.wikipedia.org/wiki/I_Write_The_Songs

Så forstår jeg bedre. Jeg husker årene omkring 75 - og, ja jeg ved ikke hvor
langt op i 80'erne, som år, hvor der blev lavet dårlig musik.
Undskyld!

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 12:29

On Tue, 18 Mar 2008 10:38:20 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Så forstår jeg bedre. Jeg husker årene omkring 75 - og, ja jeg ved ikke hvor
>langt op i 80'erne, som år, hvor der blev lavet dårlig musik.

Du har da vist ikke ledt ret længe, eller lyttet særlig meget

http://starling.rinet.ru/music/z1975.htm
http://starling.rinet.ru/music/z1976.htm
http://starling.rinet.ru/music/z1977.htm
http://starling.rinet.ru/music/z1978.htm

etc...

Fra : Holm

Dato : 17-03-08 14:57

Pernille wrote:
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Travis - Writing to Reach You.
Egentlig lidt rigeligt af et selvhøjtideligt tudenummer til min smag,
men en meget velskrevet ballade alligevel.
http://www.youtube.com/watch?v=UeCcuH-EsuM

Sandmen - Writing on the Wall
Den kan jeg godt nok ikke finde noget audio på
"Gimme gimme" cd'en står lige herhenne i reolen, men det kan I jo ikke
bruge til noget

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Mathias

Dato : 17-03-08 15:14

Pernille skrev:
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

In the morning I fled
left a note and it read
some day you will be loved

Death Cab for Cutie
http://youtube.com/watch?v=ybxGMQcsln4

Og endnu en med dette band.
Her er det Movie Script Ending
http://www.youtube.com/watch?v=77We-tPmScs

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-03-08 17:12

On Mon, 17 Mar 2008 09:17:29 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Jeg takker for stafetten, Holm!
>Der er skrevet meget, om det at skrive.
>Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Fats Waller - "I'm Gonna Sit Right Down And Write Myself A Letter"
http://www.youtube.com/watch?v=aggEzpfaPrc

Hugh Grant - "Don't Write Me Off"
http://www.youtube.com/watch?v=2dYc3PblZR8

Johnny & The Sinceres - "Why Don't You Write Me"
http://www.youtube.com/watch?v=GeR4BE7-Xjg

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 17-03-08 17:19

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hugh Grant - "Don't Write Me Off"
> http://www.youtube.com/watch?v=2dYc3PblZR8
>
> Johnny & The Sinceres - "Why Don't You Write Me"

Lige da jeg så titlen, troede jeg, at det var den med Simon and Garfunkel...
Men, som stafetholder, må man jo ikke selv komme med nogen...

Fra : Broegger

Dato : 17-03-08 20:23

"Pernille" <Hovedst@den> skrev

> Lige da jeg så titlen, troede jeg, at det var den med Simon and
> Garfunkel... Men, som stafetholder, må man jo ikke selv komme med
> nogen...

Det er der da ingen regler om. De fleste gør det bare ikke ud over i det
første indlæg i runden.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-03-08 21:43

On Mon, 17 Mar 2008 17:19:03 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

>Lige da jeg så titlen, troede jeg, at det var den med Simon and Garfunkel...
>Men, som stafetholder, må man jo ikke selv komme med nogen...

De har såmænd også lavet (og skrevet) den, men derfor kan man vel godt
præsentere noget andet.

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 09:57

> De har såmænd også lavet (og skrevet) den, men derfor kan man vel godt
> præsentere noget andet.

OK, - men det er ikke den "Why don't you write me", som jeg kender. Og ja,
det er dejligt at blive fræsenteret for noget andet!

Jeg har forgæves ledt efter den, som begynder sådan her:
"Why don't you write me,
I'm out in the jungle,
I'm hungry to hear you.
send me a card,
I am waiting so hard
to be near you.
(la, la, la)"
Og den slutter sådan her:
"Monday morning sitting in the sun
hoping and wishing for the mail to come.
Tuesday, never got a word,
Wednesday, Thursday, ain't no sign,
Drank a half a bottle of iodine.
Friday, woe is me
Gonna hang my body from the highes tree.
Why don't you write me?"

Jeg har den på LP, men jeg har ingen pladespiller...

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-03-08 12:49

On Tue, 18 Mar 2008 09:56:30 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Drank a half a bottle of iodine.
>Friday, woe is me
>Gonna hang my body from the highes tree.

Den finder du på Simon And Garfunkels album "Bridge Over Troubled
Water"

Så køb Simon And Garfunkel boksen, med de 5 originale album (dog er
der et par bonus numre på hver af dem) og en DVD med deres koncert i
Central Park. Den sælges for 150 kr.

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 14:37

> [...]

> Så køb Simon And Garfunkel boksen, med de 5 originale album (dog er
> der et par bonus numre på hver af dem) og en DVD med deres koncert i

Jeg mener, at jeg har 4 LP'er med dem.
Af CD'er har jeg "The definitive Simon and Garfunkel", "Simon & Garfunkel
digitally remastered", og deres skønne koncert (DVD) i Central Park.
- Men jeg kunne jo godt købe cd'erne... Jeg får jo nok aldrig sat min
gramofon til...

Fra : P.Petersen

Dato : 17-03-08 17:32

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Her et nummer med et band jeg ikke rigtig kan finde ud af om jeg bryder mig
om eller ej. Men der er ihvertfald en masse energi.
Panic! At The Disco.
http://www.youtube.com/watch?v=9wpxno6qUd0

Hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 17-03-08 17:40

Hej Pernille

> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Alice Babs & Charlie Norman - Käre John (A Dear John Letter)
http://www.youtube.com/watch?v=nPDbQ3RRTEQ

--
Mvh Max

Fra : .J.S...

Dato : 17-03-08 17:46

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

PAT METHENY - LETTER FROM HOME
http://www.youtube.com/watch?v=_5-pBkwyUxc

Diana Krall - Love letters
http://www.youtube.com/watch?v=fpKetg1Qewg

Quintet of the Hot Club of France - Love Letters 1938
http://www.youtube.com/watch?v=qVEIwrDRCr0

mvh/JS

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-03-08 18:03

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

....en alternativ måde at skrive på:
Ørkenens Sønner - Tisser dit navn i sneen
http://musikhylden.dk/servlets/2453061123023Dispatch/10/jspinclude?file=index.jsp&page=viewtrack&trackid=14789631&wmencpid=100&artistid=2775766

Desværre har jeg kun kunnet finde en lille lydstump på 30 sek. :-|
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Martin Bak

Dato : 17-03-08 18:22

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Utroligt at denne ikke er postet endnu:

Elvis Presley - Return To Sender
http://www.youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P.Petersen

Dato : 17-03-08 18:35

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Ak ja "Forbandede ungdom".
Tvangslæsning i 1.ste real,1970.
Nå ok. God bog.
Green Day:
Who wrote Holden Caufield.
http://www.youtube.com/watch?v=O1IIxP1Uslw

Hilsen
Pelle

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 17-03-08 20:21

Pernille skrev:
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Fleetwood Mac - Blue Letter
http://www.youtube.com/watch?v=w_A0gVn9IY8

FLEETWOOD MAC - BOOK OF LOVE
http://www.youtube.com/watch?v=TAptl77agjo

Reo Speedwagon-In Your Letter
http://www.youtube.com/watch?v=92Zxb1F3Mbs

Det var lige havd jeg kunne finde i min samling

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : B. Sørensen

Dato : 17-03-08 20:57

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Elvis Presley Love Letters (Straight From Your Heart)
http://youtube.com/watch?v=XtAGH3qTdPM

B. Sørensen

Fra : Pernille

Dato : 18-03-08 10:03

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for stafetten, Holm!
> Der er skrevet meget, om det at skrive.
> Jeg vælger, at ordet skal være "skriv" / "write".

Jeg har valgt, at Alex Linaa får stafetten.
Pga sangen "I write the songs"

Tak til alle, for alle de rigtig gode numre, I fandt frem!
Pernille