Teksten til "Helsingør retur"
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 19:41

Hej

Er ikke sikker på det er rette grupp, men prøver :)
En bekendt af mig søger teksten til sangen "Helsingør retur" åbenbart også
kaldet "Helsingør sangen".
Teksten skulle være af Tøger (?) Olesen, og musik af Hank Williams.
Er der nogen der kan hjælpe med det ?

Mvh

T.R.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 11:51

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> wrote in message

> [...]
> kaldet "Helsingør sangen".
> Teksten skulle være af Tøger (?) Olesen, og musik af Hank Williams.

Den findes på dette dobbeltalbum, som har indlagt sangbog:
http://home6.inet.tele.dk/niels_ma/acd/cd049.htm

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 15:17

> "T. R." <thr AT mail-online DOT dk> wrote in message

> Den findes på dette dobbeltalbum, som har indlagt sangbog:
> http://home6.inet.tele.dk/niels_ma/acd/cd049.htm

Tak for linket :) Det kan godt vise sig brugbart ;)
Men er teksten ikke at finde på nettet ?

Mvh

T.R.

Fra : MusiKaren

Dato : 14-03-08 09:45

On 14 Mar., 15:16, "T. R." <thr AT mail-online DOT dk> wrote:

> Tak for linket :) Det kan godt vise sig brugbart ;)
> Men er teksten ikke at finde på nettet ?
>
> Mvh
>
> T.R.

Teksthæfte findes i forbindelse med denne cd-udgivelse, der kan
bestilles til afhentning på dit nærmeste bibliotek via bibliotek.dk :

Helsingør er Danmarks port : sange fra Helsingør og omegn vol. 2 /
produceret og arrangeret af: Jørgen Madsen. - [Helsingør] : [S.n.],
[2005]. - 2 cd'er + 1 tekst- og kommentarhæfte
Opstilling i folkebiblioteker: Dansk underholdning
FAUSTNR: 2 604 157 0
Katalogkoder: DMO200551 DMO
[S.n.] HPCD 200502
DK5: 78.797:6
Teksthæfte med tekster til vol. 1 og vol. 2
Indhold:
Lis & Per: Det var jo på Kronborg vi mødtes / Lars Marco/Bjarne
Lisby ; harmonika: Lars
Juveltyvene: Kronborg Strand / Birger Urstad Steen/Joe Melson ;
guitar: Birger, Kim, John
Kronborg Strand / Joe Melson
Kisser & Søren: Vinen vi drikker / K-S. Elsig/K-S. Elsig
Vor hjem by / Cavanagh/Søren & Kisser Elsig
Neumann, Birthe Berg: Gensynsglæde / "Løve" Little Pal. ; harmonika:
Lille Palle ; bas: Kristian Zetmann
Uldall, Connie: Smil Helsingør / John Uldall/John Uldall
Lille Palle: Spøgelset på Kronborg / Bjarne Lisby/Lille Palle
Skør med Helsingør / Bjarne Lisby/Bjarne Lisby
Gensynsglæde / Jolson, de Sylva, Brown, henderson
Sejergaard, Sara: Værft's blues / Jesper Larsen/Jesper Larsen, Henrik
Paulsen ; keyboard: Henrik ; sax: Kristian ; percussion: Søren
Lisby, Bjarne: Skør med Helsingør / Bjarne Lisby/Bjarne Lisby ;
harmonika: Lille Palle ; bas: Niels Martinussen
Keld & Hilda: Livet / Tommy Seebach/Keld Heick
Breuning, Susanne: Helsingør har sit ry / "Løve"/"Løve" ; keyboard:
Henrik Krogsgaard
Gå med i byen / A. Kjærulff-E. Worsing/Børge Jørgensen ; keyboard:
Henrik Krogsgaard
Lisby, Lotte: Marienlyst Strand / Bjarne Lisby/Lille Palle ; guitar:
Troels Skovgård ; bas: Niels Martinussen
Bdr. Møller: Hornbæk swing / Jan Jørgensen/Jan Jørgensen
Hyllested, Michael: Helsingør retur / Hank Williams/Thøger Olesen
Krogsgaard, Henrik: Helsingør har sit ry / Jørgen "Løve" Madsen
Gå med i byen / Alfred Kjærulff-Edith Worsing
Skovgaard, Troels: Marienlyst Strand / Lille Palle
Bent W.: Museumssang / N. Andreasen/J. Gravesen ; Turistorkestret
Haugaard, Jacob: Holger Danske / Jacob Haugaard/Jacob Haugaard ;
instrumenter: Søren Bundgaard & Jan Lysdahl
Simonsen, Almer: Hellebækvalsen / John Rørbæk/Almer Simonsen ;
harmonika: Ole Kvist ; guitar: Almer
Kjeldsen, "Tot" N.: Forår i Hellebæk / Leif Christensen/Leif
Christensen ; keyboard: Leif Christensen
Strandvagten / Henrik Blickmann/Børge Jørgensen ; keyboard: Leif
Christensen
Rütt, Peter: Helsingørvalsen / H. Vigan-Nielsen/B. Jørgensen ;
keyboard: Joh. Harild
Nittern / Henrik Blickmann/Børg Jørgensen ; keyboard: Joh. Harild
Schwartz, Frank: Fuldmåne over Kronborg / Gunnar Wennerberg/Børge
Jørgensen ; klaver: Johannes Rasmussen ; harmonika: Ole Kvist ; bas:
Kristian Zetmann ; trommer: Henning Frederiksen
Phillipsen, Ruddy: Espergærde fiskersang / Lasse Dahlquist/Ib Boye ;
klaver: Johannes Rasmussen ; bas: Kristian Zetmann ; guitar: Almer ;
trommer: Henning Frederiksen
Granberg, Iben: Tikøbvalsen / Carl Andreassen/Carl Andreassen ;
pianist: Niels Granberg ; cellist kgl. Kapel: Ib Hermann
Thesmer Nielsen, Torben: Vi har brug for lidt kærlighed / Torben
Thesmer Nielsen/Torben Thesmer Nielsen
Bach, Pernille: Hvor smiler fager den danske kyst / Ring/Jensen ;
arr.: Gert Bach ; klaver: Carl Ulrik Munk-Andersen
Skovlind, Stig: Sjælen / Stig Skovlind/Stig Skovlind ; guitar: Stig/
Steffen Qvist
Rørbæk, John: Hellebækvalsen / John Rørbæk
Wellejus, Henrik: Balladen / Henrik Wellejus
Christensen, Leif: Strandvagten / Henrik Blickmann
Rasmussen, Johannes: Fuldmåne over Kronborg / Gunnar Wennerberg
Espergærde fiskersang / Lasse Dahlqvist
Kvist, Ole: Lille-Stina's / Ole Kvist/Bjørn Marlini ; Ole Kvist og
Bjørn Merlin
Harmonika drengene: Kronborgvalsen / Henry Carlsen

mvh
René Boye Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 20:35

"MusiKaren" <rboyep@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>[2005]. - 2 cd'er + 1 tekst- og kommentarhæfte
>Opstilling i folkebiblioteker: Dansk underholdning

Et besøg på nærmeste bibliotek er vist vejen frem for min bekendte ;)
Tak for oplysningen :)

Mvh

T.R.